V Plzni zkouší hybridní autobus

Hybridní autobus Škoda H12, který kombinuje vznětový motor a elektromotor, jezdí na zkoušku na jedné z linek městské hromadné dopravy v Plzni. Na jeho vývoji se podílela i Fakulta elektrotechnická ZČU v Plzni.

Hybridbus
Dvanáctimetrový hybridní autobus Škoda H12 využívá dieselový motor i bateriový pohon.

Nízkopodlažní plně klimatizovaný hybridbus vyvinula firma Škoda Electric. Jeho výhodou je nízká spotřeba, nízký hluk při použití elektromotoru a ohleduplnost vůči životnímu prostředí. Na plně nabité baterie ujede hybridbus přibližně 10 km. Tato koncepce je ideální pro provoz ve městě s častým brzděním a rozjezdy a díky svým nulovým emisím v elektrickém režimu se také hodí do obytných zón. Úspora  paliva by podle výrobce měla dosáhnout až desítek procent i díky tomu, že hybridbus je schopný dobíjet akumulátory během brzdění či při jízdě z kopce. Hybridní autobus bude ve zkušebním provozu tři měsíce, během nichž chce Dopravní podnik města Plzně ověřit deklarované parametry a teprve potom se rozhodně o tom, zda jej koupí. Nejde totiž vůbec o lacinou záležitost, neboť ceny takových autobusů se pohybují ve statisících eur. Ředitel ČSAD Autobusy Plzeň Miroslav Hucl například tvrdí, že zatímco autobus s dieselovým motorem stojí zhruba čtyři a půl milionu korun, hybridní by mohl být dvakrát tak dražší.

Autor: jk, Zdroj: Plzeňský deník

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek