28. 7. 2014
Oranžový totem s brandem 212 Autopark láká v obci
Tehovec u Říčan za Prahou motoristy do nově vybudovaného mycího
centra, které nabízí nadstandardní kvalitu a úroveň
služeb.

Inspirace i dlouholeté zkušenosti
Duchovní otec, provozovatel a spolumajitel 212 Autoparku Robert
Musil není na trhu žádným nováčkem. Dlouhých 18 let provozoval
čerpací stanici Agip v centru Prahy, a tak má zkušeností
z provozu velké mycí linky i boxů ručního mytí na rozdávání.
Myšlenka vybudovat mycí centrum podle vlastních představ postupně
uzrála v záměr. Inspirací mu byla celá řada moderních mycích center
v Rakousku a zejména v Itálii. V průběhu minulého
roku tak na pozemcích mezi výpadovkou z Říčan u Prahy a
golfovým areálem v Tehovci vyrostlo na české poměry velmi
komfortně zařízené mycí centrum, které zákazníkům poskytuje
nadstandardní nabídku a kvalitativní úroveň služeb.

Velkorysý nadstandard, zdařilý design
Srdcem Autoparku je mycí linka s technickým zázemím, na
kterou navazuje čtveřice mycích boxů, z nichž jeden je
uzavřený pro ruční mytí a následné ošetření povrchů karoserie
včetně důkladného čištění interiéru obsluhou. Před provozem mytí
jsou umístěny čtyři přestřešená stání s vysavači, vybavená
oklepávačem koberečků. K dispozici zde kromě praktického dřezu
s tekoucí vodou budou zákazníci mít i pračku autokoberečků.
Vedle boxů je nekrytá refýž se dvěma stáními u kompresoru pro
huštění pneumatik. Prostorná manipulační plocha umožňuje pohodlný
pohyb vozidel v celém areálu. U vjezdu je obslužná budova
s malým shopem a útulnou kavárnou v italském stylu.
V další etapě provozovatel plánuje zmodernizovat stávající
malinkou čerpací stanici doplňující nabídku Autoparku o tankování
benzinu, nafty a LPG, aby lépe zapadla do velmi zdařilého designu
celého areálu 212 Autoparku.

Kvalita a rychlost mytí
Firma Italmec do mycího centra dodala nejmodernější stroj řady
Aquarama S 111 italské provenience v maximální výbavě -
tandemový dvouportál s výklopným meziportálem, na kterém jsou
umístěny trysky vysokotlakého předmytí s nadstandardním tlakem
přesahujícím 100 barů. Konstrukční řešení mycího stroje
připomínající při práci tahací harmoniku umožňuje snížit mycí časy
při zachování vysoké kvality mytí. Nejdelší program mytí trvá 5
minut a 20 vteřin. Mycí linka má díky tomu vysokou propustnost, což
ocení nároční zákazníci čekající před myčkou. Fronta se rychle
krátí i díky trvale přítomné obsluze, která eliminuje prostoje.
Zároveň provádí hrubé předmytí a během sušení otírá skla a zrcátka
jelenicí do sucha.
Kromě konstrukce portálu je pozoruhodná jeho výbava.
K maximální efektivitě a kvalitě mytí výrazným způsobem
přispívá čtecí systém, který na začátku pracovního cyklu oskenuje
siluetu automobilu. Mycí stroj se přizpůsobí rozměrům mytého vozu,
omezí zbytečné přejezdy a také například řídí sklon sušicích lišt
během sušení, aby probíhalo s maximálním účinkem.

