27. 6. 2014
První ročník zcela nového mezinárodního veletrhu UNITI
expo 2014 výrazně předčil očekávání vystavovatelů, návštěvníků i
samotných pořadatelů.

Komplexní přehlídka špičkové úrovně
Výdejní stojan Helix na titulní straně časopisu v barvě
karoserie luxusních limuzín - černé perleti s lesklými
chromovanými lištami - umístěný v průčelí prostorné a vzdušné
expozice společnosti Wayne byl nejen připomenutím prémiového
postavení společnosti na trhu výdejních technologií, ale také
důkazem, jak vážně nový veletrh přední společnosti v oboru
čerpacích stanic od samého začátku vzaly. Právě na jejich účasti
často záleží samotný úspěch veletrhu, zejména je-li omezen
hranicemi specializace na určitý úzký obor a navíc výhradně pro
odbornou veřejnost. O tom svědčí i velikost expozic a snaha
představit vedle kompletního výrobního programu i maximum inovací.
Stánky více než 340 vystavovatelů ze 30 zemí Evropy, Asie i
Ameriky byly rozmístěny do třech moderních prostorných hal.
V hale věnované technologiím a servisu čerpacích stanic expozice
globálních firem doplňovala obrovská spousta dalších lokálněji
zaměřených výrobců. Výsledkem byla možnost porovnat na jednom místě
vedle sebe nejmodernější produkty a trendy z evropské, ale i
světové špičky v oboru. A právě v tomto ohledu UNITI expo
výrazně předčilo tradiční Automechaniku. Je potěšující, že se
veletrhu zúčastnily i české firmy Unicode Systems, GEMA a ETK a
dlužno dodat, že v nabité konkurenci vůbec "nezapadly".

Stejně velikému prostoru prostřední haly dominovaly expozice
hlavních petrolejářských společností, které představovaly nové
programy distribuce klasických i alternativních pohonných hmot,
olejů a maziv a nabízely nezávislým provozovatelům a majitelům
čerpacích stanic franšízové partnerství. Dále zde byly soustředěny
expozice zaměřené na distribuci a logistiku pohonných hmot včetně
celých návěsových cisternových souprav. Zatímco frankfurtské
Automechaniky se mezinárodní petrolejářské koncerny s výjimkou
prezentace olejů a maziv vůbec neúčastnily, naopak výrobci mycích
technologií a zařízení pro samoobslužnou údržbu vozidel si premiéry
svých novinek šetří do Frankfurtu. Přestože zde jako na
Automechanice nepředvedly plně funkční mycí portály v akci, jejich
expozice dohromady zabíraly podstatnou část výstavní plochy
haly.
Třetí, o něco menší výstavní prostor těsně navazující na vstupní
dvoranu s konferenčním centrem byl do posledního čtverečního
metru zastavěn expozicemi firem nabízejících techniku, vybavení,
služby a produkty pro moderní prodejny, bistra a restaurace u
čerpacích stanic, které jsou dnes neodmyslitelnou součástí
čerpacích stanic.
Nezanedbatelný potenciál do budoucna
Součástí veletrhu byl i nadmíru nabitý doprovodný program, jehož
páteří byla třídenní konference v hlavním přednáškovém sále.
První den byl věnovaný marketingu mytí automobilů na čerpacích
stanicích a další dva dny v rámci "Fóra budoucnosti čerpacích
stanic" se diskutovaly vývojové trendy v sortimentu pohonných
hmot, technologiích, vybavení, službách, servisu a marketingu
čerpacích stanic. Čtyři další menší sály byly věnovány tématicky
vyhraněným workshopům a privátním komerčním prezentacím
firem.
Vystavovatelé i návštěvníci si pochvalovali kromě bezvadné
organizace a servisu především fakt, že díky důsledné registraci
návštěvníků byl na výstaviště umožněn vstup pouze odborné
veřejnosti a řádně akreditovaným novinářům. Organizátoři UNITI expo
do uzávěrky PETROLmagazínu ještě nevydali závěrečnou zprávu
s přesnými statistikami, ale dle předběžných informací veletrh
navštívilo přes 10 000 návštěvníků především z Evropy, ale i
z dalších světadílů.
Vysoká odbornost, špičková technická úroveň exponátů a vynikající
doprovodný program spolu s perfektní organizací jsou výmluvnou
pozvánkou k účasti na druhém ročníku UNITI expo připravovaném
na rok 2016. Z hlediska vystavovatelské i návštěvnické účasti
existuje pro další ročník nezanedbatelný potenciál. Řada firem
novou výstavu pouze v omezeném rozsahu prezentace jen
testovala nebo z pozice pozorovatele jen sledovala, jak celá
akce dopadne. Úspěch letošního UNITI expo pro ně bude dostatečně
pádným argumentem, aby se za dva roky ve Stuttgartu
prezentovaly v expozici, odpovídající jejich významu na trhu.
Každopádně pořadatelé UNITI expo 2014 postavili pevný základ pro
založení budoucí tradice s nezanedbatelnou mezinárodní
prestiží.

Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia