Čtvrtina řidičů snižuje spotřebu vozu pomocí prémiových paliv

Z ankety společnosti Benzina v ČR vyplynulo, že 9 z 10 oslovených sleduje spotřebu svého vozu a snaží se jezdit úsporně. Polovina řidičů spotřebu minimalizuje častým řazením, 31 procent při delším stání vypíná motor a 27 procent tankuje prémiová paliva. Ankety společnosti Benzina se zúčastnilo 650 řidičů.

Benzina a Loula"Tuzemští řidiči se snaží chovat za volantem úsporně. Muži častěji využívají vlastní porovnávání množství natankovaných pohonných hmot a ujetých kilometrů. Ženy zase spíše spoléhají na informace z palubního počítače," říká Václav Loula, ředitel pro jakost společnosti Benzina.
Na otázku, zda sledují počet ujetých kilometrů a porovnávají je s množstvím natankovaného paliva, odpovědělo kladně 52 % mužů a 40 % žen. Moderním technologiím v podobě údajů z palubního počítače naopak důvěřuje pouze 45 % mužů, ale zato 57 % řidiček.
Spotřeba vozidla hraje důležitou roli i při koupi nového vozu. Celkem 19 % oslovených potvrdilo, že je pro ně spotřeba nejdůležitějším parametrem při výběru vozidla a dalších 43 % pak má toto kritérium mezi pěti nejdůležitějšími. Pouze 5 % žen a mužů za volantem v anketě společnosti Benzina uvádí, že pro ně spotřeba vozidla při koupi vozu nehraje žádnou roli. Zajímavým zjištěním v rámci ankety Benzina je i fakt, že část tuzemských řidičů své úsporné chování mění v případě, že neřídí svůj vlastní vůz. Hned pětina oslovených mužů a žen se dle svých slov vůbec nesnaží jezdit úsporně, pokud řídí zapůjčený vůz či vůz svého zaměstnavatele. Dalších 27 % řidičů pak v takovém automobilu jezdí úsporně alespoň občas.
Mezi nejčastější způsoby, jakými se řidiči snaží snižovat spotřebu vozidla, patří časté řazení (49 %), vypínání motoru na přejezdu či při jiném delším stání (31 %), používání prémiových paliv (27 %) nebo kontrola tlaku v pneumatikách (26 %). Více než pětina řidičů se také snaží nevozit v autě a na autě zbytečné věci, které by mohly zvýšit hmotnost vozu či aerodynamický odpor a tím i spotřebu.
"Používáním prémiových paliv lze snížit spotřebu vozidla o 8 až 12 procent, zejména v závislosti na provozním režimu vozu. Dalšími benefity prémiových paliv jsou vyšší výkon motoru a udržování palivového systému v dokonalé čistotě," tvrdí Václav Loula a dodává: "Obecně lze říci, že s prémiovými palivy motor dlouhodobě funguje ve velmi dobré kondici."
Benzina v tuzemsku nabízí prémiová paliva Verva 100, Verva 95 a Verva Diesel. Různé varianty prémiových paliv VERVA jsou k dostání již na 211 čerpacích stanicích Benzina.
Prémiová nafta Verva Diesel, která je určena pro moderní dieselové motory, byla uvedena na trh v roce 2007. S vynikajícími vlastnostmi je jediná na tuzemském trhu s cetanovým číslem 60. Moderní formulace aditiv zajišťuje vysoký výkon, sníženou spotřebu, tichý a hladký chod motoru. Poptávka po prémiové naftě přitom výrazně roste během zimního období a to z důvodu jejích nízkoteplotních vlastností.
Verva 100 je nadstandardně aditivovaný vysokooktanový prémiový benzin pro benzinové motory s vyšším kompresním poměrem i pro výkonné sportovní motocykly. Hlavními benefity je snížení spotřeby, zajištění vysokého výkonu a snížení třecích ztrát a výrazný čistící efekt paliva.

Autor: jk, Zdroj: Benzina

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek