5. 11. 2013
Mimořádný úspěch rodinné společnosti CLASSIC Oil otce a
syna Romana a Tomáše Šrobových by se dal bez nadsázky nazvat
splněným "Českým snem". Ve skutečnosti je za intenzivním rozvojem
firmy píle, houževnatost a pořádná dávka podnikatelské odvahy a
štěstí.

Odchod BP z Čech novou šancí
Od roku 1996 firma Romana Šroby provozovala na Kladně pro
společnost BP centrální sklad volně ložených olejů pro celou Českou
republiku a byla více než deset let v denním kontaktu se sítí
smluvních dealerů, kteří oleje a maziva distribuovali
k prodejcům či konečným zákazníkům. Po odchodu BP
z českého trhu zůstala většina dealerů bez zdroje kvalitního
zboží a Roman Šroba vzal tento krizový moment naopak jako
šanci.
Na internetu si se synem vytipovali jako vhodnou náhradu za BP
německou rodinnou firmu, připravili se na jednání a rozjeli se za
jejím majitelem F. Lühmannem. A podařilo se. Zajistili zajímavou
alternativu k původnímu zboží, kvalitativně plně srovnatelnou,
ale s lepšími cenami. Dealeři se postupně ke značce CLASSIC
přiklonili, obraty začaly stoupat a česká firma za chvíli
musela pořídit první kamion na přepravu kusového zboží. Flexibilita
a operativnost vyznačující se prakticky okamžitou reakcí na
poptávku zákazníků byla a dodnes je jedním z hlavních faktorů
úspěchu malé firmy v konkurenci s velkými značkami.
Po vzoru rodinné tradice Lühmannů
Založení firmy CLASSIC Oil v roce 2007 bylo milníkem
v rozvoji podnikání rodiny Šrobů. Padlo totiž zásadní
rozhodnutí specializovat se na oblast olejů a maziv. Do té doby
také zajišťovali centrální zásobování drobných podniků
v areálu bývalé kladenské Poldovky i dalším pomocným zbožím.
CLASSIC Oil měl prioritně za úkol zastřešit distribuci produktů
rodinné německé společnosti Christian Lühmann GmbH & Co. KG
směrem na východ od Německa, přičemž jeho těžištěm měla být Česká
republika a Slovensko.
Německý Classic je tradiční německou rodinnou firmou, která vznikla
v roce 1882 a její současný majitel Fritz Lühmann je
představitelem již páté generace rodinné ságy. Obdobně chtěl
postavit základy stabilní dlouhodobě prosperující rodinné firmy
i Šroba starší, zakladatel 100% českého CLASSIC Oilu. Majitel
při zakládání nové společnosti v Česku použil stejný název
i logo pro svůj nový podnik, aby zajistil jasnou linii
provázanosti na zavedenou značku a dobrou pověst německého
partnera, který dnes obchoduje na německém trhu pod názvem Classic
Schmierstoff.

Moderní technologická základna z bývalé
olejárny
Aby nově založená firma Classic Oil mohla začít rozvíjet
podnikání v oboru olejů na hlubších základech, potřebovali
zajistit nejen skladovací prostory pro palety, obaly a sudy, ale i
specifické technologické zařízení v podobě distribuční
techniky pro stáčení cisteren a skladovaní olejů. Dnes postavit
takový provoz na zelené louce je nesmírné náročné nejen po stránce
financí, ale zejména z hlediska schvalovacího řízení hlavně
v oblasti životního prostředí. A opět se na Šrobovi usmálo
štěstí, když se dozvěděli, že v areálu bývalé
elektroocelárny Poldi na Kladně Dříni - v Sochorové válcovně
patřící Třineckým železárnám se prodávala zrušená, deset let
nepoužívaná olejárna. Neváhali ani chvilku. Po její koupi se
pustili se do komplexní modernizace. Rekonstruovaný provoz olejárny
se společně s instalací plnicích a balicích linek,
přístavbou nových kanceláří a malé provozní laboratoře stal
novou technologickou základnou firmy.
Nabídka olejů a provozních kapalin byla obohacena o kompletní
servis v oblasti privátních značek, od zajištění
individuálního produktu, jeho naplnění do obalů až po grafické
zpracování etiket včetně podpory souvisejících dokumentací
a vyřízení příslušné legislativy.

Nečekaně úspěšná sázka na vlastní produkty
Na začátku roku 2011 se firemní produktové portfolio rozšířilo i
o produkty vlastní výroby a to zejména v oblasti provozních
kapalin. Firmě se podařilo získat odborníky i know-how na výrobu
nemrznoucích směsí a teplonosných kapalin pro technická zařízení
budov. I v tomto oboru slavila firma komerční úspěchy. Hned
první rok jich prodali přes půl milionu litrů, další rok se dostali
na 800 tun a k tomu ještě vyvezli dalších 100 tun do Německa!
Takový úspěch hned z kraje vůbec nikdo z firmy neočekával
(kromě nově přišlých pracovníků). Ale strmý vzestup pokračuje dál.
Letos na konci června měla firma podepsané kontrakty na dodávky
v objemu 1,5 milionu litrů a reálně by tento rok měli uzavřít
s 1,8 miliony litrů prodaných koncentrátů chladicích kapalin,
přičemž asi 400 tun z toho bude dodáno do Německa. Podobně
úspěšně se podařilo firmě vstoupit i na trh provozních kapalin pro
průmyslovou - zejména strojírenskou výrobu, jako jsou
například různé separační oleje, průmyslová chladiva, řezné a
obráběcí kapaliny pro různé technologické operace.
Kromě ochranné známky pro vlastní název firmy a její logo, a
v oblasti chladicích kapalin pro produkty CS Antifreeze
G® zaregistroval CLASSIC Oil pro kategorii průmyslových
technických kapalin vlastní ochrannou řadu CS Line, pod kterou dnes
nabízí kompletní portfolio cca 110 produktů. Další přidanou
hodnotou je poradenská podpora klientů spolu s analytickými
expertními laboratorními službami.

Od letoška v nové hale
Intenzívní rozvoj firmy záhy vyvolal potřebu postavit
v blízké budoucnosti moderní, vysoce kapacitní skladovou halu.
Firma dokoupila 10 000 m2 pozemků
v sousedství, na kterých vyrostla hala s 1 200 paletovými
místy, z toho 200 pozic patří pro sklad hořlavin, kde
v současné době běží registrace daňového skladu na celním
úřadu. Součástí novostavby, která byla teprve před několika týdny
zkolaudována, je nové zázemí pro pracovníky firmy, kanceláře vedení
společnosti a prostorné, moderně vybavené laboratoře provozních
kapalin.
Jedinečné výrobní know-how společnosti CLASSIC Oil umožňuje
konkurovat těm největším výrobcům na trhu a to nejen cenou, ale
především kvalitou výrobků. Obchod se dnes zaměřuje na provozní
kapaliny (oleje a chladicí kapaliny) jak v oblasti automotive,
tak zejména na oleje, plastická maziva a další technologické
kapaliny pro průmyslovou sféru.
Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia