UNITI Expo 2014: Nová Mekka (nejen) evropských pumpařů

První ročník zcela nového mezinárodního veletrhu UNITI expo 2014 výrazně předčil očekávání vystavovatelů, návštěvníků i samotných pořadatelů.

Uniti 1

Komplexní přehlídka špičkové úrovně

Výdejní stojan Helix na titulní straně časopisu v barvě karoserie luxusních limuzín - černé perleti s lesklými chromovanými lištami - umístěný v průčelí prostorné a vzdušné expozice společnosti Wayne byl nejen připomenutím prémiového postavení společnosti na trhu výdejních technologií, ale také důkazem, jak vážně nový veletrh přední společnosti v oboru čerpacích stanic od samého začátku vzaly. Právě na jejich účasti často záleží samotný úspěch veletrhu, zejména je-li omezen hranicemi specializace na určitý úzký obor a navíc výhradně pro odbornou veřejnost. O tom svědčí i velikost expozic a snaha představit vedle kompletního výrobního programu i maximum inovací. Stánky více než 340 vystavovatelů ze 30 zemí Evropy, Asie i Ameriky byly rozmístěny do třech moderních prostorných hal.
V hale věnované technologiím a servisu čerpacích stanic expozice globálních firem doplňovala obrovská spousta dalších lokálněji zaměřených výrobců. Výsledkem byla možnost porovnat na jednom místě vedle sebe nejmodernější produkty a trendy z evropské, ale i světové špičky v oboru. A právě v tomto ohledu UNITI expo výrazně předčilo tradiční Automechaniku. Je potěšující, že se veletrhu zúčastnily i české firmy Unicode Systems, GEMA a ETK a dlužno dodat, že v nabité konkurenci vůbec "nezapadly".

UNITI 4

Stejně velikému prostoru prostřední haly dominovaly expozice hlavních petrolejářských společností, které představovaly nové programy distribuce klasických i alternativních pohonných hmot, olejů a maziv a nabízely nezávislým provozovatelům a majitelům čerpacích stanic franšízové partnerství. Dále zde byly soustředěny expozice zaměřené na distribuci a logistiku pohonných hmot včetně celých návěsových cisternových souprav. Zatímco frankfurtské Automechaniky se mezinárodní petrolejářské koncerny s výjimkou prezentace olejů a maziv vůbec neúčastnily, naopak výrobci mycích technologií a zařízení pro samoobslužnou údržbu vozidel si premiéry svých novinek šetří do Frankfurtu. Přestože zde jako na Automechanice nepředvedly plně funkční mycí portály v akci, jejich expozice dohromady zabíraly podstatnou část výstavní plochy haly.
Třetí, o něco menší výstavní prostor těsně navazující na vstupní dvoranu s konferenčním centrem byl do posledního čtverečního metru zastavěn expozicemi firem nabízejících techniku, vybavení, služby a produkty pro moderní prodejny, bistra a restaurace u čerpacích stanic, které jsou dnes neodmyslitelnou součástí čerpacích stanic.

Nezanedbatelný potenciál do budoucna

Součástí veletrhu byl i nadmíru nabitý doprovodný program, jehož páteří byla třídenní konference v hlavním přednáškovém sále. První den byl věnovaný marketingu mytí automobilů na čerpacích stanicích a další dva dny v rámci "Fóra budoucnosti čerpacích stanic" se diskutovaly vývojové trendy v sortimentu pohonných hmot, technologiích, vybavení, službách, servisu a marketingu čerpacích stanic. Čtyři další menší sály byly věnovány tématicky vyhraněným workshopům a privátním komerčním prezentacím firem.
Vystavovatelé i návštěvníci si pochvalovali kromě bezvadné organizace a servisu především fakt, že díky důsledné registraci návštěvníků byl na výstaviště umožněn vstup pouze odborné veřejnosti a řádně akreditovaným novinářům. Organizátoři UNITI expo do uzávěrky PETROLmagazínu ještě nevydali závěrečnou zprávu s přesnými statistikami, ale dle předběžných informací veletrh navštívilo přes 10 000 návštěvníků především z Evropy, ale i z dalších světadílů.
Vysoká odbornost, špičková technická úroveň exponátů a vynikající doprovodný program spolu s perfektní organizací jsou výmluvnou pozvánkou k účasti na druhém ročníku UNITI expo připravovaném na rok 2016. Z hlediska vystavovatelské i návštěvnické účasti existuje pro další ročník nezanedbatelný potenciál. Řada firem novou výstavu pouze v omezeném rozsahu prezentace jen testovala nebo z pozice pozorovatele jen sledovala, jak celá akce dopadne. Úspěch letošního UNITI expo pro ně bude dostatečně pádným  argumentem, aby se za dva roky ve Stuttgartu prezentovaly v expozici, odpovídající jejich významu na trhu. Každopádně pořadatelé UNITI expo 2014 postavili pevný základ pro založení budoucí tradice s nezanedbatelnou mezinárodní prestiží.

UNITI 2   UNITI 3

Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek