17. 9. 2012
K produkovaným objemům a širokému portfoliu cca
500 výrobků eviduje společnost Paramo v posledních letech jen
minimální počet reklamací. Za prvních šest měsíců stávajícího roku
nemusela dokonce řešit žádnou stížnost ze strany svých
zákazníků.
"Základ kvalitních výrobků spočívá v používání kvalitních
vstupních surovin. Při jejich dodání do Parama je nepřebíráme jen
na základě předloženého osvědčení o kvalitě, ale každou vstupní
surovinu sami kontrolujeme v oddělení kontroly jakosti.
Naučili jsme tak naše dodavatele postupovat Paramu pouze kvalitní
suroviny," říká vedoucí odboru vývoje a kontroly jakosti Jan Pavlík
s dovětkem: Důležitějším prvkem v systému kontroly
jakosti je intenzivní mezioperační kontrola. Díky ní lze předcházet
opravám, které stojí čas a samozřejmě peníze."
Systém pečlivé vstupní, mezioperační a výstupní kontroly byl
v Paramu zaveden v roce 2008. K dlouhodobě nízkým
finančním ztrátám z reklamací přispívá i úzká součinnost mezi
podnikovými odděleními, tj. kontroly jakosti, vývoje a obchodně
technickým servisem.
Případné kvalitativní anomálie během technologického procesu řeší
tým výzkumných pracovníků, který má kromě vývoje a výzkumu nových
výrobků na starosti také aplikační vlastnosti a kvalitu několika
stovek stávajících výrobků. Významným aspektem nízkého počtu
reklamací je rovněž dokonalá znalost požadavků zákazníků.
V minulých letech mezi nejčastější reklamované produkty
patřila průmyslová maziva a asfaltové výrobky. Zatímco v roce
2007 firma řešila celkem 27 reklamací, z nichž uznala 9,
v loňském roce se zabývala celkem jen šesti a uznala jednu.
"K neopodstatněným reklamacím dochází z důvodu nesprávně
zvoleného produktu zákazníkem či špatné aplikace výrobku.
V případě relevantní reklamace Paramo okamžitě hledá její
příčiny a přijímá nápravná opatření, aby se situace neopakovala,"
uzavírá Jan Pavlík z Parama.
Autor: jk, Zdroj: Paramo