25. 11. 2013
Nejen kavárna může v současné době nabídnout
příjemné prostředí, kde si lze vychutnat kvalitní šálek či spíše
kelímek kávy.

Trend: komplexní kávový koutek
Trendem na čerpacích stanicích v Evropě, ale také
v České republice jsou komplexní kávové koutky, kde si
zákazníci během náročného cestování mohou dopřát jak kvalitní
nápoj, tak také chvilku oddechu. Jelikož kávu lze dnes koupit téměř
na každém "rohu", je třeba nabídnout spotřebitelům více - požitek
z konzumace kávy. K tomu, abychom mohli tak učinit, je
nutné spojit více faktorů v jeden fungující celek = komplexní
kávový koutek.
Bez kvalitní technologie se neobejdete
Podmínkou úspěchu každého kávového koutku je bezesporu jeho
"srdce" - kvalitní technologie pro přípravu kávy. Výběru
technologie je proto třeba věnovat dostatečnou pozornost. Na
začátku rozhodování, jakou technologii zvolit, je důležité si
uvědomit několik zásadních faktorů, které samotný výběr podstatně
ovlivní.
Budu chtít stroje s obsluhou, nebo bez obsluhy? Jaké je
průměrné množství prodeje nejen kávových nápojů na naší čerpací
stanici? Upřednostňuji stroje s mincovníky nebo bez nich? Budu
chtít prodávat kávu s čerstvým či sušeným mlékem? Jak budu
moci financovat stroje? Kdo mi zajistí servis strojů?
Správná volba podléhá řadě ukazatelů a je proto nutné si vše dobře
promyslet, zkonzultovat s odborníky, jelikož jde o dlouhodobé
a strategické řešení. Jednoznačným doporučením pro vás je vyhledat
profesionály, kteří vám s výběrem pomohou. Mezi leadery na
trhu určitě patří naše společnost AG FOODS Group a. s., která má
nejen v oblasti technologií dlouholeté zkušenosti.
Nabídněte více než jen kvalitní kávu
Po úspěšném výběru vhodné technologie pro vaši čerpací stanici
následuje správná skladba nápojového portfolia, které podstatně
ovlivní koncept koutku.
"Srdce" koutku je instalováno a nyní je třeba zvolit zajímavou
skladbu nápojů, která bude tvořit vaši nabídku. Jednoznačným
základem je káva té nejvyšší kvality. Na trhu nalezte celou řadu
kávových brandů, ale je třeba mít na paměti, také stálost dodávané
kvality. Ne každý dodavatel je toto schopen zaručit a následné
změny kvality kávy mohou mít později negativní dopad na prodej.
Přesto, že káva v různých formách je nejprodávanějším nápojem,
je dobré pamatovat i na děti či řidiče, kteří rádi zvolí jinou
variantu. Portfolio nápojů vhodně doplněné o různé druhy čokolád,
čajů, čajových nápojů či jiných sezónních specialit vás může
výrazně odlišit od konkurence a zajistit vám tak vyšší zisky.
Koncept na míru
Jak jsem již v úvodu naznačil, důležitý a mnohdy pro
zákazníky rozhodující je samotný pocit z prostředí, kde si
vychutnají svůj nápoj a dopřejí chvilku kvalitního odpočinku.
Vše začíná již při příjezdu na čerpací stanici, kde je důležité
oslovit řidiče kvalitní, zajímavou nabídkou zpracovanou tak, aby
přilákala jeho pozornost. Při samotném vstupu do provozovny je
třeba klást velký důraz na snadnou a přehlednou orientaci. Není nic
horšího než přemíra nabídek a akcí, které povedou v konečném
důsledku pouze k tomu, že si nikdo nic nekoupí. Způsobů, jak
upoutat pozornost, je zajisté mnoho, ale často se ukazuje, že
v jednoduchosti je krása.
V samotné koncepci kávového koutku je důležitý celkový pocit
z nákupu a samotné konzumace. Vše by mělo být pro zákazníka
koncipováno tak, aby výběr, nákup a následný odpočinek probíhal
naprosto přirozeně, bez zmatků v orientaci či nepřehlednosti
návodů atd. Důležité je myslet na každý detail, aby se zákazník
mohl chovat naprosto intuitivně.
Přenechejte vaše starosti profesionálům
Může se zdát, že příprava kávového koutku je snadnou
záležitostí, ale nenechte se mýlit. Je mnoho věcí, které zaberou
více času a starostí, než se na první pohled zdá. Cílem každého
provozovatele čerpací stanice je zajisté maximalizace zisku a
spokojení, opětovně se vracející zákazníci, to vše s co
nejméně starostmi o celou realizaci. Ideálním řešením je pro vás
tedy věnovat čas pouze výběru správného, ideálně jednoho
komplexního dodavatele, který bude schopen zajistit vše potřebné
pro váš business.
Správnou volbou pro vás zajisté budeme právě my, společnost AG
FOODS Group, která vám ve spolupráci s kávou Jacobs pomůže
dosáhnout vyšších zisků. Nabízíme komplexní řešení právě vašeho
kávového koutku a ještě mnohem víc - kvalitní technologie, výtečnou
kávu, poradenství a samotnou realizaci. Neváhejte a obraťte se na
nás.

Ing. Roman Vašíček je marketingovým
specialistou společnosti AG FOODS Group.
Autor: Roman Vašíček, Zdroj: PETROLmedia