Unipetrol dodá letecký petrolej pro státní strategické rezervy

Společnost Unipetrol RPA dodá do skladu Správy státních hmotných rezerv 40 000 m³ leteckého petroleje JET A1. Prvnívlaky s leteckým petrolejem, který využívá letectvo Armády České republiky, dorazily do skladů v uplynulých dnech. Dodávky leteckého petroleje by měly být dokončeny v říjnu letošního roku.

Airbus Czech Air Force
Letecký Petrolej Jet-A1 bude využívat letectvo armády České republiky včetně tohoto Airbusu A319-100, který využívá i prezident při státních návštěvách

Výsledky tendru na dodávky leteckého petroleje pro státní hmotné rezervy byly vyhlášeny koncem listopadu loňského roku. Ze čtyř firem, které se o zakázku ucházely, uspěla společnost Unipetrol RPA, která dokázala nejlépe splnit požadavky zadavatele, včetně zpřísněného požadavku na kvalitu, zejména v oblasti filtrovatelnosti petroleje až do teploty -55°C.
"Jde o další krok k větší transparentnosti hospodaření SSHR. Vypsání zakázky totiž schválila vláda. A v komisi, která vybírala vítěze, byli zástupci Ministerstva financí, Ministerstva průmyslu a obchodu a Ministerstva obrany. Nakonec vyhrála nejnižší a pro stát tedy nejvýhodnější nabídka,"upřesnil předseda Správy státních hmotných rezerv Pavel Švagr.
"Smlouvu se Správou státních hmotných rezerv považujeme za strategickou. Jsme rádi, že SSHR naši nabídku vyhodnotila jako nejvýhodnější a rozhodla se pro surovinu z produkce tuzemských rafinérií. Dodávaný letecký petrolej JET A1 splňuje nejpřísnější požadavky na technické parametry,"řekl generální ředitel a předseda představenstva Unipetrolu Marek Świtajewski.
Současná spolupráce navazuje na strategickou smlouvu uzavřenou v roce 2013. Tato smlouva definuje podmínky, za kterých by v případě vyhlášení stavu ropné nouze byly přepracovány nouzové zásoby ropy v držení SSHR v rafinériích skupiny UNIPETROL. 

Autor: TZ, Zdroj: Unipetrol

Diskuse

  • Ing.Josef Lippay, CSc., 31. 1. 2015 23:55: Autor by se měl seznámit s jakostními specifikacemi na letecký petrolej typu Jet A-1 a F-34 . Potom by se vyhnul chybám jako je filtrovatelnost leteckého petroleje (namísto bodu krystalizace) a tvrzení, že JET A-1 bude používat AČR (ta od SSHR odebírá petrolej typu F-34, který se připravuje speciální aditivací JET A-1). Dále je dobré upřesnit, že dodávky JET A-1 do skladu SSHR jsou prozatím vyhovující pouze v případě rafinérie Kralupy. V rámci plnění smlouvy však je Unipetrolem dodáván i JET A-1 od polské firmy Lotos a z důvodu nevyhovující vodivosti byla již první dodávka vrácena a druhá se dle plánu neuskutečnila. P.S:Tolik krátce k "oslavnému" článku. Doporučuji více profesionality a méně entuziasmu.
      Reagovat na komentář
    Přidat nový komentář

    Petrol Magazín

    Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
    Aktuální číslo

    Přihlašte se k odběru novinek