29. 8. 2018
Český plynárenský svaz zahajuje od září dlouhodobou
kampaň, jež má upozornit na pozitivní aspekty využívání zemního
plynu. Cílem je nejen podpořit vytápění zemním plynem, ale
i rozšíření povědomí o výhodách CNG v
dopravě.

Kampaň ČPS startuje v médiích od 1. září 2018. Její první
vlna je naplánovaná na podzim letošního roku, druhá na jaro 2019.
S rodinou, jejíž denní rutinou je přikládání do kotle, se
veřejnost setká nejen v televizní reklamně, ale také na
internetu, včetně sociálních sítí. Třetí část kampaně v létě
2019 představí pozitivní dopady využívání stlačeného zemního plynu
(CNG) v dopravě. Hovořit se bude o výhodách v podobě
nízkých nákladů za ujetý kilometr i šetrnosti k životnímu
prostředí."Lidé by měli vědět, že na CNG lze jezdit za polovinu.
Pro každý rodinný rozpočet je to výrazná úspora a pro nás všechny
každé auto na CNG znamená méně škodlivin v ovzduší. Navíc
současná vláda poskytla dlouhodobé garance úspor, a to díky snížené
sazbě spotřební daně na CNG. I to je důvod, proč právě nyní je
v dopravě stlačený zemní plyn alternativním palivem číslo
jedna," upozornil J. Valenta.Zemní plyn představuje ekonomické i
ekologické řešení také pro nákladní dopravu, a to nejen ve formě
CNG, ale také v podobě zkapalněného zemního plynu (LNG).
Nákladní vozy na LNG mají dojezd až 1200 km a firmám mohou ušetřit
až 25 % nákladů na pohonné hmoty.
Autor: TZ, Zdroj: ČPS