Tak to tedy nevyšlo...

Orlen ani Star z Benziny nebude. K tomuto závěru dospěl prodejce pohonných hmot po roce praktického testování, kdy několik čerpaček Benzina přebrandoval.

Orlen 1  Totem Benzina

Před rokem síť čerpacích stanic Benzina, která je ve vlastnictví polské firmy PKN Orlen, "přemalovala" tři své čerpačky do barev Orlenu a čtyři do barev v zahraničí provozované sítě Star, aby si mohla v praxi vyzkoušet, jak na změnu zareagují (nejen) tuzemští řidiči. Pozice Orlenu je stejná jako prémiová část sítě Benzina Plus, pozice cenově orientovaného Staru odpovídá přibližně obyčejným stanicím Benzina. Při případném kompletním rebrandingu bylo v sázce hodně - Benzina je tradiční česká značka, která se jednak právě svou prémiovou částí Benzina Plus dokázala oprostit od své nemoderní image, jednak zvlášť mimo velká města měla vždy loajální spotřebitele, kterým nejsou úplně po chuti nablýskané čerpačky mezinárodních jmen.
Vedle otázky, zda by motoristé oželeli ztrátu tradiční české značky, tu navíc ještě byla otázka, zda by dokázali přijmout polskou značku. Jakou image mají u nás polské výrobky, je všeobecně známé, a tak risk rebrandingu stovek čerpacích stanic byl evidentně příliš velký, než aby firma přijala silové řešení a změnu provedla bez ptaní se zákazníků nebo aby ji provedla jen na základě marketingového výzkumu (z něj by ale bezpochyby vyšly daleko větší odsudky takové změny a firma by nezískala reálný obraz situace).
Rebranding nepřinesl větší zájem řidičů ani lepší prodejní výsledky, a tak se na základě testu firma rozhodla zachovat stávající název Benzina a z polské sítě převezme pouze koncept občerstvení Stop Café.
Na závěr je třeba smeknout před tím, že firma zvolila dlouhodobý test, ale hlavně ocenit to, že se rozhodla řídit jeho závěry a upustila od záměru rebrandingu. V České republice věc nevídaná.
Star ani Orlen z Benziny nebudou. Jedna z výjimek, kdy česká značka přežila.

Autor: Bohuslav Bohuněk, Zdroj: Economia

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/04 Téma číslaLéto na čerpací stanici
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek