Registrace automobilů v ČR: Nafta i CNG snížily svůj podíl vůči benzínu

V březnu se na českém trhu prodalo 26 786 nových automobilů, což je historický rekord. Oproti loňskému roku to představuje nárůst o 17,5 procent. Z hlediska pohonných hmot již několik měsíců roste podíl benzínu vůči naftě.

Octavia po faceliftu

Podle statistik Sdružení dovozců automobilů prodeje nových osobních automobilů v České republice za letošní první čtvrtletí meziročně vzrostly o 14 procent na celkových 68 059 vozů. Na svědomí to mají všechny tři měsíce ale nejvíce právě březen, ve kterém registrace překonaly absolutní historický rekord českého trhu.
Z hlediska podílu pohonných hmot navyšují svůj náskok  jiždelší dobu benzinové motory a březen nebyl výjimkou. Aktuálně mají podíl 58,21 %, zatímco diesely i nadále klesají (38,34 %). Největší podíl z alternativních pohonů má samozřejmě CNG, v březnu se ale podíl automobilů na stlačený zemní plyn snížil na 0,88 %, přestože se oproti únoru prodalo o 28 nových automobilů více (celkem 237). S podílem 0,84 % a 224 prodanými automobily se k CNG na dohled přiblížily hybridy, zanedbatelný podíl pak mají elektromobily s celkem 35 prodanými vozy a podílem 0,13 %.
Pozici nejoblíbenějšího segmentu obhájily v únoru SUV s podílem 23,11 %, zatímco u nižší střední třídy podíl zanedbatelně klesl lehce pod 20 %. Malé vozy si drží 18,80 %. Celkem 77 procent aut nakoupily firmy a 23 procent soukromé osoby.
Suverénní lídr českého trhu z Mladé Boleslavi si v březnu meziročně polepšil o 131 vozů neboli o 1,72 %. 7766 prodaných automobilů představuje tržní podíl 28,99 procent. Mimochodem, vloni měla Škoda hza stzejné obdobá podíl 33 %.. Druhý Volkswagen si s 2842 registracemi si naopak polepšil oproti roku 2016 o více než 41 procent. Třetí s 2052 registracemi zůstává Hyundai, který si oproti loňskému roku polepšil o 27,37 %.
Čtvrtou příčku s meziročním nárůstem 36,35 % drží Ford (1718), na páté místo se vrátila Dacia (1348) s pětiprocentním podílem a naopak na šesté místo se vyšvihl Opel (1095), který prodal bezmála dvakrát více vozidel než v únoru (527), kdy skončil až třináctý. Přes tisíc vozidel si zaregistroval ještě sedmý Renault (1009), ostatní importéři se již přes tuto hranici nedostali. Na 8. místě zůstává Peugeot (950) s meziročním nárůstem bezmála 30 procent, devátá je Kia (903) a desátý Seat (865). Z "top ten" oproti únoru a na úkor Opelu vypadl aktuálně jedenáctý Mercedes-Benz (809), přestože si meziročně polepšil o více než 44 procent.
Žebříček nejprodávanějších modelů za samozřejmě ovládají škodovky, které obsadily první čtyři místa. Prodeje faceliftovaného modelu Octavia se oproti únoru prudce zvýšily o 915 na 2771 vozů, zlepšila se také druhá Fabia (1901) a třetí Rapid (1007). Čtvrtý zůstává Superb (804) a na páté místo se s 748 registracemi vyšvihla odcházející generace Fordu Fiesta, kterou však ve statistice tzv. reálných prodejů vůbec nenajdete. Až za Fiestou následuje Volkswagen Golf (742) a Hyundai i30 (650). Pomalu vstoupá vzhůru SUV Kodiaq, které se již dostalo na 9. Místo s 498 registracemi a odsunulo tak dosud nejprodávanější SUV Dacii Duster (471) na desáté místo.

Autor: Jiří Kaloč, Zdroj: SDA

Diskuse

  • Petr Chlíbek, 1. 6. 2017 22:34: Tohle je článek placený nějakým plynařem.Když už chci psát o alternativních pohonech co tahle LPG autor to jistě opoměl.Oproti CNG je již zatíženo spotřební daní a má naprosto fungující sít čerpacích stanic snad jen má jednu chybu ,,nepatří RWE a ani EONU.
      Reagovat na komentář
    Přidat nový komentář

    Petrol Magazín

    Aktuální vydání2024/06 Téma číslaKonference Petrol summit 2024
    Aktuální číslo

    Přihlašte se k odběru novinek