18. 3. 2013
Stlačený zemní plyn se v dopravě prosazuje stále více,
neboť se jedná o cenově výhodné palivo, které zároveň vykazuje
nižší emise jak škodlivých látek, tak neškodného CO2. S továrními
verzemi svých vozidel na toto palivo přichází další automobilky,
mezi nimi i Škoda. Právě z toho důvodu se u nás očekává růst zájmu
o CNG jako palivo a v souvislosti s tím by měl růst také počet
čerpacích stanic. V roce 2015 by jich mělo být minimálně
80.

Prezident Sdružení automobilového průmyslu a také zástupce
společnosti Volkswagen Group Martin Jahn jednoznačně označil CNG
jako cestu, kterou se nyní automobilky vydají. Volkswagen Group
podle něj připravuje velkou ofenzívu v oblasti CNG, kterou
představí na ženevském autosalonu.
V ČR narůstá počet CNG vozidel každý měsíc a zvýšení tempa se
očekává ve spojitosti s uvedením Škody Octavie CNG na náš trh ve
druhé polovině roku. Škoda Octavia 1.4 TSI CNG bude mít stolitrovou
nádrž na CNG a 50l nádrž na benzín. Celkový dojezd tak bude činit
1300 km. Náklady na palivo potřebné pro ujetí jednoho kilometru by
tak měly činit méně než jednu korunu.
Podle prognóz Sdružení automobilového průmyslu bude letošní
meziroční nárůst v oblasti CNG minimálně osmnáctiprocentní. "V
loňském roce se navýšil prodej CNG v ČR o 26 procent a toto číslo
očekáváme i v letošním roce. Jak bude přibývat aut na CNG, poroste
i počet CNG stanic. Do roku 2015 jich očekáváme v ČR minimálně 35,"
říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV.
Autor: red, Zdroj: ifleet.cz