2. 3. 2015
Deset japonských energetických společností chce
spolupracovat s automobilkami Toyota, Nissan a Honda s cílem, co
nejrychleji vytvořit infrastrukturu pro provoz automobilů s
palivovými články v Japonsku.

Japonský projekt vodíkové čerpací
stanice
Řídká síť vodíkových plnících stanic je totiž podle odborníků
největší překážkou rychlejšího rozšíření automobilů s palivovými
články, které se letos začnou v zemi vycházejícícho slunce hromadně
prodávat. I kvůli tomu je potřeba vytvořit podmínky pro to, aby
čerpací místa na vodík začaly vznikat a byla vytvořena patřičně
hustá síť, která umožní bezproblémový provoz takto poháněných
automobilů po celém japonském souostroví. Zatím byly vytypovány
čtyři hlavní oblasti kolem velkých měst, kde se s budouvám sítě
vodíkových čerpacích stanic začne. Jedná se o Tokio, Aichi, Osaku a
Fukuoku.
Japonská vláda dává této iniciativě zelenou nejen prostřednictvím
dotací, ale také vytvořením podmínek, které zájem o nový
alternativní a ekologický pohon automobilů podpoří. Zpočátky by
například chtěla dotovat nejen výrobu samotného vodíku, ale i
provozní náklady nových čerpacích stanic. Podle vládních odhadů
však investice na vybudování jedné čerpací stanice je okolo 600
milionů jenů, automobilky a energetické firmy se však domnívají, že
se tato částka díky novým technologiím podaří snížit až o dvě
třetiny.
Zástupci energetických firem i automobilek Toyota, Nissan a Honda
musí ještě vypracovat podrobný plán a posoudit možnosti, z jakých
zdrojů financovat část nákladů na vznik infrastruktury vodíkových
stanic, a poté zřejmě upřesní časový horizont, který by orámoval
tento obrovský, nákladný ale možná i přelomový projekt z hlediska
budoucnosti silniční dopravy.

Nová Toyota Mirai poháněná
prostřednictvím palivových článků se začne prodávat již v letošním
roce
Autor: jk, Zdroj: PetrolPlaza