28. 11. 2017
Po modernizaci vzhledu stanic, inovaci občerstvení a
proškolování personálu, se u Benziny nově zaměřují na smysly svých
zákazníků, konkrétně na čich a sluch. Na pěti vybraných ČS se proto
testují vhodné vůně a podkresová hudba. Cílem je umocnit pozitivní
pocit řidičů z návštěvy čerpací stanice. Pilotní projekt by se měl
postupně rozšířit na celou síť.

"Naším cílem je neustálé zlepšování komfortu poskytovaného
našim zákazníkům. Sledujeme moderní trendy a snažíme se vybrané z
nich aplikovat na čerpací stanice. Ty dnes již nejsou jen nutnou
zastávkou na doplnění paliva, ale místem k odpočinku,
občerstvení a nákupu. Rozhodli jsme se vyzkoušet i takzvaný
smyslový marketing, pomocí kterého dále zpříjemníme našim
zákazníkům návštěvu na našich stanicích," vysvětlil Marek Zouvala,
vedoucí odštěpného závodu Benzina skupiny Unipetrol.
Testování vůní a hudby proběhlo ve spolupráci se
společnostmi GfK a IMS Sensory. Účastníci prvotního testu
hodnotili šest variant vůní a stylů hudby. Mezi vůněmi zvítězila
směs pojmenovaná Black Tea Fig, která v sobě snoubí vůni
citrusů, černého pepře, fíku, bylinného černého čaje, benzoe a
tonkových bobů. K následnému testování v ostrém provozu
na čerpacích stanicích bylo vybráno také kávové aroma. Z hudby
vyšel vítězně popový styl.
Nyní se testování přesouvá přímo na čerpací stanice.
Do pilotního projektu bylo zahrnuto pět čerpacích stanic -
Drahelčice, Teplice, Kladruby, Brno Bystrcká a Praha Průhonice. "Do
konce roku vyhodnotíme, jak jsou s novinkou zákazníci
spokojení, a pokud se osvědčí, nasadíme ji v celé síti," řekla
Agnieszka Bobrukiewicz, vedoucí odboru marketingu Benziny, a
dodala: "Během nadcházejících svátků otestujeme také vánoční hudbu
a sváteční skořicové aroma."
Senzorický neboli smyslový marketing
Cílem senzorického marketingu je navození příjemné
atmosféry a vyvolání pozitivních emocí a jejich propojení s
konkrétním místem, produktem či značkou. Využívá všech pět lidských
smyslů. Zákazník je oslovován nejčastěji vůněmi, zvuky a
barvami.
Autor: TZ, Zdroj: Benzina