Mycí linka Washtec

Washtec myčka 2

Malý prostor, unikátní řešení

Síť dealerství a servisů společnosti Cartec Group najdete po celé republice a jedno také ve městě pod Ještědem. V rámci showroomu a servisu BMW zde nedávno nainstalovali novou mycí linku značky Washtec, která je zajímavá tím, že není průjezdová a v rámci jejího fungování se pohybuje jak portál, tak umývaný automobil.

Mytí jako bonus k servisu

Společnost Cartec Group provozuje v České republice celkem pět dealerství BMW. Vedle Liberce také v hlavním městě, dále v Olomouci, Brně a Ostravě. Kromě automobilů a motocyklů prémiové mnichovské značky prodává a servisuje také značky Mini, Rolls Royce a Aston Martin. Zákazníci prémiových značek jsou pochopitelně patřičně náročně a zvyklí i na prémiový servis. Není se tedy čemu divit, že automobil ze servisu je zákazníkovi vrácen umytý a vyluxovaný. Cartec kvůli tomu provozuje několik mycích linek, v libereckém servisu však dosud umývali automobily ručně. "Všude bylo v plánu ruční mytí s boxem. Jenže při narůstajícím počtu zákazníků už to bylo neúnosné. A tak jsme začali instalovat do každého dealerství kartáčové mytí, abychom mohli udržet standard mýt auto po každém servisu," říká Pavel Svoboda, výkonný ředitel liberecké pobočky Cartec Group.

Jenže stavba reprezentativního autosalonu se servisem z roku 2009 takový prostor, kde by bylo možné nainstalovat standardní portálovou mycí linku, nenabízela. Nakonec se však našlo unikátní řešení pro místnost, ve které dosud probíhalo ruční mytí. "Hledali jsme řešení pro naše prostory a Pan Molnár z Washtecu mi poslal video ze Slovenska, kde měli přesně to, co by nám vyhovovalo. A tak jsme se nakonec domluvili a Washtec nám něco podobného nainstaloval i zde v liberecké pobočce," vysvětluje Pavel Svoboda a dodává, že na myčku ještě dostali dotaci na základě programu Úspora vody. Od nového roku tak v Liberci slouží nový mycí portál, který dokáže sám umýt automobil za sedm minut.

Zákazníci značky BMW jsou samozřejmě specifičtí, a tak nás zajímalo, zda některým kartáčové mytí nevadí. "Obecně to pro naše zákazníky nepředstavuje žádný problém. Odmítne to nejvýše jeden z deseti," říká Pavel Svoboda a dodává, že mycí linka má k dispozici stejné možnosti programů jako standardní mycí linky na pumpách nebo mycích centrech. "Dokonce umí rozlišit dva druhy vosku, nicméně naši zákazníci mají v ceně servisu pouze mytí a sušení. Kdo by chtěl něco víc, musí si za to připlatit."

Portál i auto na kolejích

Co je vlastně na mycím portálu v Liberci unikátní? Speciální je už to, že se do portálu vjede a po umytí se z něho musí vycouvat. Ale to není všechno. Místnost totiž není tak velká, aby se portál mohl pohybovat okolo celého automobilu. A tak mu jde automobil naproti. Doslova. Jak portál, tak kovové rošty, na které najede umývaný automobil, jsou totiž na kolejnicích.  Automobil se pak dokáže pohybovat proti pohybu mycí linky v rozmezí 1,5 m. Díky tomu se technologie vešla do stávajících prostor, kde je délka mycí haly lehce pod 8 m a bez problémů zde umyjí i BMW sedmičkové řady, které na délku měří 5,391 m.

Jinak se jedná o standardní model moderní mycí linky SoftCare PRIMO, který umožňuje efektivní mytí s nízkými nároky na údržbu a příznivou ekonomikou provozu jak z hlediska spotřeby vody, tak energie. Celkové rozměry jsou 3050 x 3700 mm, mycí výška je 2,4 m a mycí šířka 2,58 m. Portál samozřejmě nabízí všechny potřebné funkce pro dokonalé vyčištění vozidel. Z použitých technologií patentovaných firmou Washtec lze zmínit třeba mycí lištu FlexStream pro předmytí pěnou, vysokotlaký oplach a sušení, která se dokáže otáčet až o 270°, šikmo uchycené kartáče WheelJet, které dokáží důkladně umýt kola až do rozměru 21 palců, nebo mycí kartáče z mimořádně šetrného materiálu SoftTec, které se zároveň dostanou do nejmenších prohlubní a mezer v karoserii vozidla.  

Stačí jeden pracovník

Mycí linka v Liberci umývá od pondělí do pátku v průměru 40 automobilů denně, a přitom spotřebuje několikanásobně menší množství vody, než tomu bylo v dobách, kdy zde automobily umývali ručně. Zařízení, které čerpá vodu z libereckého řádu, má samozřejmě i čističku odpadních vod a větší část vody se tak vrací zpátky do mycího procesu. Jen závěrečný oplach probíhá čistou vodou.

O mycí linku se stará pouze jeden zaměstnanec servisu, další technici jsou zaškoleni k jejímu užívání. "Myčka je víceméně bezúdržbová, navíc máme od Washtecu servis 24/7… Ale zatím ho nebylo třeba," říká Pavel Svoboda a dodává, že celá místnost navíc byla opatřena speciální omývatelným nátěrem proti vodnímu kameni, soli a mastným nečistotám, takže stačí ji jednou týdně důkladně omýt vysokotlakou pistolí.

Autor: Jiří Kaloč, Zdroj: Petrol magazín

Diskuse

Petrol Magazín

Aktuální vydání2025/03 Téma číslaČtvrtstoletí s Petrol magazínem
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek