Splněný „Český sen“

Mimořádný úspěch rodinné společnosti CLASSIC Oil otce a syna Romana a Tomáše Šrobových by se dal bez nadsázky nazvat splněným "Českým snem". Ve skutečnosti je za intenzivním rozvojem firmy píle, houževnatost a pořádná dávka podnikatelské odvahy a štěstí.

Classic Oil 1

Odchod BP z Čech novou šancí

Od roku 1996 firma Romana Šroby provozovala na Kladně pro společnost BP centrální sklad volně ložených olejů pro celou Českou republiku a byla více než deset let v denním kontaktu se sítí smluvních dealerů, kteří oleje a maziva distribuovali k prodejcům či konečným zákazníkům. Po odchodu BP z českého trhu zůstala většina dealerů bez zdroje kvalitního zboží a Roman Šroba vzal tento krizový moment naopak jako šanci.
Na internetu si se synem vytipovali jako vhodnou náhradu za BP německou rodinnou firmu, připravili se na jednání a rozjeli se za jejím majitelem F. Lühmannem. A podařilo se. Zajistili zajímavou alternativu k původnímu zboží, kvalitativně plně srovnatelnou, ale s lepšími cenami. Dealeři se postupně ke značce CLASSIC přiklonili, obraty začaly stoupat a česká firma za chvíli musela pořídit první kamion na přepravu kusového zboží. Flexibilita a operativnost vyznačující se prakticky okamžitou reakcí na poptávku zákazníků byla a dodnes je jedním z hlavních faktorů úspěchu malé firmy v konkurenci s velkými značkami.

Po vzoru rodinné tradice Lühmannů

Založení firmy CLASSIC Oil v roce 2007 bylo milníkem v rozvoji podnikání rodiny Šrobů. Padlo totiž zásadní rozhodnutí specializovat se na oblast olejů a maziv. Do té doby také zajišťovali centrální zásobování drobných podniků v areálu bývalé kladenské Poldovky i dalším pomocným zbožím. CLASSIC Oil měl prioritně za úkol zastřešit distribuci produktů rodinné německé společnosti Christian Lühmann GmbH & Co. KG směrem na východ od Německa, přičemž jeho těžištěm měla být Česká republika a Slovensko.
Německý Classic je tradiční německou rodinnou firmou, která vznikla v roce 1882 a její současný majitel Fritz Lühmann je představitelem již páté generace rodinné ságy. Obdobně chtěl postavit základy stabilní dlouhodobě prosperující rodinné firmy i Šroba starší, zakladatel 100% českého CLASSIC Oilu. Majitel při zakládání nové společnosti v Česku použil stejný název i logo pro svůj nový podnik, aby zajistil jasnou linii provázanosti na zavedenou značku a dobrou pověst německého partnera, který dnes obchoduje na německém trhu pod názvem Classic Schmierstoff.

Classic Oil 3   Classic Oil 3a

Moderní technologická základna z bývalé olejárny

Aby nově založená firma Classic Oil mohla začít rozvíjet podnikání v oboru olejů na hlubších základech, potřebovali zajistit nejen skladovací prostory pro palety, obaly a sudy, ale i specifické technologické zařízení v podobě distribuční techniky pro stáčení cisteren a skladovaní olejů. Dnes postavit takový provoz na zelené louce je nesmírné náročné nejen po stránce financí, ale zejména z hlediska schvalovacího řízení hlavně v oblasti životního prostředí. A opět se na Šrobovi usmálo štěstí, když se dozvěděli, že v areálu bývalé elektroocelárny Poldi na Kladně Dříni - v Sochorové válcovně patřící Třineckým železárnám se prodávala zrušená, deset let nepoužívaná olejárna. Neváhali ani chvilku. Po její koupi se pustili se do komplexní modernizace. Rekonstruovaný provoz olejárny se společně s instalací plnicích a balicích linek, přístavbou nových kanceláří a malé provozní laboratoře stal novou technologickou základnou firmy.
Nabídka olejů a provozních kapalin byla obohacena o kompletní servis v oblasti privátních značek, od zajištění individuálního produktu, jeho naplnění do obalů až po grafické zpracování etiket včetně podpory souvisejících dokumentací a vyřízení příslušné legislativy.

Classic Oil 4

Nečekaně úspěšná sázka na vlastní produkty

Na začátku roku 2011 se firemní produktové portfolio rozšířilo i o produkty vlastní výroby a to zejména v oblasti provozních kapalin. Firmě se podařilo získat odborníky i know-how na výrobu nemrznoucích směsí a teplonosných kapalin pro technická zařízení budov. I v tomto oboru slavila firma komerční úspěchy. Hned první rok jich prodali přes půl milionu litrů, další rok se dostali na 800 tun a k tomu ještě vyvezli dalších 100 tun do Německa! Takový úspěch hned z kraje vůbec nikdo z firmy neočekával (kromě nově přišlých pracovníků). Ale strmý vzestup pokračuje dál. Letos na konci června měla firma podepsané kontrakty na dodávky v objemu 1,5 milionu litrů a reálně by tento rok měli uzavřít s 1,8 miliony litrů prodaných koncentrátů chladicích kapalin, přičemž asi 400 tun z toho bude dodáno do Německa. Podobně úspěšně se podařilo firmě vstoupit i na trh provozních kapalin pro průmyslovou - zejména strojírenskou výrobu, jako jsou například různé separační oleje, průmyslová chladiva, řezné a obráběcí kapaliny pro různé technologické operace.
Kromě ochranné známky pro vlastní název firmy a její logo, a v oblasti chladicích kapalin pro produkty CS Antifreeze G® zaregistroval CLASSIC Oil pro kategorii průmyslových technických kapalin vlastní ochrannou řadu CS Line, pod kterou dnes nabízí kompletní portfolio cca 110 produktů. Další přidanou hodnotou je poradenská podpora klientů spolu s analytickými expertními laboratorními službami.

Classic Oil 5

Od letoška v nové hale

Intenzívní rozvoj firmy záhy vyvolal potřebu postavit v blízké budoucnosti moderní, vysoce kapacitní skladovou halu. Firma dokoupila 10 000 m2 pozemků v sousedství, na kterých vyrostla hala s 1 200 paletovými místy, z toho 200 pozic patří pro sklad hořlavin, kde v současné době běží registrace daňového skladu na celním úřadu. Součástí novostavby, která byla teprve před několika týdny zkolaudována, je nové zázemí pro pracovníky firmy, kanceláře vedení společnosti a prostorné, moderně vybavené laboratoře provozních kapalin.
Jedinečné výrobní know-how společnosti CLASSIC Oil umožňuje konkurovat těm největším výrobcům na trhu a to nejen cenou, ale především kvalitou výrobků. Obchod se dnes zaměřuje na provozní kapaliny (oleje a chladicí kapaliny) jak v oblasti automotive, tak zejména na oleje, plastická maziva a další technologické kapaliny pro průmyslovou sféru.

Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia

Diskuse

  • Petr Klasik, 6. 11. 2013 13:28: Jen pro informaci. Společnost BP působí úspěšně v ČR dodnes prostřednictvím Castrol ČR. Majitelem značek ARAL,Castrol a BP je koncern BP. BP,Castrol a Aral prodá v ČR řádově více než pan Šroba a Classic Oil. Stačí se podívat na hosp. výsledky do obchodního rejstříku. Rozvoj Classic oil finančně v ČR zajištuje německý partner. O solidnosti pana Šroby by mohl vykládat jeho bývalý společník... Máte pravdu takhle pro spoustu lidí vypadá "Český sen...". Papír a internet snese všechno...
    • Tomáš Šroba, 7. 11. 2013 15:14: Dovolím si reagovat na pana"Klasika" několika objektivními fakty. Za prvé v článku ani náznakem nikdo nekritizuje značku BP a nikdo ani nejmenuje společnost Castrol Lubricants (CR), s.r.o. Ač článek vůbec nesrovnává nějaké objemy prodeje či tržeb (vyjma ukázky meziročního nárůstu objemu výroby), tak čtu-li komentář, že společnost Castrol Lubricants (CR), s.r.o. prodá řádově více zboží než společnost CLASSIC Oil s.r.o. na českém trhu, musím pouze souhlasit, je to pravda. K tomu je potřeba dodat, že ačkoli jsou obě společnosti svojí velikostí velmi rozdílné, tak oproti drtivé většině společností své aktuální finanční výsledky mají dostupné ve veřejných zdrojích. Co se týká finančního zajištění společnosti CLASSIC Oil s.r.o., z auditu je patrné, že finance pochází z podnikatelské činnosti, vlastních zdrojů a bankovních úvěrů. Co se týká našeho partnera společnosti Christian Lühmann GmbH Co. & KG, resp. CLASSIC Schmierstoff GmbH Co.& KG, ač mezi námi již existují přátelské vazby, obchodní aktivity jsou čistě odběratelsko-dodavatelskými. Společnost CLASSIC Oil s.r.o. je 100% česká společnost vlastněná ze 100% mým otcem Romanem Šrobou. V komentáři je zmínka o solidnosti mého otce a zmínka o jeho bývalém společníkovi panu Petru Albrechtovi ze společnosti A.P.& P spol., s.r.o. Opět několik faktů k pochopení, chce-li vůbec někdo porozumět. Můj otec byl ve společnosti A.P.& P spol., s.r.o. jednatelem od roku 1996 a od roku 1998 25% společníkem. Ze znalosti zakladatelské smlouvy mohu konstatovat, že se jednalo o podíl, který neměl žádný vliv na rozhodování v této společnosti, neboť rozhodovací právo mělo 75% hlasů, které vlastnil pan Petr Albrecht. Navíc od prosince roku 2006 je jednatelem společnosti A.P.&P s.r.o. syn pana Petra Albrechta Marek Albrecht, který je jednatelem do dnešního dne a od svého nástupu se podílel na vedení společnosti a ve společnosti zastupoval většinového majitele. Podotýkám, že společnost CLASSIC Oil s.r.o. byla založena až v polovině roku 2007. Souhlasím s panem "Klasikem", že papír a internet snese všechno, což podle mně platí spíše pro jeho "nepodložený" komentář než pro článek samotný, který svým obsahem nikoho nekritizuje a nenapadá! Škoda jen, že papír a hlavně internet nesnesl pravé jméno komentujícího:-).
    Reagovat na komentář
  • Martin Juricek, 7. 11. 2013 22:22: Odchod BP z CR? Kdy? Pokud vím tak tady prodávají oleje a mají oficiální zastoupení 20 let...
      Reagovat na komentář
    • Petr Cífka, 31. 1. 2014 13:58: Další z mnoha českých stáčíren....
        Reagovat na komentář
      Přidat nový komentář

      Petrol Magazín

      Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
      Aktuální číslo

      Přihlašte se k odběru novinek