23. 7. 2024
Vozový park Čechů stárne
Češi jsou známí svou láskou k automobilům a neradi se jich
vzdávají. Průměrný věk aut v našem vozovém parku je stále na
vzestupu, mnozí majitelé stárnoucích vozů přesto nevěnují pozornost
karbonovým usazeninám v motoru nebo o nich dokonce nikdy neslyšeli.
Přitom, pokud se tento problém neřeší, klesá výkon motoru, rostou
emise a může dojít i k závažnějším technickým problémům. Nová
generace prémiových paliv Shell umí tento problém spolehlivě
vyřešit, aniž by byl potřeba zásah v servisu.
Podle statistik společnosti Cebia dosáhl průměrný věk automobilů
v Česku rekordních 16,21 let. V roce 2014 byl průměrný věk vozidel
necelých 14 let, což znamená, že za posledních deset let se tento
průměr zvýšil o více než dva roky. V souvislosti se současnou
ekonomickou situací je pravděpodobné, že se toto číslo bude v
blízké budoucnosti ještě zvyšovat. Tento trend lze vysvětlit
finanční situací, nástupem elektromobility, rostoucí cenou nových
vozidel, ale i dalšími faktory. Za posledních 10 let se
celkový počet aut v ČR zvýšil o téměř 1,8 milionu.
Jen polovina českých řidičů ví o
karbonových usazeninách
Průzkum agentury Median z minulého roku pro
společnost Shell ukázal, že jen polovina českých řidičů ví o
karbonových usazeninách v motoru. Většině oslovených řidičů sice
záleží na tom, aby jim osobní auto sloužilo co nejdéle (86 %) a
bylo bezpečné (57 %), ale nedělají pro to dost. Přestože více než
80 % z nich považuje pravidelnou péči o motor za důležitou, téměř
polovina respondentů, kteří se svými vozy jezdí pravidelně, nezná
pojem karbonové usazeniny. Samotné tankování kvalitního paliva s
aditivy považuje za důležité téměř 6 z 10 českých řidičů. Zajímavé
přitom je, že podíl lidí, kteří mají "srdečný" vztah ke svému autu,
klesá přímo úměrně s jejich věkem.
Prémiová paliva Shell omlazují motor a
pomáhají udržet auto v kondici
Karbonové usazeniny jsou jedním z důvodů, proč
výkon motoru při běžném provozu klesá. Tyto usazeniny se ukládají
na klíčových částech motoru, což snižuje účinnost spalování, výkon
motoru a zvyšuje spotřebu paliva a v neposlední řadě i emise.
Motory aut vyrobených v posledních dvou dekádách jsou přitom
menší a náchylnější ke vzniku mikroskopického znečištění.
Společnost Shell vyvinula a loni na podzim uvedla na trh novou
generaci paliv Shell V-Power, která 100% čistí klíčové části
motoru, zbavuje ho karbonových usazenin a vrací mu původní výkon.
Tento proces začíná již po prvním natankování. Pro maximální výkon
a efektivitu motoru je důležité tankovat kvalitní palivo
s čisticím účinkem. Pokud to není možné stále, doporučuje se
alespoň jednou za čas jej natankovat dvě plné nádrže. Tento postup
pomůže vyčistit palivový systém a udržet motor v dobré kondici.
"I starší motor zanesený usazeninami může
dostat druhou šanci a fungovat efektivně a na plný výkon, jako
kdyby byl nový. Je však nutné tankovat prémiové palivo, které
obsahuje aditiva zabezpečující čištění klíčových částí motoru.
Takové palivo zároveň chrání před tvorbou nových usazenin na
součástech palivové soustavy, jako jsou sací ventily a vstřikování
paliva. Výsledným efektem je omlazení i staršího motoru a navrácení
jeho původního výkonu," řekla Markéta Jakoubková, která zodpovídá
mj. za kvalitu paliv Shell V-Power v Česku, na Slovensku a v
dalších pěti evropských zemích.
Test YouTubera Dana Hanuše: Ověřil si,
že prémiová paliva Shell fungují
Dan Hanuš, známý YouTuber a nadšenec do
automobilů, který tvoří online obsah zaměřený na auta, cestování a
osobní zážitky, provedl vlastní test, aby zjistil, zda tankování
prémiová paliva Shell skutečně dokáže vyčistit starší vstřikovače
od karbonových usazenin. Po zakoupení ojetého Volva XC70
zkontroloval stav vstřikovačů, které byly silně zanesené
karbonovými usazeninami. Poté začal tankovat výhradně palivo Shell
V-Power Diesel a po ujetí přibližně 8 000 km vstřikovače demontoval
a znovu zkontroloval. Tentokrát byly čisté. Po provedení svého
domácího testu Dan Hanuš potvrdil, že účinek paliva Shell V-Power
Diesel je skutečný.
Výsledky výzkumu z
Hamburku
Společnost Shell soustřeďuje svoji expertizu v
technologických centrech, která se věnují výzkumu a vývoji, po
celém světě. Největší z nich se nachází v Hamburku a zabývá se
výzkumem a vývojem paliv a maziv pro automobily, průmysl, letectví
a lodní technologie. Vývoj paliva a jeho prvků je komplexní proces,
na kterém se podílejí stovky specialistů. Jedna etapa vývoje nového
paliva trvá přibližně 10 let, z toho samotné testy trvají 5 let.
Nová generace paliv Shell, která byla také vyvinuta v
technologickém centru v Hamburku, výrazně posouvá základní
parametry paliva. V případě paliv Shell V-Power dokáže již po
prvním natankování nastartovat proces, který zajistí 100% vyčištění
klíčových částí motoru od karbonových usazenin.
Zdroj: TZ