12. 6. 2015
Nejnovější testy laboratoří SGS Czech Republic prokázaly
čisticí účinky paliva Shell V-Power Nitro+ 95. Zkoušky provedené v
ČR zcela novou metodou renomovaným institutem podle mezinárodních
standardů CEC zaznamenaly v průměru o více než třetinu menší
množství úsad na sacích ventilech proti běžnému benzínu dostupnému
na českém trhu.

Laboratoře SGS představily v České republice zcela
unikátní motorovou metodu testování dle standardů CEC (uznávaná
mezinárodní organizace zabývající se vývojem zkušebních postupů pro
ověřování vlastností automobilových paliv, maziv a převodových
kapalin), kterou je schopna provádět v současnosti pouze necelá
desítka laboratoří po celém světě. Metodika CEC předepisuje
realizaci komplexních testů výhradně na vybraných konceptech
agregátů Mercedes-Benz. Použitá metoda "Dirty-Up & Clean-Up"
(znečisti - vyčisti) spočívá v jednoduchém principu, kdy je motor
provozován s jedním palivem (zpravidla běžným) a následně s druhým
(aditivovaným). Jeden 60hodinový test se skládá z 800 cyklů
odpovídajících typickému zatížení v městském provozu. Celá zkouška
se pak v případě "Dirty-Up & Clean-Up" metody opakuje s druhým
palivem za použití původních ventilů motoru. Na nich se sleduje
míra zanesení usazeninami (úsadami) - vizuálně i z hlediska určení
přesné hmotnosti vzniklých usazenin. Sací ventily se za pomoci
přesných analytických vah zváží nejprve před testem a poté i po
zkoušce, aby mohl být stanoven rozdíl v množství usazenin.
První test "Dirty-Up & Clean-Up" provedli
laboratoře SGS v Kolíně s běžným benzínem BA95 vyrobeným v České
republice a výkonným benzínem Shell V-Power Nitro+ 95. První část
testu (Dirty-up) ukázala vznik 145 mg úsad na jeden ventil při
použití běžného benzínu. Ve druhé části testu (Clean-up) při
použití paliva Shell V-Power Nitro+ 95 bylo už na první pohled
prokázáno mnohem menší množství úsad, což následně potvrdily i
výsledky vlastního měření. "Průměrným výsledkem bylo
95 miligramů úsad na ventil, což je hodnota o 34 % nižší než u
běžného paliva. Dle standardní metodiky se ještě provádí odstranění
úsad ze spalovací části ventilů a průměrné množství úsad na ventil
klesá až na 30 mg," komentuje výsledky měření Ivo
Krajíček z motorové zkušebny SGS v Kolíně. "Výsledky
lze hodnotit velmi pozitivně. Byl prokázán výrazný detergentní
účinek paliva Shell V-Power Nitro+ 95 a konečné množství úsad na
sacích ventilech i přes předřazení znečišťovací fáze plně odpovídá
nejnáročnějším požadavkům doporučeným automobilovými výrobci
Worldwide Fuel Charter," dodal Ladislav Fuka, ředitel
Divize paliv a maziv společnosti SGS Czech Republic. O čisticích
vlastnostech výkonného paliva Shell V-Power Nitro+ 95 prodávaného
na českých čerpacích stanicích tak nemůže být pochyb.
Autor: TZ, Zdroj: Shell