Tankovací automat – nejefektivnější řešení nočního provozu

Stanice s nonstop provozem a ty, které mají v noci zavřeno, stojí před zásadní otázkou, jak vyhovět zákazníkům, kteří potřebují tankovat i v noci, a přitom zajistit noční provoz pumpy tak, aby nebyl ztrátový.

apex 1

Rozetnout gordický uzel…

Čerpací stanice ve velkých městech, která nejsou na hlavních tazích, dnes řeší otázku nočního provozu. Stanice s nonstop provozem se potýkají s otázkou často neefektivně vynaložených nákladů na noční provoz i v době, kdy jen čekají s rozsvícenou čerpací stanicí na náhodnou návštěvu nočních jezdců a případné pozdní návraty profesionálů z dlouhých cest. Dalším aspektem je vystavení obsluhy v nočních hodinách nebezpečí přepadení. Naopak stanice, které mají v noci zavřeno, dobře vědí o potřebě obchodních partnerů tankujících na zákaznické fakturační karty tankovat v období noční zavírací doby.
Stanice s nonstop provozem a ty, které mají v noci zavřeno, stojí před zásadní otázkou, jak vyhovět zákazníkům, kteří potřebují tankovat i v noci a přitom zajistit noční provoz pumpy tak, aby nebyl ztrátový. Zrušení či zavedení nočního provozu z hlediska ztráty či zvýšení obratů z prodeje segmentu běžných zákazníků náhodně tankujících v nočních hodinách je v rozhodování provozovatele čerpací stanice podružným problémem. Zásadní je udržet si stálé klienty tankující na firemní staniční (fakturační karty). Přesun těchto zákazníků ke konkurenční stanici s nočním provozem by mnohdy znamenalo bolestný výpadek výtoče, kterou zpravidla řidiči smluvních firem většinově vytankují přes den.

Sázka na tankovací automat

Před vyřešením problému efektivity nočního provozu stála i společnost AREX v roce 2010 před spuštěním provozu své nové čerpací stanice poblíž Pražské třídy vedle pivovaru Budvar. "Dlouhodobě provozujeme prodej pohonných hmot na čerpacích stanicích a máme silnou skupinu zavedených smluvních zákazníků, kteří mají naše fakturační karty. Když jsme připravovali stavbu této čerpací stanice, potřebovali jsme pro ně zajistit, aby mohli tankovat ve dne i v noci. "V té době společnost Unicode přišla s novinkou, která nás velmi inspirovala: tankovací automat, který přijímá nejen firemní karty, ale obslouží i běžné zákazníky platící hotovostí, bankovními nebo CCS kartami. Vsadili jsme na tankovací automat, který umožňuje zákazníkům natankovat kdykoliv," vzpomíná Václav Chmel. "Zjistili jsme, že mít otevřeno s obsluhou je z hlediska mzdových nákladů nerentabilní. Proto provozujeme stanici s 12hodinovou pracovní dobou, potom pumpu zavřeme a mimo provozní hodiny prodejny si zákazníci bez problému natankují přes automat," dodává Chmel.

Zákazníci si velice rychle zvykli

Tankovací automat je podobně jako bankomaty zakomponován do proskleného výkladce vedle vchodu do shopu v průčelí administrativní budovy firmy naproti rozměrné výdejní ploše. Tankování i placení je pro zákazníky velice komfortní a pro provozovatele se snižuje na minimum nebezpečí jeho poničení dnes všudypřítomnými vandaly. Tankautomat zajistí bezobslužný prodej pohonných hmot, stejně tak i tankování AdBlue a nebo kapaliny do ostřikovačů. Zákazníci všech věkových vrstev si na placení u automatu velice rychle zvykli (i díky názornému návodu) a dnes jej řada z nich využívá i přes den, zvláště v době špiček, když u pokladny nechtějí čekat ve frontě. Jednou z důležitých podmínek pro úspěšný provoz v bezobslužném režimu je spolehlivost tankovacího automatu a operativní servis. "Tankautomat za celou dobu měl jen pár drobných poruch, které servis firmy Unicode k naší spokojenosti vyřešil prostřednictvím dálkového připojení okamžitě, pokud byla potřeba zásahu mechanika na místě, byl tankautomat do večerních hodin zase v provozu," pochvaluje si Chmel.
Zkušenost s dvouletým provozem tankovacího automatu plánuje společnost AREX využít i na dalších 5 čerpacích stanicích, které provozuje v okolí Českých Budějovic. "Mzdové náklady poslední dobou rostou, konkurence je veliká, výtoče se snižují. Abychom snížili provozní náklady i na čerpacích stanicích, tankovací automaty Unicode bychom postupně chtěli instalovat i na dalších čerpacích stanicích, abychom si naše stálé zákazníky udrželi," plánuje Václav Chmel.

Arex 3

Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia

Diskuse

  • JOSEF SŮVA, 23. 11. 2017 12:52: DNESKA JSEM TANKOVAL VE VYS. MYTĚ ZADAL JSEM 1000KČ OMYLEM JSEM VZAL PISTOL BENZ CHTĚL JSEM DIZL DAL JSEM DO NADRŽE ZHRUBA ZA 333KČ SASTRČIL JSEM PISTOLI A ZVOLIL NOVÉ TANKOVÁNI VLOŽIL KARTU ZA 1000KČ NATANKOVÁNO DIZL ZA 950KČ JAK PROBĚHNE PLATBA DĚKUJI
    • JOSEF SŮVA, 23. 11. 2017 12:55: DNESKA JSEM TANKOVAL VE VYS. MYTĚ ZADAL JSEM 1000KČ OMYLEM JSEM VZAL PISTOL BENZ CHTĚL JSEM DIZL DAL JSEM DO NADRŽE ZHRUBA ZA 333KČ SASTRČIL JSEM PISTOLI A ZVOLIL NOVÉ TANKOVÁNI VLOŽIL KARTU ZA 1000KČ NATANKOVÁNO DIZL ZA 950KČ JAK PROBĚHNE PLATBA DĚKUJI
    Reagovat na komentář
Přidat nový komentář

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek