23. 7. 2013
Čerpací stanice Marin OIL Jiřího Holcnera stála díky
neudržitelné ekonomice před zavřením a likvidací. Přechod na
veřejný bezobslužný nonstop provoz prostřednictvím instalace
tankautomatu Unicode přinesl dokonce vyšší výtoče.

Co vás vedlo k rozhodnutí vaši čerpací stanici
v jihlavské komerční průmyslové zóně převést na bezobslužný
provoz?
K tomuto rozhodnutí nás dovedl rozbor ekonomických výsledků.
Pokud provozujete čerpací stanici s provozní dobou minimálně
12 hodin, tak ať děláte, co děláte, tak tam musíte mít dvě osoby a
ještě musíte "zaskakovat". Naše čerpací stanice je trochu stranou,
mimo hlavní tahy, tím pádem nebyl obrat takový, abychom alespoň
jednoho pracovníka uživili. Už jsme byli připraveni, že celou
technologii demontujeme, odvezeme a čerpací stanici zavřeme.
Měli jsme tu výdejní tankautomat první generace jen pro neveřejný
výdej na lokální karty. Jeho výrobce, firma Unicode nám ale mezitím
nabídla inovovanou verzi a my se rozhodli ji zde nainstalovat a
přejít na provoz plně bezobslužné veřejné čerpací stanice. Nový
tankautomat dnes pokrývá všechny způsoby platby na čerpací stanici.
Kromě veškerých platebních karet a našich lokálních karet akceptuje
i hotovost a brzy také karty CCS.
Jak ekonomika čerpací stanice vypadá
nyní?
Ve výsledku nám toto rozhodnutí přineslo každopádně velkou úsporu,
především na mzdách za dvě osoby obsluhy - nějakých 60 tisíc
měsíčně a najednou ekonomika začala překvapivě vycházet jinak.
Pozitivně.
Uchovala si stanice své výtoče?
Jsou dokonce vyšší. Pro mne bylo překvapením, že výtoče stouply!
Přiznám se, že přesně nevím, čemu za to vděčíme. Možná, že si firmy
mezi sebou o novém způsobu prodeje řekly. O dvou vím, že byly
doporučené firmou, která tady tankuje. Důvodem je zřejmě i to, že
čerpací stanice je v provozu nonstop, 24 hodin denně, zatímco
předtím bylo otevřeno od 6 do 18, tedy jen 12 hodin. Navíc tady v
okolí jiná čerpací stanice s nepřetržitým provozem není. Podle
výstupů z tankautomatu se zde tankuje běžně v noci, v 11
hodin, ve 12 hodin. Pro tyto zákazníky, kteří se vracejí
z dlouhých služebních jízd nebo na ně brzy ráno vyrážejí, je
zřejmě důležité, že nejsou vázáni na obsluhu.
Jak zákazníci zvládají tankování bez
obsluhy?
Nový tankautomat má díky dotykové obrazovce velice příjemné
ovládání, hravě si s ním poradí každý, kdo umí číst. Před
několika dny jsem zde zastihl zákazníka 70, 75 let, chtěl jsem mu
jít radit a on mi povídá: "Pane, to nemusíte, já už jsem tady byl
xkrát, já už to znám. Protože už se mi chodí špatně, tak mi
vyhovuje, že nemusím nikam chodit platit, že to mám všechno na
místě." To bylo pro mne docela legrační, ale bylo to příjemné
zjištění.
Myslíte, že pro pumpy, které jsou na zavření, může
znamenat přechod na bezobslužný provoz jejich
znovuvzkříšení?
Věřím tomu, že ano. Čerpací stanice, které nejsou schopny uživit
svou obsluhu, by rozhodně měly jít touto cestou. Minulý měsíc jsme
převedli další čerpací stanici, tentokrát v průmyslové zóně
v Brně na plně bezobslužný provoz. Už dnes vidíme, že i tato
plně bezobslužná čerpací stanice naše představy opět naplní.
Autor: Tomáš Mikšovský, Zdroj: PETROLmedia