Čerpací stanice roku, Lucky GOLD, a. s.
Čerpací stanice měsíce - říjen
Vysoký standard na malém prostoru
Čerpací stanice GOLD v rámci odpočívky u Studené
loučky disponuje minimálním prostorem, ze kterého doslova vydojila
maximum. Na první pohled malá čerpací stanice návštěvníky překvapí
rozsahem prostor a nabídky zboží a služeb.
Atraktivní lokalita základem komerčního
úspěchu
Čerpací stanice GOLD je velmi dobře situovaná, na
odpočívce u hlavního tahu mezi Olomoucí a Hradcem Králové, kudy si
stovky vozidel zkracují cestu mezi Slezkem a Prahou místo jízdy po
D1. Jde o tzv. Severní variantu budoucí dálnice. Ta se ale podle
plánů díky dlouhému stoupání nad Mohelnicí od tohoto místa odkloní
a povede jinudy. Mohlo by se proto zdát, že je zde
z dlouhodobého hlediska investice do čerpací stanice
riskantní, ale provozovatelé stanice jsou přesvědčeni, že
k realizaci dálnice dříve než za sedm let nedojde.
To, co dělá lokalitu u Studené loučky pro čerpací stanici
lukrativní, je oblíbená a tudíž i velmi frekventovaná odpočívka
s motorestem a bufetem ještě z dob hlubokého socialismu,
kdy hlavní silnice probíhala od motorestu dál skrz obec Studenou
loučku. Dnes stovky vozidel a kamionů projíždí po obchvatu a
odpočívka s čerpací stanicí je trochu za rohem. Nevýhodou je,
že ze silnice projíždějící motoristé čerpací stanici nevidí. Podél
trasy sice upozorňuje na benzinovou pupu GOLD hned několik
billboardů, ale provozovatelé se rozhodli ještě instalovat cenový
totem přímo do odbočky k odpočívce. I bez něj je kapacita
parkoviště pro více než padesát kamionů, autobusů a desítky
osobních vozidel denně maximálně využita. Vysoká koncentrace
vozidel dálkové dopravy pak skýtá pro provozovatele stanice velký
marketingový potenciál vysokých odběrů.
Zázrak na malém prostoru
Majitelé pozemků v rámci odpočívky ponechali pro čerpací
stanici pouze minimální prostor a sami se do její stavby pustili,
aby pak rozestavěnou pumpu s malým přestřešením, jednou refýží
a kioskem ze dvou stavebních kontejnerových buněk ponechali ležet
ladem. Společnost GOLD, která stanici nedávno převzala,
z původního torza na velmi omezené ploše doslova vydojila
maximum. Refýž byla osazena novými oboustrannými výdejními
multistojany Adast, přibylo kompaktní zařízení pro tankování
AdBlue. Prodejna, z čela velkoryse prosklená, mile každého
návštěvníka překvapí svojí prostorností, příjemným, vysoce funkčním
a moderním interiérem i šíří nabízeného sortimentu. Velmi dobré
řešení dispozice prodejního prostoru umocňuje dostatečně kapacitní
a pohodlné vnitřní posezení. To, že je shop složen ze čtyř
eurokontejnerů, pozná dnes málokdo pouze podle dvojice nenápadných
stropních trámků.
Exteriéru čerpací stanice prodejny dominuje rozměrné přestřešení
s moderní atikou, podhledem a opláštěním sloupů. Spolu
s makrolonovým závětřím nad kioskem poskytuje tankujícím
motoristům maximální komfort i v zimě, kdy zde vládnou velice
drsné podmínky. Provedení vozovek, chodníků i čerstvě vzešlé zeleně
se vyznačuje vysokou úrovní dílenského zpracování. Celkový dojem
návštěvníků umocňuje důsledná péče o čistotu, kterou ztěžuje vysoká
prašnost nezpevněného povrchu parkoviště kamionů. Osvětlení
exteriéru i interiéru je navíc realizováno prostřednictvím
moderních, vysoce úsporných LED svítidel NeoNeon, které v noci
čerpací stanici dávají moderní švih.
Vřelý a přitom profesionální přístup obsluhy
Nabídka paliv se omezuje na základní sortiment Natural95 aDiesel.
Už od začátku se tato čerpací stanice profilovala především pro
kamiony, takže investice do tankování adBlue byla logickým krokem.
Jakost a původ prodávaných paliv pak klade provozující společnost
GOLD na první místo. Stanice je partnerskou stanicí Unipetrolu a
zároveň je zařazena v programu SGS ČR Pečeť kvality. Podle
vedoucího stanice Michala Křupky záruku kvality zákazníci určitě
vnímají jako benefit, přestože v dnešní době stále většina
motoristů klade na první místo cenu paliva. Snaze uspokojit i co
nejširší portfolio zákazníků se podřizuje nejen flexibilní cenová
politika, ale i marketingová podpora prodeje ve formě nápaditých
akcí a zákaznických soutěží. "Máme více bonusových programů, kdy
menší odběratele s osobními vozidly se při odběru nad20 litrůřadí
do soutěže o ceny, které se týkají jak pohonných hmot, tak
autodoplňků. Řidiči kamionů si rychle navykli využít benefitu při
odběru nad150 litrůve formě občerstvení zdarma." Na zákazníky,
kteří jsou imunní proti jakýmkoli akcím na čerpacích stánicích,
zabírá vřelý a přitom maximálně profesionální přístup obsluhy.
Kvalitní obsluha zvládající aktivní prodej je podle Křupky hlavním
faktorem úspěchu čerpací stanice.
K rychlému náběhu po otevření stanice před půl rokem se
nekonala žádná nákladní marketingová kampaň. Při orientaci hlavně
na řidiče kamionů totiž postačil jednoduchý a chytrý nápad:
pořízení vysílačky, kterou provozovatelé stanice lákali řidiče
kamionů k tankování a informovali je o nabízených cenách,
benefitech a službách. Právě relace prostřednictvím vysílačky se
stala oním rozhodujícím trumfem při vstupu do nekonečné partie s
lokální konkurencí.
Perspektivy dalšího rozvoje
Provozovatelé stanice uvažují o rozšiřování nabídky o další
gastroslužby. Tomu nahrává i styl gastronomie sousedního motorestu
s bufetem, kde jako by se zastavil čas před pětadvaceti lety.
Vzhledem k omezenému prostoru ale nemohou velké restauraci
konkurovat, přesto je možné poměrně značný potenciál efektivně
využít. Zatím se s majiteli motorestu jedná o možnosti
nabídnout na čerpací stanici gyros a panini. V souvislosti
s tím se uvažuje o rozšíření zatím provizorně řešeného
venkovního posezení o zahrádku s pergolou, které v sezóně
zákonitě přiláká více zákazníků.
V limitované dispozici shopu čerpací stanice je 75 % plochy
věnováno prodejně a pouze jedna čtvrtina zbyla na zázemí a veřejné
toalety. Mohlo by se zdát, že kapacita skladu je v porovnání
s jinými stanicemi katastrofálně nedostačující. Tento
nedostatek ale dokázal Křupka proměnit ve výhodu. "Dodavatelé nám
vycházejí vstříc, i když mají nastavené minimální limity odběru,
což je do jisté míry omezující. Na druhou stranu jsem si už ověřil,
že nedostatečné skladovací prostory mají velkou výhodu. Čerpací
stanice nedrží ve zboží na skladu mrtvý kapitál, bez kterého je
schopná docílit velmi dobrých ekonomických výsledků," uzavírá
Křupka.
Na slovíčko s vedoucím
Michal Křupka (1986)
vedoucí čerpací stanice Studená Loučka
Kdy jste vstoupil do oboru čerpacích stanic, pohonných
hmot?
V oboru se pohybuji od roku 2008, dělal jsem zástupce
vedoucího na konkurenční čerpací stanici. Po 5 letech jsem změnil
angažmá a dělám vedoucího na této čerpací stanici.
Jaké jsou přednosti této čerpací stanice?
Určitě největší předností je to, že čerpací stanice je vybudovaná a
vybavená úplně nově, nepřešli jsme někam do staršího provozu, tomu
odpovídá vybavení interiéru a zpracování exteriéru. Vzhledem ke
konkurenci v okolí je velikou devizou kvalita pohonných hmot,
tu si necháváme nezávisle testovat nad rámec… jsme v programu
Pečeť kvality.
Co myslíte do budoucna, že by se tady dalo
zlepšit?
Pumpa má velký potenciál, za těch pět měsíců se nám podařilo od
zákazníků nasbírat postřehy, co by se jim líbilo. Co bychom
potřebovali určitě, je například sprcha pro řidiče kamionů.
Samozřejmě to není rozhodnutí jednoho dne a druhý den, aby sprcha
fungovala. Sbíráme postřehy a víme, kde jsou bolavá místa. Takže
zrovna sprchy jsou určitě jedna z priorit, které by bylo dobré na
naší čerpací stanici realizovat.
Od spuštění čerpací stanice jste přišli s řadou
zajímavých nápadů v boji s konkurencí. Zbyly vám
v rukávu nějaké další trumfy?
Trumfy určitě máme. Nejen v hlavě, ale už i na papíře, nicméně
z pohledu konkurenčního boje bychom neradi předestírali to,
s čím přijdeme, aby nás někdo nepředběhl.
GOLD Studená Loučka
- Provozovatel: Lucky GOLD, a. s.
- Provozní doba: nonstop
- Nabídka produktů: Motorová nafta, Natural 95
- Služby: Shop + bistro, kompresor, vysavač, tankování
adBlue
- Počet zaměstnanců/stálých: 4 plus 1 brigádník na částečný
úvazek
Zaujalo nás (přednosti a pozitiva)
- Důsledná komunikace kvality prémiových paliv
- Vstřícná, usměvavá, komunikativní a ochotná obsluha
- Nečekaně prostorný a profesionálně vedený shop
- Nadstandardní úroveň péče o čistotu
Skryté rezervy
- Nevyužitý marketingový potenciál gastroslužeb
- Provizorní venkovní posezení
- Cenový totem u hlavní silnice
- Sprcha pro řidiče kamionů
PETROLaudit: