Střední olejářské firmy na čelních pozicích

Každý rok redakce německého odborného časopisu Tankstelle vyhodnocuje vlastní anketu "Která společnost s minerálními oleji je nejlepší". Po třetí v řadě se jejím vítězem stala středně velká společnost Classic Tankstellen.

Classic Tankstelle
Hodnocení společností samotnými nájemci

Na podzim loňského roku volili čtenáři významného německého časopisu pro německý trh čerpacích stanic: "Tankstelle" nejlepší společnosti obchodující s minerálními oleji. Vítězem se stala středně velká firma s minerálními oleji Classic Tankstellen GmbH & Co. KG. Na tak silném trhu, jako je ten německý s 16.000 čerpacími stanicemi, třikrát obhájit vítězství v prestižní anketě je více než pozoruhodný výkon. A to je důvodem, abychom si přiblížili alespoň v základních rysech zásadní atributy a průběh samotné čtenářské ankety. Dlužno dodat, že Tankstelle podobně jako česko-slovenský PETROL magazín je distribuován především na čerpací stanice, a tudíž hodnotiteli v německé anketě jsou samotní provozovatelé čerpacích stanic.
V dotazníku "Která společnost s minerálními oleji je nejlepší" se redaktoři nejprve ptali na otázku: "Jak celkově hodnotíte vaši petrolejářskou společnost / vaše sdružení (BFT, Avia, Uniti)?" Firma Classic obdržela od většiny z přibližně 200 účastníků známku 1. Těsně následována sdružením Avia se známkou 1,4 a Q1, taktéž se známkou 1,4. Čerpací stanice firmy Classic nezaujmou pouze opticky svým výrazným černo-žlutým designem, ale taktéž spokojenými partnery čerpacích stanic. Stále však jde o společnost do značné míry lokální. Bezmála 100 čerpacích stanic je především na severu Německa, od spolkové země Schleswig-Holstein po rozsáhlé územní celky v oblasti Osnabrücku a Hannoveru, kde jsou černo-žlutí zastoupeni. Čerpací stanice firmy CLASSIC se nacházejí také v dalších spolkových zemích.

Koncept maximální podnikatelské volností partnerů vítězí

Za rozšiřování na jihu německé republiky vděčí společnost partnerské firmě Classic Mineralöl Rhein-Hessen GmbH & Co.KG, která je od 1. května 2010 začleněna do komanditní společnosti Lühmann. Možný důvod, proč jsou čerpací stanice firmy Classic pro čtenáře německého časopisu tak atraktivní, nalezneme na webových stránkách společnosti: "Naši partneři na čerpacích stanicích jsou samostatnými obchodníky, kteří mají podnikatelskou volnost. Až na přímý prodej pohonných hmot mohou jednat samostatně". Úspěch této koncepce se ukazuje také v tom, že značka Classic byla v posledních letech v anketě časopisu Tankstelle potřetí za sebou zvolena německými provozovateli čerpacích stanic nejlepší společností obchodující s minerálními oleji.

Velké společnosti pořadím nezamíchaly

"Jak hodnotíte nabídky vzdělávání (školení, příručky) vaší společnosti obchodující s minerálními oleji / vašeho sdružení pro vás a vaše spolupracovníky?" Za tuto otázku obdrželo sdružení Avia nejvyšší počet bodů a obsadilo první místo, následováno firmou Classic a Q1. Společnost, která jen v Německu provozuje pod ochrannou známkou Avia na 800 čerpacích stanic, vede dle mínění našich čtenářů v oblasti vzdělávání partnerů a jejich pracovníků. Sdružení Avia je celoevropsky zastoupeno, nicméně v regionech individuálně. Nezávislé členské firmy sice využívají výhody sdružení Avia, ale ve svých regionech jednají samostatně a ke každému zákazníkovi mají osobní přístup.
"Méně znamená více!" Z tohoto motta vychází firma Q1. Tato středně velká společnost obchodující s minerálními oleji, která je v Německu zastoupena se zhruba 165 čerpacími stanicemi, se umístila na předních místech a to ve všech kategoriích mezi prvními třemi. Co se týče marketingu a reklamních nabídek pro partnery, jednání s nájemci stanic nebo otázky "Doporučil byste vaši společnost obchodující s minerálními oleji / vaše sdružení?", jsou výsledky srovnatelné s vítěznou firmou Classic. Q1 Tankstellenvertrieb patří v Německu mezi pět největších provozovatelů čerpacích stanic v oblasti středně velkých firem a jeho podíl na celkovém německém trhu je vyšší než jedno procento.
Potěšující podle pracovníků redakce časopisu Tankstelle bylo, že se jejich ankety poprvé zúčastnili také nájemci společností takzvané skupiny A, kterou tvoří mezinárodní korporace jako Esso, Total, Tamoil, Shell, BP/Aral, OMV, PKN Orlen a další. Nejaktivnější však byli partneři firmy Tamoil, která skončila na 4. místě, čtenářské ankety se jich zúčastnilo 44. Především opatrnější přístup k anketě u provozovatelů značkových stanic byl jedním z hlavních důvodů, že se velké společnosti neprobojovaly na přední příčky. Je ale otázkou, zda by se jim to i při vyšší účasti franšízantů či nájemců jejich čerpacích stanic podařilo. Ti jsou často svázaní poměrně přísnými pravidly a pokud by odpovídali pravdivě a bez obav z následné bouřky "shora", s největší pravděpodobností by stávajícím pořadím v anketě příliš nezamíchali.

Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia, Tankselle, Classic Oil

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek