Společnost ČEPRO zahájila výstavbu šesti nových velkokapacitních nádrží na naftu a benzín v Hněvicích

Čepro_Hněvice_zákl.kámen

Společnost ČEPRO zahájila výstavbu šesti nových velkokapacitních nádrží na naftu a benzín v Hněvicích

Společnost ČEPRO slavnostně položila základní kámen pro výstavbu šesti nadzemních multiproduktových nádrží. Každá bude mít objem 10 milionů litrů a spolu vytvoří nový skladovací blok v areálu skladu Hněvice.

Rozšíření skladovací kapacity pohonných hmot představuje jednu z klíčových reakcí na posílení energetické bezpečnosti České republiky. "Jsem rád, že se podařilo kolegům ze společnosti ČEPRO dotáhnout tento projekt. Je to bezesporu krok, který nás činí mnohem méně zranitelnými vůči různým globálním výkyvům na trzích s energiemi a zároveň nám umožní rychle reagovat na neočekávané události. Konkrétně navýšení o 60 milionů litrů motorové nafty bude znamenat, že zabezpečíme zhruba dva dny spotřeby celé České republiky," říká ministr financí Zbyněk Stanjura, který se slavnostního ceremoniálu také zúčastnil.

Schopnosti státu v oblasti nouzových zásob pohonných hmot jsou už dnes velmi operativní, a to právě díky vlastnictví infrastruktury společnosti ČEPRO. "Sklad Hněvice nebyl vybrán náhodou - jedná se o klíčový uzel pro příjem pohonných hmot, jak pomocí produktovodu tak, díky největší vlečce společnosti ČEPRO, i pomocí železniční dopravy, disponuje také největší skladovací kapacitou v systému ČEPRO a představuje klíčový bod pro stabilitu distribuční sítě paliv v ČR," doplňuje Jan Duspěva, generální ředitel Čepra.

Cena díla činí více než 740 mil. Kč, termín dokončení je plánovaný na duben 2027. "Výstavba šesti dvouplášťových nádrží je pro nás specifická v tom, že bude probíhat v těsné blízkosti stávajícího tankoviště a nesmí nijak ovlivnit jeho strategický význam. S podobnými projekty máme zkušenosti, náš realizační tým pracoval na výstavbě nádrží podobného typu pro velké zákazníky z komoditního trhu," uvedl Ing. Jiří Vích, ředitel závodu 2 společnosti Metrostav DIZ.

 

Detail nádrží

Plocha staveniště: cca 4 hektary

Zahájení přípravných prací: 11. dubna 2023

Zahájení výstavby: 19. září 2023

Zahájení montáže ocelových konstrukcí nádrží: jaro 2024

Dokončení montáže ocelových konstrukcí nádrží: jaro 2026

Dokončení výstavby: 11. dubna 2027

 

Materiály

6000 m3 betonu

2520 tun ocelových konstrukcí

30 km svarů

120 000 m2 nátěrů

6,5 km ocelových potrubí

37 km elektrických kabelů

Technologie nádrží

Skladovací nádrže jsou řešeny jako dvouplášťové vizuálně kontrolovatelné s kovovou ochrannou jímkou.

Dno nádrží: dvojité s trvalou kontrolou těsnosti meziprostoru; spádováno ke kalníku

Odvětrání: přes rohovou antidetonační plamenopojistku

Kontrola tlaku: speciální plamenopojistky s podtlakovými/přetlakovými ventily

Měření výšky hladiny: hladinoměrem (hladina, teplota) se sondou havarijního maxima

Kontrola tlaku: snímače tlakové diference

Kontrola těsnosti dvojitého dna: indikační zařízení na principu kontroly podtlaku v meziprostoru

Tepelná izolace: ochrana proti oslunění nádrží a proti sálavému teplu v případě požáru

Skladovací nádrže jsou vybaveny stabilním hasícím a chladicím zařízením

Zdroj: TZ

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2023/06 Téma číslaBenzín E 10
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek