OMV Praha 4, Modřanská

Čerpací stanice roku, OMV Česká republika, s.r.o.

PETROLmagazín čerpací stanice měsíce - červen

Maximální orientace na zákazníka

Nově modernizovaná čerpací stanice OMV v Praze na Modřanské ulici je příkladným spojením kvality prodávaných produktů a služeb za odpovídající ceny, příjemného prostředí a především maximálně vstřícné a profesionální obsluhy.

OMV 1
Skvělá lokace - základ úspěchu

Čerpací stanici OMV na křižovatce ulic Modřanská a Čs. exilu v polovině devadesátých let postavila společnost BP, která v té době vedle Aralu udávala trend v úrovni a kvalitě benzinových pump na tehdy prudce se rozvíjejícím maloobchodním trhu. Základem obchodního úspěchu je nepochybně správná volba této strategicky významné lokality společně s promyšleným dopravním řešením. To umožňuje i přes 4pruhový přivaděč spojující centrum Prahy s Modřanským sídlištěm pohodlné a bezpečné odbočení ze všech směrů do čerpací stanice, která je vkomponována do rohu složité světelné křižovatky.
Čerpací stanice je orientována nezvykle protisměrně vzhledem k souběžné silnici čelně do křižovatky, ale o to více jakoby rozevírá náruč vstříc k projíždějícím motoristům. Zcela nový totem láká k nákupu standardního Naturalu 95 a nafty s podvýrobně aditivovaným benzinem a naftou řady Maxx Motión, nabídku završuje prémiový vysokooktanový benzinem Maxx Motion 100. Výdejní plocha pod standardním přestřešením disponuje šesti výdejními místy osazenými třemi oboustrannými výdejními stojany Scheid&Bachmann. Výdejní technologie Gilbarco je propojena s moderním plně centralizovaným informačním systémem EuroShop od třebíčské firmy Unicode Systems.

OMV 2   OMV 6

Profesionální a vstřícná obsluha

Exteriér čerpací stanice přitahuje pečlivě upravenou zelení a naprosto dokonalou čistotou, přestože v době naší návštěvy probíhala rozsáhlá oprava silničního krytu na přilehlé ulici Čs. exilu. Ani méně pohodlný vjezd se slalomem mezi dopravními značkami a červenobílými kužely přes odfrézovanou vozovku většinu zákazníků od návštěvy neodradil. V čerstvě zmodernizovaném shopu s pečlivě upravenou a striktně doplňovanou nabídkou je totiž očekává velice vstřícná a usměvavá výhradně dámská obsluha, perfektně zvládající obchodní komunikaci a aktivní prodej. Výsledně zde zažívá zákazník příjemnou atmosféru, která jej podněcuje k dalším neplánovaným nákupům.
Rezervu v dispozičním uspořádání spatřujeme pouze v šikmém nastavení středových gondol, které jsou natočeny směrem ke vchodu a zužují hned na několika místech průchozí profil. To nejen umenšuje pohodlí při pohybu zákazníků v prodejním prostoru, ale především zmenšuje přehled zákazníků o nabídce zejména ve spodních regálech, Rovnoběžným uspořádáním gondol společně s mrazákem na zmrzliny se jednoduše výše uvedené nevýhody maximálně eliminují. Dalším snadno odstranitelným nedostatkem je nevýhodné umístění hrabáků s akční nabídkou za mrazicí vanou. Jejich přemístění na stranu příchodu nakupujících k pokladně by jistě přineslo své ovoce v prodejích příslušných položek.

OMV 3   OMV 4

Maximální využití dostupných kapacit

Velkým přínosem pro obchod znamená pro čerpací stanici nově zřízený gastroprovoz, který ale kvůli nedostatku prostoru a malé kapacitě posezení nemůže plně využít vysokého zákaznického potenciálu v této lokalitě. Dalším tahákem pro zákazníky je nová mycí linka Istobal, o kterou je mezi místními motoristy velký zájem. Minulý měsíc zde padl dokonce rekord v počtu mytí, kdy zde umyli na 2093 (!) aut. Ke komerčnímu úspěchu myčky přispěla vedle zredukování nabídky na 3 programy také marketingová podpora v podobě energetického nápoje zdarma k každému zakoupenému prémiovému programu TOP Wash Sensation. Ještě lepšího mycího výsledku by se na jinak perfektně nastavené mycí lince dosáhlo zařazením horního automatického tlakového mytí do některého z programů, jež by zvýšilo účinnost předmytí čelních partií vozidel, aby si kartáče poradily lépe se zbytky nalepeného hmyzu,
Důsledná orientace na zákazníka, jeho potřeby a pohodlí a maximální kvalitu prodávaných produktů a služeb za přiměřenou cenu se odráží na trvale vysoké návštěvnosti této benzinové pumpy. To ostatně potvrdil i nebývale vysoký rating komplexního hloubkového auditu. Jen o pověstný vlásek jejím provozovatelům unikla nejvyšší známka hodnocení úrovně čerpací stanice s pěti PETROLkapkami.

OMV 5   OMV 7


Na slovíčko s vedoucím

OMV Beranova 1

Ilona Beranová (1969),

nájemce čerpací stanice

Kdy jste vstoupila do oboru čerpací stanice, pohonné hmoty?
Poprvé v roce 1996. Začínala jsem v obsluze na soukromé ČS v Černošcích a potom 3 roky na Benzině v Hradci Králové. Po přestěhování do Prahy jsem pracovala jako vedoucí provozu na soukromé čerpací stanici BDX na Praze 4. V roce 2009 jsem úspěšně absolvovala výběrové řízení u společnosti OMV. Nájemcem na této čerpací stanice jsem již čtvrtým rokem. Společnost OMV má daná přesná pravidla pro provozování čerpacích stanic, což mě plně vyhovuje a jsem ráda, že jsem právě u této společnosti. A je také důležité mít štěstí na lidi a to já mám.

Kolik máte zaměstnanců, kolik je z toho mužů, kolik žen a kolik jich má zkrácený úvazek?
To vás asi trochu překvapím. Máme 8 stálých zaměstnanců na plný úvazek a pouze ženy. Není to sice na čerpací stanici standardní, ale u nás to takto funguje a myslím, že dobře.

Do jaké míry se váš pracovní kolektiv mění?
Kolektiv má pevný základ, za což jsem ráda. Mám pracovité a schopné lidi. Přesto se ani nám nevyhýbá fluktuace. Důvody jsou různé a výsledkem je, že nás opustí i dva zaměstnanci do roka.

Když tu máte samé ženy, je to pro ně záběr zastat některé mužské práce…
Ano, ale já tu nemám žádné "květinky". Svoje povinnosti znají a běžnou údržbu areálu zvládají na 100 %. Samozřejmě na odborné práce je zde servis a na ty typicky mužské máme i my zde ,,muže v záloze". Dříve jsme tu měli i muže, bohužel nevydrželi tempo.

Tato čerpací stanice prošla rekonstrukcí a vy jste tu byla už před tím. Můžete tedy srovnat, co rekonstrukce shopu čerpací stanici přinesla?
Po rekonstrukci se klientela rozšířila. Stávající zákazníci zůstali a stále přicházejí noví, o které se staráme s maximální péčí. Rekonstrukcí se povedlo maximálně využít prostor k rozšíření nabídky pro zákazníka. Nově nabízíme kvalitní kávu, čerstvé pečivo a sendviče z naší pekárny. Stále se snažíme vnímat a reagovat na potřeby a přání zákazníka. Vloni jsme vybudovali přírodní venkovní posezení s cílem zpříjemnit zákazníkům chvilky u kávy nebo drinku. Odměnou pro nás je příjemné zjištění, že lidé z okolních firem si nevaří kávu v práci, ale přijdou na naše Afro coffee a svačinku k nám.

Co považujete za vaši největší konkurenční výhodu?
Příjemnou atmosféru na čerpací stanici, usměvavou a vstřícnou obsluhu, čistotu prostředí a kvalitu služeb. Samozřejmostí je kvalita pohonných hmot, zboží, nová mycí linka. V podstatě celkovou naší předností je fungující balíček služeb pro motoristy.


OMV Praha 4, Modřanská

-        Provozovatel: OMV Česká republika, s.r.o.

-        Provozní doba: nonstop

-        Nabídka produktů: Nafta, Maxx Motion Diesel, Natural 95, Maxx Motion 95, Maxx Motion 100

-        Služby: Shop + gastro, myčka, vysavač, kompresor

-        Počet zaměstnanců: 8 (stálých)

Zaujalo nás (přednosti a pozitiva)

-        Vysoká úroveň čistoty,

-        Dopravní řešení umožňující pohodlný příjezd ze všech směrů

-        Aktivní prodej - komunikativní personál orientovaný na maximální uspokojování potřeb zákazníků

-        Vlastní marketingová podpora mytí (k programu energetický drink zdarma)

Skryté rezervy

-        Uspořádání regálových gondol ve středu shopu zužuje profil koridoru příchodu k pokladně

-        Umístění hrabáků za mrazicí vanou

-        S ohledem na markretingový potenciál v lokalitě kapacita vnitřního posezení limituje další rozvoj gastroslužeb

-        Zařazení horního automatického předmytí přinese zlepšení kvality mytí zejm. čelních partií vozidel

PETROLaudit:

PETROLaudit OMV


Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/06 Téma číslaKonference Petrol summit 2024
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek