15. 1. 2014
Australská síť čerpacích 7-Eleven by chtěla obnovit na
svých 300 čerpacích stanicích, které v roce 2010 koupila od
společnosti ExxonMobile za 300 milionů dolarů, značku
Mobil.
ExxonMobile
totiž do sítě 7-Eleven nadále dodává palivo a představitelé firmy
se domnívají, že logo známé značky by na jejich čerpací stanice
přilákalo nové zákazníky. ''My nechceme , aby naše čerpací stanice
byly Mobilem s nápisem 7-Eleven na dveřích, my chceme, aby se
značka 7-Eleven stala plnohodnotným prodejcem pohonných hmot,"
tvrdili v květnu 2010 představitelé společnosti, ale nyní svůj
názor mění. Tento nečekaný krok přichází navíc v době, kdy
společnosti Shell a BP uvažují o prodeji svých distribučních sítí v
Austrálii.
Experti se domnívají, že se jedná o pokus vydělat na rostoucí
poptávce po prémiových palivech v Austrálii, neboť dražší
pohonné hmoty se budou mnohem lépe prodávat pod 100 let starou
značkou než u firmy, která je spíše známá svou sítí obchodů a
rychlého občerstevní. Vzrůstající poptávku po prémiovýchj palivech
ostatně potvrdili i zástupci další velké distribuční sítě
Caltex.
"Trh s prémiovými palivy rozhodně roste, a když se podíváte na
ostatní tři největší sítě - Caltex , BP a Shell - všichni
nabízejí značkové prémiové palivo , zatímco 7-Eleven nemá v
současné ucelenou nabídku těchto produktů, i když je také nabízí"
myslí si Nic Moulis z Australské asociace prodejců a
distributorů pohonných hmot.
Autor: jk, Zdroj: PetrolPlaza