Čerpací stanice roku, OMV Česká republika, s.r.o.
PETROLmagazín čerpací stanice měsíce - červen
Maximální orientace na zákazníka
Nově modernizovaná čerpací stanice OMV v Praze na
Modřanské ulici je příkladným spojením kvality prodávaných produktů
a služeb za odpovídající ceny, příjemného prostředí a především
maximálně vstřícné a profesionální obsluhy.
Skvělá lokace - základ úspěchu
Čerpací stanici OMV na křižovatce ulic Modřanská a Čs. exilu
v polovině devadesátých let postavila společnost BP, která
v té době vedle Aralu udávala trend v úrovni a kvalitě
benzinových pump na tehdy prudce se rozvíjejícím maloobchodním
trhu. Základem obchodního úspěchu je nepochybně správná volba této
strategicky významné lokality společně s promyšleným dopravním
řešením. To umožňuje i přes 4pruhový přivaděč spojující centrum
Prahy s Modřanským sídlištěm pohodlné a bezpečné odbočení ze
všech směrů do čerpací stanice, která je vkomponována do rohu
složité světelné křižovatky.
Čerpací stanice je orientována nezvykle protisměrně vzhledem
k souběžné silnici čelně do křižovatky, ale o to více jakoby
rozevírá náruč vstříc k projíždějícím motoristům. Zcela nový
totem láká k nákupu standardního Naturalu 95 a nafty s
podvýrobně aditivovaným benzinem a naftou řady Maxx Motión, nabídku
završuje prémiový vysokooktanový benzinem Maxx Motion 100. Výdejní
plocha pod standardním přestřešením disponuje šesti výdejními místy
osazenými třemi oboustrannými výdejními stojany
Scheid&Bachmann. Výdejní technologie Gilbarco je propojena
s moderním plně centralizovaným informačním systémem EuroShop
od třebíčské firmy Unicode Systems.
Profesionální a vstřícná obsluha
Exteriér čerpací stanice přitahuje pečlivě upravenou zelení a
naprosto dokonalou čistotou, přestože v době naší návštěvy
probíhala rozsáhlá oprava silničního krytu na přilehlé ulici
Čs. exilu. Ani méně pohodlný vjezd se slalomem mezi dopravními
značkami a červenobílými kužely přes odfrézovanou vozovku většinu
zákazníků od návštěvy neodradil. V čerstvě zmodernizovaném
shopu s pečlivě upravenou a striktně doplňovanou nabídkou je
totiž očekává velice vstřícná a usměvavá výhradně dámská obsluha,
perfektně zvládající obchodní komunikaci a aktivní prodej. Výsledně
zde zažívá zákazník příjemnou atmosféru, která jej podněcuje
k dalším neplánovaným nákupům.
Rezervu v dispozičním uspořádání spatřujeme pouze
v šikmém nastavení středových gondol, které jsou natočeny
směrem ke vchodu a zužují hned na několika místech průchozí profil.
To nejen umenšuje pohodlí při pohybu zákazníků v prodejním
prostoru, ale především zmenšuje přehled zákazníků o nabídce
zejména ve spodních regálech, Rovnoběžným uspořádáním gondol
společně s mrazákem na zmrzliny se jednoduše výše uvedené
nevýhody maximálně eliminují. Dalším snadno odstranitelným
nedostatkem je nevýhodné umístění hrabáků s akční nabídkou za
mrazicí vanou. Jejich přemístění na stranu příchodu nakupujících
k pokladně by jistě přineslo své ovoce v prodejích
příslušných položek.
Maximální využití dostupných kapacit
Velkým přínosem pro obchod znamená pro čerpací stanici nově
zřízený gastroprovoz, který ale kvůli nedostatku prostoru a malé
kapacitě posezení nemůže plně využít vysokého zákaznického
potenciálu v této lokalitě. Dalším tahákem pro zákazníky je
nová mycí linka Istobal, o kterou je mezi místními motoristy velký
zájem. Minulý měsíc zde padl dokonce rekord v počtu mytí, kdy
zde umyli na 2093 (!) aut. Ke komerčnímu úspěchu myčky
přispěla vedle zredukování nabídky na 3 programy také marketingová
podpora v podobě energetického nápoje zdarma k každému
zakoupenému prémiovému programu TOP Wash Sensation. Ještě
lepšího mycího výsledku by se na jinak perfektně nastavené mycí
lince dosáhlo zařazením horního automatického tlakového mytí do
některého z programů, jež by zvýšilo účinnost předmytí čelních
partií vozidel, aby si kartáče poradily lépe se zbytky nalepeného
hmyzu,
Důsledná orientace na zákazníka, jeho potřeby a pohodlí a
maximální kvalitu prodávaných produktů a služeb za přiměřenou cenu
se odráží na trvale vysoké návštěvnosti této benzinové pumpy. To
ostatně potvrdil i nebývale vysoký rating komplexního hloubkového
auditu. Jen o pověstný vlásek jejím provozovatelům unikla nejvyšší
známka hodnocení úrovně čerpací stanice s pěti PETROLkapkami.
