10. 4. 2013
Hybridní autobus Škoda H12, který kombinuje vznětový
motor a elektromotor, jezdí na zkoušku na jedné z linek
městské hromadné dopravy v Plzni. Na jeho vývoji se podílela i
Fakulta elektrotechnická ZČU v Plzni.

Dvanáctimetrový hybridní autobus Škoda H12 využívá dieselový motor
i bateriový pohon.
Nízkopodlažní plně klimatizovaný hybridbus vyvinula firma
Škoda Electric. Jeho výhodou je nízká spotřeba, nízký hluk při
použití elektromotoru a ohleduplnost vůči životnímu prostředí. Na
plně nabité baterie ujede hybridbus přibližně 10 km. Tato koncepce
je ideální pro provoz ve městě s častým brzděním a rozjezdy a
díky svým nulovým emisím v elektrickém režimu se také hodí do
obytných zón. Úspora paliva by podle výrobce měla dosáhnout
až desítek procent i díky tomu, že hybridbus je schopný
dobíjet akumulátory během brzdění či při jízdě z kopce.
Hybridní autobus bude ve zkušebním provozu tři měsíce, během nichž
chce Dopravní podnik města Plzně ověřit deklarované parametry a
teprve potom se rozhodně o tom, zda jej koupí. Nejde totiž vůbec o
lacinou záležitost, neboť ceny takových autobusů se pohybují ve
statisících eur. Ředitel ČSAD Autobusy Plzeň Miroslav Hucl
například tvrdí, že zatímco autobus s dieselovým motorem stojí
zhruba čtyři a půl milionu korun, hybridní by mohl být dvakrát
tak dražší.
Autor: jk, Zdroj: Plzeňský deník