20. 4. 2016
Podle průzkumu společnosti Shell, který provedla ve
spolupráci s agenturou STEM/MARK, jsou věrnostní programy značek
mezi zákazníky v České republice stále velmi oblíbené.

Češi podle této studie vlastní v průměru čtyři karty
patřící různým věrnostním programům. Za smysluplné je považují dvě
třetiny respondentů, za svou věrnost oceňují nejvíce slevy na zboží
a služby. Z výsledků průzkumu také vyplynulo, Češi vlastní hlavně
karty velkých obchodních řetězců (Tesco, Billa, Teta, Penny a DM),
třetina dotazovaných zase považuje za výhodné karty vydávané
velkými řetězci čerpacích stanic. Prim v tomto ohledu hraje
právě Shell. Věrnostní programy obhajují a využívají o něco více
ženy než muži, nejčastěji jejich výhody využívají spotřebitelé ve
věku 30 až 44 let. V odměnách za loajalitu značce vidí smysl a
považuje je za důležité 56 % vysokoškolsky vzdělaných zákazníků.
Nejčetněji uváděné důvody, jež přimějí zákazníky do věrnostního
programu vstoupit, jsou přímé materiální výhody. 92 % respondentů
preferuje ocenění za důvěru značce prostřednictvím slevy a
zvýhodněných podmínek pro získání určité služby nebo zboží. Celých
36 % dotazovaných cíleně sbírá body kvůli konkrétní
odměně.
Autor: jk, Zdroj: Shell