11. 2. 2016
Skupina DKV Mobility Services Group, jejíž součástí je
společnost DKV Euro Service, dosáhla v roce 2015 celkového výnosu z
provozních činností 5,8 miliardy eur. To odpovídá meziročnímu růstu
1,8 %.

"Přestože byla cena nafty v uplynulém roce vzhledem k současné
nadměrné nabídce na světovém trhu průměrně o 12 % nižší než v
předchozím roce, podařilo se skupině DKV Group tento vývoj úspěšně
kompenzovat," říká výkonný ředitel skupiny Dr. Alexander
Hufnagl.
Loňský rok byl úspěšný i pro pobočku DKV v České a Slovenské
republice. "Podařilo se nám dosáhnout dvojciferného nárůstu u všech
produktových skupin, přičemž výtoče motorové nafty narostly o více
než 20 %. Za nárůsty stojí kromě příznivé situace na straně
dopravců také vysoká míra spokojenosti stávajících zákazníků
s našimi službami a vynikající akviziční činnost," uvádí
Ondřej Pavlík, výkonný ředitel české a slovenské pobočky DKV Euro
Service.
Podle O. Pavlíka měla obchodně dobrý nebo dokonce výborný rok i
většina zákazníků společnosti DKV Euro Service. Domácí poptávka,
export zboží do probouzejících se západních ekonomik a klesající
ceny nafty byly hybnou silou ozdravení celého sektoru silniční
nákladní dopravy. "Naše analýzy ukazují, že si dopravci jako celek
poradili s konjunkturou ekonomiky velmi dobře. Největší nárůsty
jsme zaznamenali u dopravních firem podnikajících v automobilovém
sektoru a průmyslové výrobě," říká O. Pavlík.
Růst ekonomiky by měl pokračovat i v letošním roce. "Scénáře
vývoje cen ropy jsou pro nejbližší měsíce v podstatě neměnné a pro
dopravce příznivé: litr ropy bude i dále levnější než litr
nejlevnější balené vody," konstatuje O. Pavlík. Stejně tak sazby
mýt pro rok 2016 většinou zůstávají na stejných hodnotách nebo jen
vyrovnávají nízkou úroveň inflace. "Dopravci by se ale měli zavčas
zajistit proti růstu cen paliva z dnešních hodnot a proti dopadům
opuštění kurzovního závazku ČNB," doporučuje O. Pavlík. Ředitel
české pobočky DKV zároveň upozorňuje na velký rozptyl stojanových
cen: "Dopravní firmy by měly pečlivě zvažovat, kde jejich řidiči
tankují, rozdíly mezi nejnižšími a nejvyššími cenami u tuzemských
čerpacích stanic dosahují v současné době až 40 %."
Proti všem příznivým vyhlídkám stojí aktuální nedostatek řidičů.
"Obávám se, že problém s řidiči se ještě více prohloubí, neboť se
jeho struktura neřeší. Navíc poptávka po dopravních kapacitách
s největší pravděpodobností dále poroste a v nepřímé úměře k
tomu se nabídka dostupných řidičů spíše sníží. Tím se rozevřou
nůžky mezi nabídkou a poptávkou ještě více a vytvoří se tlak na
významnější růst mzdových nákladů," upozorňuje O. Pavlík. Paradoxně
by však tento problém mohl přispět k omezení dopravní kapacity a
tím k růstu přepravních sazeb.
Autor: TZ, Zdroj: DKV