8. 1. 2024
Stále hledáme příležitost k růstu a
inovacím
"Od našeho vstupu na český trh v roce 1991 je OMV stabilním
přispěvatelem do místního maloobchodního prodeje na čerpacích
stanicích. Náš závazek vůči České republice je větší než kdy
předtím a neustále hledáme příležitosti k růstu a inovacím. Vždy
jsme se zaměřovali na kvalitu, zákaznickou zkušenost a strategickou
přítomnost. Věříme, že každá čerpací stanice OMV bude centrem
dokonalosti a spolehlivosti služeb," říká v rozhovoru pro
Petrol magazín ředitel divize Retail a jednatel společnosti OMV
Česká republika Daniel Vasilache.
Jak jste spokojeni s počtem čerpacích stanic a
jejím rozmístěním v Česku. Bude se vaše síť dále
rozšiřovat?
V současné době máme v České republice silnou a konzistentní síť
čerpacích stanic. Náš přístup k distribuci byl vždy strategický,
abychom zajistili, že každá naše stanice je optimálně umístěna tak,
aby efektivně sloužila našim zákazníkům. Proto je naše přítomnost
výraznější ve městech a na hlavních dálnicích.
Umístění našich čerpacích stanic bylo klíčovým faktorem našeho
úspěchu na českém trhu. Zaměřili jsme se na to, aby každá stanice
nebyla jen prodejním místem, ale důležitou součástí místní
komunity, která nabízí spolehlivost a kvalitní servis. Tato
promyšlená strategie umístění nám umožnila vybudovat robustní a
efektivní síť.
Pokud jde o budoucí růst, jsme vždy otevřeni průzkumu nových
příležitostí, které jsou v souladu s našimi strategickými cíli a
základními hodnotami. Ačkoli jsme spokojeni s naší sítí, chápeme,
že trh se vyvíjí a objevují se příležitosti. Naším cílem zůstává
udržet vysoký standard služeb na našich stávajících stanicích a
nepřetržitě vyhodnocovat trh z hlediska potenciálních možností
růstu.
Dočkáme se také nějaké zbrusu nové čerpací stanice OMV
postavené třeba v rámci nové odpočívky na dostavované síti
českých dálnic?
OMV aktivně sleduje vývoj nových dopravních řešení v České
republice, což představuje nové dálnice, městské obchvaty a tak
podobně. Máme také velký zájem účastnit se výběrových řízení na
nově budovaná odpočívadla podél české dálniční sítě, protože náš
cíl je posílit naši přítomnost na strategických místech a zajistit,
abychom i nadále nabízeli naše vysoce kvalitní služby více
zákazníkům po celé zemi.
Otevřeli jste první minimarkety Billa na čerpacích
stanicích. Jaký bude další vývoj tohoto projektu, jaké má vůbec OMV
zkušenosti s provozováním miniprodejen potravin? Vím, že
například v Maďarsku spolupracuje s řetězcem
Spar.
Nedávné uvedení první Viva Billa v České republice představuje
významný krok v naší maloobchodní strategii. Tento koncept, který
spojuje kvalitní služby v oblasti pohonných hmot s nákupem
potravin, nabízí široký sortiment čerstvých, převážně lokálních
produktů, které uspokojují každodenní potřeby našich zákazníků.
Společnost OMV sice spolupracuje s řetězcem Spar v Maďarsku, ale
každý trh má svou jedinečnou dynamiku a partnerství. Naše
zkušenosti s provozováním obchodů se smíšeným zbožím jsou neustále
obohacovány o poznatky získané z našich rozmanitých evropských
provozů, které přizpůsobujeme místním preferencím a požadavkům. V
České republice se zaměřujeme na poskytování pohodlného a
kvalitního nakupování na našich čerpacích stanicích a zkoumáme
další vývoj v této oblasti, přičemž jsme i nadále odhodláni
zlepšovat služby zákazníkům.
Vedle kvalitních paliv zákazníci oceňují také úroveň
gastronomie, zvláště na dálničních čerpacích stanicích OMV. Chcete
se stát v Česku jedničkou v gastrosegmentu na cestách. Co
to bude znamenat, lze vůbec ještě zlepšit úroveň gastronomie třeba
na čerpací stanici Mikulášov?
Jsme rádi, že můžeme na našich čerpacích stanicích OMV nabízet
širokou škálu gastronomických produktů, přičemž v popředí zůstávají
naše čerstvě připravené sendviče a káva. Naši zákazníci často
vyhledávají rozmanité a kvalitní gastronomické možnosti, které
neustále vylepšujeme. Za zmínku stojí, že v rámci sítě máme osm
čerpacích stanic, na kterých se nacházejí větší restaurace spolu s
regionálními recepty. Tyto pokrmy řidiči oceňují a naše stanice se
tak často stávají vyhledávanou zastávkou na jejich cestách.
Na čerpací stanici v Mikulášově, která prošla v roce 2020
komplexní rekonstrukcí, je široká nabídka jídla připravovaná
místním nadšeným kuchařem. I proto je považována za naši vlajkovou
loď. Její koncept otevřené kuchyně poskytuje bezkonkurenční kvalitu
služeb na dálnici D1.
Nyní jste se vrhli na inovaci v oblasti přípravy
kávy. Co nového mohou v tomto ohledu zákazníci
očekávat?
Jsme nadšeni z pokroků v nabídce kávy na stanicích OMV. V
současné době si naši zákazníci mohou vychutnat dvě
charakteristické kávové směsi Viva. První z nich je vyvážená
kombinace zrn Robusta a Arabica, která nabízí bohatou a plnou chuť.
Druhá je 100 % single origin káva Arabica, pocházející přímo z
Guatemaly, známá svými jemnými a aromatickými vlastnostmi.
V OMV se snažíme být lídři v kvalitě kávy a služeb v České
republice. Abychom zlepšili zážitek z kávy na našich čerpacích
stanicích, neustále zkoumáme nové metody a inovace. Patří mezi ně
využívání nejmodernějších automatických kávovarů renomované italské
značky Cimbali a spolupráce s významným místním baristou, který
zajišťuje dokonalou přípravu každého šálku kávy. Kromě toho
pravidelně upravujeme nabídku kávy tak, aby odpovídala vyvíjejícím
se chutím a preferencím našich zákazníků. A v roce 2024 nás čekají
další zajímavé inovace v oblasti kávy!
Jako první jste začali nabízet na čerpacích stanicích
tankování AdBlue, jako první jste společně s firmou Ionity
nabídli ultrarychlé nabíjecí stojany. Jaké další prvenství můžeme
v souvislosti s vaší sítí očekávat?
V souladu s naší Strategií 2030, zejména v oblasti
elektromobility, se OMV snaží být jedničkou na trzích, na kterých
působí, včetně České republiky. V současné době provozujeme 61
nabíjecích jednotek ve spolupráci s Pražskou energetikou v celé
naší síti. Tyto nabíječky jsou nejen funkční, ale i perspektivně
navržené tak, aby je bylo možné v případě potřeby rozšířit na 150
kW. Tento závazek v oblasti elektromobility je důkazem našeho
odhodlání inovovat a naší vize stát se lídrem v oblasti
udržitelných energetických řešení v České republice.
V Česku byly letos otevřeny první vodíkové plnicí
stanice. OMV už má v tomto ohledu bohaté zkušenosti
v Německu i Rakousku. Chystáte vodíkovou stanici také u
nás?
OMV se snaží zůstat na špici v oblasti alternativních palivových
technologií. V současné době sice neplánujeme otevření vodíkových
stanic v České republice, ale aktivně se v této oblasti angažujeme
s různými produkty. Jako příklad lze uvést, že jsme na českém trhu
úspěšně spustili dvě stanice na CNG. Náš přístup spočívá v
neustálém vyhodnocování a přizpůsobování se vyvíjejícímu se
energetickému prostředí, čímž zajišťujeme uspokojení budoucích
energetických potřeb našich zákazníků.
OMV v Rakousku představila novou značku eMotion.
Objeví se také v Česku a jaký je plán dobudování
infrastruktury pro elektromobily v rámci české sítě ČS OMV?
S kým budete na budování sítě nabíjecích stanic
spolupracovat?
V rámci naší Strategie 2030 se OMV snaží být v oblasti
elektromobility na předním místě. V oblasti rozšiřování
infrastruktury pro elektromobily pokračujeme ve spolupráci s
Pražskou energetikou, a posilujeme tak síť dobíjecích stanic v celé
síti českých OMV.
Na ochranu životního prostředí cílí také iniciativa, v
níž nabízíte českým firemním zákazníkům možnost kompenzovat jejich
vlastní uhlíkovou stopu na vlastní náklady. Jak to
funguje?
Je to řešení, které řada našich firemních zákazníků aktivně
vyhledává. Současně se OMV zaměřuje na snižování uhlíkové stopy
vlastních provozoven v České republice. To zahrnuje zavádění nových
technologií pro snížení spotřeby energie a instalaci solárních
panelů na střechách našich čerpacích stanic.
Autor: Jiří Kaloč, Zdroj: Petrolmagazín č. 6/2023