26. 11. 2012
Z ankety společnosti Benzina v ČR vyplynulo, že 9
z 10 oslovených sleduje spotřebu svého vozu a snaží se jezdit
úsporně. Polovina řidičů spotřebu minimalizuje častým řazením, 31
procent při delším stání vypíná motor a 27 procent tankuje prémiová
paliva. Ankety společnosti Benzina se zúčastnilo
650 řidičů.
"Tuzemští řidiči
se snaží chovat za volantem úsporně. Muži častěji využívají vlastní
porovnávání množství natankovaných pohonných hmot a ujetých
kilometrů. Ženy zase spíše spoléhají na informace z palubního
počítače," říká Václav Loula, ředitel pro jakost společnosti
Benzina.
Na otázku, zda sledují počet ujetých kilometrů a porovnávají je s
množstvím natankovaného paliva, odpovědělo kladně 52 % mužů a 40 %
žen. Moderním technologiím v podobě údajů z palubního
počítače naopak důvěřuje pouze 45 % mužů, ale zato 57 %
řidiček.
Spotřeba vozidla hraje důležitou roli i při koupi nového vozu.
Celkem 19 % oslovených potvrdilo, že je pro ně spotřeba
nejdůležitějším parametrem při výběru vozidla a dalších 43 % pak má
toto kritérium mezi pěti nejdůležitějšími. Pouze 5 % žen a mužů za
volantem v anketě společnosti Benzina uvádí, že pro ně
spotřeba vozidla při koupi vozu nehraje žádnou roli. Zajímavým
zjištěním v rámci ankety Benzina je i fakt, že část tuzemských
řidičů své úsporné chování mění v případě, že neřídí svůj
vlastní vůz. Hned pětina oslovených mužů a žen se dle svých slov
vůbec nesnaží jezdit úsporně, pokud řídí zapůjčený vůz či vůz svého
zaměstnavatele. Dalších 27 % řidičů pak v takovém automobilu
jezdí úsporně alespoň občas.
Mezi nejčastější způsoby, jakými se řidiči snaží snižovat spotřebu
vozidla, patří časté řazení (49 %), vypínání motoru na přejezdu či
při jiném delším stání (31 %), používání prémiových paliv (27 %)
nebo kontrola tlaku v pneumatikách (26 %). Více než pětina řidičů
se také snaží nevozit v autě a na autě zbytečné věci, které by
mohly zvýšit hmotnost vozu či aerodynamický odpor a tím i
spotřebu.
"Používáním prémiových paliv lze snížit spotřebu vozidla o 8 až 12
procent, zejména v závislosti na provozním režimu vozu.
Dalšími benefity prémiových paliv jsou vyšší výkon motoru a
udržování palivového systému v dokonalé čistotě," tvrdí Václav
Loula a dodává: "Obecně lze říci, že s prémiovými palivy motor
dlouhodobě funguje ve velmi dobré kondici."
Benzina v tuzemsku nabízí prémiová paliva Verva 100, Verva 95
a Verva Diesel. Různé varianty prémiových paliv VERVA jsou
k dostání již na 211 čerpacích stanicích Benzina.
Prémiová nafta Verva Diesel, která je určena pro moderní dieselové
motory, byla uvedena na trh v roce 2007. S vynikajícími
vlastnostmi je jediná na tuzemském trhu s cetanovým číslem 60.
Moderní formulace aditiv zajišťuje vysoký výkon, sníženou spotřebu,
tichý a hladký chod motoru. Poptávka po prémiové naftě přitom
výrazně roste během zimního období a to z důvodu jejích
nízkoteplotních vlastností.
Verva 100 je nadstandardně aditivovaný vysokooktanový prémiový
benzin pro benzinové motory s vyšším kompresním poměrem i pro
výkonné sportovní motocykly. Hlavními benefity je snížení spotřeby,
zajištění vysokého výkonu a snížení třecích ztrát a výrazný
čistící efekt paliva.
Autor: jk, Zdroj: Benzina