23. 8. 2024
Skupina Bonett dokončila novou firemní
identitu
Skupina Bonett představuje novou korporátní identitu. Spolu se
zjednodušením a osvěžením vizuálů chce skupina reflektovat také
rozšíření své působnosti. Kromě alternativních paliv a technologií
pro alternativní paliva vstoupil Bonett nedávno do obchodu s
energiemi, konkrétně zemním plynem a elektřinou. Nové logo, klíčový
prvek identity značky, se skládá ze dvou prvků - slova a grafického
symbolu. Tím je zelená tečka, která nahrazuje dříve používaný
zelený lístek.
"Tento krok je součástí širší strategie pro osvěžení a
zjednodušení korporátní identity tak, aby zůstala snadno
rozpoznatelná pro zákazníky a současně si zachovala
charakteristické prvky Bonett. Tečka symbolizuje zákazníka, který
je pro nás vždy na prvním místě. Snažíme se o osobitý přístup a
flexibilitu, kterou velké korporáty nedokážou nabídnout," říká
Blanka Kuličová, provozní ředitelka skupiny Bonett. "Ani ekologii
jsme neopomněli, naopak. Stále patří ke klíčovým hodnotám naší
společnosti, proto jsme tečku zachovali v zelené barvě,"
dodává Blanka Kuličová.
Změna vizuální identity bude patrná na všech dokumentech, v
tištěné a především v elektronické podobě. Firma nechala nově
obrandovat také servisní auta, a to na všech trzích, kde aktivně
působí - tedy v České republice, v Polsku a na Slovensku.
Nová identita bude zřejmá i na nově vydávaných bioCNG kartách
skupiny Bonett. Letos také plánuje otevření nových plnících CNG
stanic v tomto designu a novým logem se bude pyšnit rovněž oblečení
zaměstnanců Bonett.
Stávající plničky zatím firma z ekologických důvodů rebrandovat
nebude. Tam bude změna probíhat postupně přirozenou cestou až v
okamžiku, kdy to bude potřebné z provozních či jiných důvodů.
"Logo jsme chtěli moderní, čisté a současně minimalistické, aby
bylo dobře zapamatovatelné a zároveň navazovalo na naše staré logo.
Potřebovali jsme také vizuální zkratku, což se nám u nového loga
podařilo," říká Martina Netuhová, marketingová manažerka skupiny
Bonett. Firma změnila také barvu z antracitové na
kontrastnější černou, která spolu s bílou a svěže zelenou
barvou vytváří přirozeně výraznou kombinaci.
"Nové logo jsme hledali dlouho, viděli jsme desítky návrhů od
různých grafických a kreativních studií, a nakonec vyhrál tento
návrh kvůli své jednoduchosti a čistotě. Velmi jsme ocenili
vizuální zkratku, kterou používáme napříč marketingovými materiály
i na firemním oblečení a reklamních předmětech," odhaluje pozadí
tvorby nové identity Netuhová.
Změna firemní identity úzce souvisí s rozšířením portfolia
poskytovaných služeb. Skupina je uznávaným expertem na dodávky
technologií pro alternativní paliva, jako jsou CNG, LNG, LPG a
vodík, a také největším českým dodavatelem obnovitelného paliva
budoucnosti - bioCNG. Nově vstoupila i do obchodu s energiemi
- zemním plynem a elektřinou. Zákazníkům dokáže plyn pro dopravu,
výrobu a vytápění nabídnout i v ekologické verzi - biometanu,
včetně potřebných certifikátů pro účely snižování emisí
CO2.
"Abychom klientům odběr služeb co nejvíce zpříjemnili a
zjednodušili, připravujeme také nové webové stránky. Chceme, aby
byly pro zákazníky přehledné a intuitivní a korespondovaly
s novou korporátní identitou. Novinkou bude zákaznický portál,
kde klienti vyřeší vše z pohodlí kanceláře nebo domova. Zatím
máme velmi pozitivní odezvu na nový branding servisních vozidel,
která jsou již na dálku snadno rozpoznatelná. Věříme, že stejné
spokojenosti dosáhneme i v on-line prostředí," uzavírá Martina
Netuhová.
Zdroj: TZ