Další specialitou mycího stroje je automatické dávkování
chemického přípravku pro čištění kol, které jsou následně omyty
rotačními kartáči s integrovanými vysokotlakými tryskami.
Nadstandardně kvalitní výsledek mytí i poměrně velmi členitých
ráfků nás při testu mytí více než mile překvapil. K dokonalému
výsledku mytí přispívá u nejdražších programů aplikace speciální
chemie - v létě insekticid na odstranění hmyzu, v zimě
přípravek zvyšující účinek mytí silněji znečištěného povrchu
vozů.
Pozornost si zaslouží i koncepce spodního mytí, u kterého bylo pro
italské konstruktéry hlavní prioritou docílení maximálního účinku
mytí. Po stranách sběrného žlabu v podlaze pracovního prostoru mycí
haly jsou umístěny dvě lišty se soustavou rotačních pulzujících
trysek vysokotlakého spodního mytí, které je schopno ze spodku
vozidla a i částečně z podběhů odstranit i velmi pevně ulpělé
nánosy nečistot.
Ze zkušenosti z dlouhodobého provozu na Agipu si Robert Musil
uvědomuje, jak důležité je udržet mycí linku v naprosté
čistotě. Proto se rozhodl vyvarovat se při stavbě mycí haly
jakýchkoliv spár například mezi keramickými obkládačkami a na
veškeré vnitřní povrchy dodala a aplikovala společnost SICA
zvláštní stěrky, které se používají v řeznických a mastných
výrobnách a odolávají požadavkům na maximální sanitaci. Náklady
byly sice vyšší než na nejkvalitnější keramické obklady, které jsou
z hlediska dlouhodobé údržby problémové, ale ve srovnání
s keramikou je v případě stěrek běžná údržba prostoru
myčky od začátku citelně snazší a pohodlnější.

Maximální komfort
Technologie ručního mytí, vysavače a kompresory se skříněmi v
provedení z nerezu jsou české výroby od firmy Šebesta.
Standardní vysokotlaký systém ručního mytí s aplikací standardního
vosku je doplněn ohřevem vody na 35 oC pro zvýšení
účinnosti mytí. V každém boxu jsou dvě pistole, jedna je
určena pro vysokotlaké mytí a druhá s pevně nasazeným kartáčem pro
kontaktní mytí. Důvody, proč zde není použita jediná integrovaná
tlaková pistole s nasazovacím kartáčem, uvádí Robert Musil
hned dva: Na prvním místě je maximální komfort při mytí. Pistole
s kartáčem je totiž opatřena ergonomickým otočným držadlem,
díky kterému je mytí zejména v různých záhybech na karoserii
výrazně snazší a pohodlnější. Druhým důvodem je zkušenost
s krádežemi odnímatelných kartářů.
Mycí centrum si v hustě osídlené lokalitě rychle tvoří silnou
základnu stabilní klientely složenou ze zákazníků náročných na
maximální kvalitu a rychlost služeb i běžné motoristy, kteří mají
svá auta rádi dokonale čistá. Pár měsíců provozu zájem zákazníků (a
jejich spokojenost i nezřídka vyslovená slova chvály) dávají
provozovatelům 212 Autoparku čím dál větší jistotu, že sázka na
nadstandard byla tou správnou volbou i pro vzdálenou
budoucnost.

Na slovíčko s provozovatelem:
Robert Musil (1971)

Jak přijímají zákazníci tuto nadstandardní
kvalitu?
Na začátku jsme byli ve velkém rozporu s mým obchodním
partnerem, který byl proti investici do tak rozsáhlého
nadstandardu, ale dnes mi dal za pravdu. Právě sázka na kvalitu se
nám hodně osvědčila a lidé si naše služby a jejich vysokou úroveň
chválí.
Design mycího centra, obchůdek, kavárna, ze všeho zde na
zákazníka dýchá Itálie…
Ano, jsme tím po dlouhých letech u Agipu tak trochu pohlceni, ale
já stále říkám, že v dobrém. Na druhou stranu jsme chtěli
vybudovat areál především pro lidi, kteří mají rádi auta. Areál je
zaměřený tak, aby k nám zákazníci přijeli, rádi si umyli auto,
dali si dobrou kávu, koupili si kvalitní produkty pro svého
miláčka, počínaje naftou a konče třeba utěrkou na karoserii, a
odjížděli od nás ve vší spokojenosti… a zase se rádi vraceli.
Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia