17. 3. 2015
Na konferenci "Perspektivy rozvoje a
využití CNG / LNG v dopravě" prezentovala společnost Škoda Auto zkušenosti s prodejem vozů na CNG. A
představená čísla o dosavadním vývoji i budoucích perspektivách
byla velmi zajímavá.

Původní předpoklady představitelů mladoboleslavské automobilky,
že by se v roce 2014 prodalo 500 vozidel (vůz byl uveden do prodeje
9.6. 2014) vzaly rychle za své. Jen za půl roku obdržela Škoda Auto
1156 objednávek na Octavii G-tec a dalších 234 objednávek na Citigo
G-Tec. Neodiskutovatelný přínos je to zejména pro osvětu celého
trhu s vozy na zemní plyn, impulz pro investory plnících stanic a
zejména obrovský posun celého oboru. Ostatně ještě v roce 2011 bylo registrováno pouhých 246
nových vozidel na CNG?
S ohledem na dosavadní výsledky odhadují v Mladé Boleslavi, že v
roce 2015 prodají 3000 ks vozidel s pohonem na CNG. To bude opět
znamenat nejen masívní nárůst stávajícího počtu vozů (nyní více jak
8000), ale také výrazné zvýšení spotřeby zemního plynu na plnících
stanicích. Mezi největší provozovatele veřejných CNG stanic v ČR
patří také společnost Bonett, která vybudovala i technologie pro plnění nově vyrobených
vozidel v továrnách Škoda v Mladé Boleslavi a Volkswagen v Bratislavě, kde se vyrábí malé
Citigo. "Očekáváme, že v roce 2015 se spotřeba stlačeného zemního
plynu na našich stanicích zdvojnásobí. K tomu jednoznačně přispějí i reálné plány růstu prodejů nových
škodovek," říká Václav Holovčák, předseda představenstva Bonett Gas Investment.
V letošním ani v příštím roce Škoda neplánuje rozšířit nabídku
modelů na CNG, nicméně se s tímto
pohonem počítá v plánech mladoboleslavské automobilky. Na trhu se
však brzy objeví CNG vozy další koncernové značky Volkswagen na
bázi nových generací modelů Passat, Touran a Caddy.
Zdroj: CNG+