Na slovíčko s vedoucím
Ilona Beranová (1969),
nájemce čerpací stanice
Kdy jste vstoupila do oboru čerpací stanice, pohonné
hmoty?
Poprvé v roce 1996. Začínala jsem v obsluze na soukromé
ČS v Černošcích a potom 3 roky na Benzině v Hradci
Králové. Po přestěhování do Prahy jsem pracovala jako vedoucí
provozu na soukromé čerpací stanici BDX na Praze 4. V roce
2009 jsem úspěšně absolvovala výběrové řízení u společnosti OMV.
Nájemcem na této čerpací stanice jsem již čtvrtým rokem. Společnost
OMV má daná přesná pravidla pro provozování čerpacích stanic, což
mě plně vyhovuje a jsem ráda, že jsem právě u této společnosti. A
je také důležité mít štěstí na lidi a to já mám.
Kolik máte zaměstnanců, kolik je z toho mužů, kolik
žen a kolik jich má zkrácený úvazek?
To vás asi trochu překvapím. Máme 8 stálých zaměstnanců na plný
úvazek a pouze ženy. Není to sice na čerpací stanici standardní,
ale u nás to takto funguje a myslím, že dobře.
Do jaké míry se váš pracovní kolektiv
mění?
Kolektiv má pevný základ, za což jsem ráda. Mám pracovité a
schopné lidi. Přesto se ani nám nevyhýbá fluktuace. Důvody jsou
různé a výsledkem je, že nás opustí i dva zaměstnanci do roka.
Když tu máte samé ženy, je to pro ně záběr zastat
některé mužské práce…
Ano, ale já tu nemám žádné "květinky". Svoje povinnosti znají a
běžnou údržbu areálu zvládají na 100 %. Samozřejmě na odborné práce
je zde servis a na ty typicky mužské máme i my zde ,,muže
v záloze". Dříve jsme tu měli i muže, bohužel nevydrželi
tempo.
Tato čerpací stanice prošla rekonstrukcí a vy jste tu
byla už před tím. Můžete tedy srovnat, co rekonstrukce shopu
čerpací stanici přinesla?
Po rekonstrukci se klientela rozšířila. Stávající zákazníci
zůstali a stále přicházejí noví, o které se staráme
s maximální péčí. Rekonstrukcí se povedlo maximálně využít
prostor k rozšíření nabídky pro zákazníka. Nově nabízíme
kvalitní kávu, čerstvé pečivo a sendviče z naší pekárny. Stále
se snažíme vnímat a reagovat na potřeby a přání zákazníka. Vloni
jsme vybudovali přírodní venkovní posezení s cílem zpříjemnit
zákazníkům chvilky u kávy nebo drinku. Odměnou pro nás je příjemné
zjištění, že lidé z okolních firem si nevaří kávu
v práci, ale přijdou na naše Afro coffee a svačinku
k nám.
Co považujete za vaši největší konkurenční
výhodu?
Příjemnou atmosféru na čerpací stanici, usměvavou a vstřícnou
obsluhu, čistotu prostředí a kvalitu služeb. Samozřejmostí je
kvalita pohonných hmot, zboží, nová mycí linka. V podstatě celkovou
naší předností je fungující balíček služeb pro motoristy.
OMV Praha 4, Modřanská
- Provozovatel: OMV
Česká republika, s.r.o.
- Provozní doba:
nonstop
- Nabídka produktů:
Nafta, Maxx Motion Diesel, Natural 95, Maxx Motion 95, Maxx Motion
100
- Služby: Shop +
gastro, myčka, vysavač, kompresor
- Počet zaměstnanců: 8
(stálých)
Zaujalo nás (přednosti a pozitiva)
- Vysoká úroveň
čistoty,
- Dopravní řešení
umožňující pohodlný příjezd ze všech směrů
- Aktivní prodej -
komunikativní personál orientovaný na maximální uspokojování potřeb
zákazníků
- Vlastní marketingová
podpora mytí (k programu energetický drink zdarma)
Skryté rezervy
- Uspořádání
regálových gondol ve středu shopu zužuje profil koridoru
příchodu k pokladně
- Umístění hrabáků za
mrazicí vanou
- S ohledem na
markretingový potenciál v lokalitě kapacita vnitřního posezení
limituje další rozvoj gastroslužeb
- Zařazení horního
automatického předmytí přinese zlepšení kvality mytí zejm. čelních
partií vozidel
PETROLaudit: