30. 3. 2016
OMV se férově odlišila od své konkurence - jako první
síť čerpacích stanic v ČR začala nabízet kávu
s certifikací Fairtrade. Skvělá káva je od konce března
podávána v celé síti OMV.

Marketingový manažer OMV Michal
Janda (vpravo) při prezentaci kávy s ochrannou známkou Fairtrade na
čerpací stanici OMV na Plzeňské ulici v Praze
Každodenně obslouží zaměstnanci OMV v síti cca 1400
čerpacích stanic v 9 evropských zemích asi 1,3 milionu
zákazníků a za celý rok se zde vypije přibližně 34 milionů šálků
kávy. OMV již několik let investuje do kvality kávy Viva, aby svým
zákazníkům poskytla to nejlepší. Káva Viva je směsí vybraných
kávových zrn z kávy Gimoka pražené v Itálii. Od konce března
ji v celé své síti nabízí se známkou Fairtrade kombinující
skvělou chuť s dobrým úmyslem. Nejvyšší kvalita totiž není jen
výsledkem používání vysoce kvalitních surovin. Vyžaduje také
spravedlivé mzdy pro rodiny zemědělců, kteří tyto suroviny
vytvářejí. Podle tiskové zprávy společnosti OMV prý "záleží nejen
na zákaznících, ale i na dodavatelích," a proto se společnost
připojila k podpoře a implementaci standardů Fairtrade. Ty
přináší všem, kdo se na pěstování a zpracování kávy VIVA podílejí,
spravedlivou a stabilní odměnu. "Partnerství s Fairtrade neznamená
jen novou nabídku kávy, společnost OMV ho podpoří celou řadou
dalších aktivit. Kampaň bude v ČR masivně podpořena přímo na
čerpacích stanicích, na webu i Facebooku OMV, probíhá rovněž
spotřebitelská soutěž o kávu a kávovary. Mimo čerpací stanice
osloví OMV široké spektrum zákazníků prostřednictvím rádiové
kampaně, standardní tištěné reklamy a na hlavních tazích po celé ČR
řadou billboardů", popisuje kampaň marketingový manažer OMV v ČR
Michal Janda. Čerpací stanice OMV Viva se rovněž zapojují do
celostátní kampaně "Fandíme Fairtrade" a v květnu se představí
v rámci "Týdne pro fair trade".
Hana Chorváthová, ředitelka Fairtrade Česko a Slovensko, ke
spolupráci uvedla: "Rozhodnutí OMV nabízet fairtradovou kávu si
nesmírně vážíme. Čím více firem podpoří prodej fairtradových
produktů, tím více drobných pěstitelů z Latinské Ameriky, Asie
či Afriky bude moci pracovat a starat se o svoji rodinu a komunitu.
To znamená, že budou mít možnost kontrolovat svoji budoucnost.
V době, kdy se musí kromě jiného vypořádávat se změnou
klimatu, je to pro většinu z nich zcela zásadní. Přejeme OMV
hodně spokojených zákazníků při šálku fairtradové kávy."
Fairtrade
Fairtrade je systém standardů, který definuje mezinárodní
organizace Fairtrade International. Nezávislá společnost Flo-cert
pak uděluje produktům certifikaci na základě těchto standardů.
Certifikované výrobky mají na obale ochrannou známku Fairtrade.
Autor: TZ OMV