7. 5. 2018
Do roku 2020 projdou rebrandingem téměř všechny pumpy
Pap Oil. Nově se stanou součástí řetězce mateřské značky MOL. Končí
tak obchodní strategie maďarského koncernu, který původně plánoval
zachování dvou značek na českém trhu. Součástí změn bude i zavedení
konceptu Fresh Corner, který byl nedávno otevřen na sté pobočce v
Praze-Podolí. S 306 stanicemi je MOL druhým největším
provozovatelem sítě čerpacích stanic u nás.

Maďarská skupina MOL koupila čerpací stanice Pap Oil
v roce 2012. Až dosud je provozovala v původní modré
barvě a pod původním názvem, to se ale brzy změní. "Rozhodnutí
realizovat strategii dvou značek nebylo nikdy definitivní.
V době slučování celkem čtyř značek jsme tento koncept
z pohledu energie a financí potřebných na celkový rebranding
vyhodnotili jako nejlepší. Zhruba před půl rokem jsme ale dospěli
k rozhodnutí, že z hlediska zákazníka je jednodušší a
efektivnější mít vše pod jednou značkou. Bude naprosto jasné, jaké
služby a jakou kvalitu mohou řidiči očekávat od celé naší sítě,"
vysvětluje Richard Austen, generální ředitel MOL Česká
republika.
Dokončení zeleného rebrandingu je plánováno do konce
roku 2020 a bude se týkat téměř všech 114 stávajících stanic Pap
Oil. Značku tak čeká změna, kterou před časem prošly původní
čerpací stanice Agip, Slovnaft a Lukoil. Ke konci roku 2020 tak
bude mít MOL s celkovým počtem 306 stanic druhou největší již
jednotnou síť čerpacích stanic v České republice. Společnost
MOL si ponechá několik stanic Pap Oil v modernizované podobě
pro zachování značky a uvažuje o jejím možném budoucím
využití.
Proměna Pap Oil na MOL probíhá již nějakou dobu.
Některé stanice pomalu opouštějí dominantní modrou barvu a převládá
u nich zelená. "Začali jsme s pobočkami na frekventovaných
atraktivních místech, kde v rámci rekonstrukce zavádíme i náš
občerstvovací koncept Fresh Corner. Nyní máme moderních stanic
s Fresh Cornerem sto, do konce roku 2019 chceme, aby to byly
téměř všechny stanice MOL. Postupně k nim budou přibývat právě
původní stanice Pap Oilu," vysvětluje Richard Austen a dodává: "Jde
nám o to, udržet napříč celou sítí nadstandardní servis, který
veřejnost očekává od silné prémiové značky."
Fresh Corner je postaven na třech základních
principech První z nich je kvalitní zrnková káva, druhou pak
gastronomie včetně široké nabídky teplých jídel, a do třetice
tradiční prodej potravin. "Není naším cílem a ani snahou konkurovat
klasickým supermarketům. Víme ale, že řidiči širokou nabídku těchto
doplňkových služeb vyhledávají. Fresh Corner proto vnímáme jako
kvalitativně vyšší, ale přitom cenově velice příjemnou alternativu
k motorestům a denním menu restaurací," uvádí Tomáš Lux,
Retail Manager MOL Česká republika.
Fresh Corner byl v Česku poprvé představen
v červenci 2015 na stanici MOL ve Vyškově. Dnes v květnu
2018 byl otevřen již Fresh Corner s pořadovým číslem 100 v
pražském Podolí. Skupina MOL jako celek je ve střední Evropě
provozuje již na 500 místech."Na příkladu Fresh Corneru se
potvrzuje, že posiluje změna v poměru marží mezi prodejem
motorových paliv a tzv. non-fuel segmentem. Ten se dnes pohybuje
v České republice již někde kolem 40 % celkových
maloobchodních marží, což je nejvíc ve Skupině MOL,"dodává Richard
Austen.
Autor: TZ, Zdroj: MOL