GOLD Studená Loučka

Čerpací stanice roku, Lucky GOLD, a. s.

Čerpací stanice měsíce - říjen

Vysoký standard na malém prostoru

Čerpací stanice GOLD v rámci odpočívky u Studené loučky disponuje minimálním prostorem, ze kterého doslova vydojila maximum. Na první pohled malá čerpací stanice návštěvníky překvapí rozsahem prostor a nabídky zboží a služeb.

Gold 2
Atraktivní lokalita základem komerčního úspěchu
Čerpací stanice GOLD je velmi dobře situovaná, na odpočívce u hlavního tahu mezi Olomoucí a Hradcem Králové, kudy si stovky vozidel zkracují cestu mezi Slezkem a Prahou místo jízdy po D1. Jde o tzv. Severní variantu budoucí dálnice. Ta se ale podle plánů díky dlouhému stoupání nad Mohelnicí od tohoto místa odkloní a povede jinudy. Mohlo by se proto zdát, že je zde z dlouhodobého hlediska investice do čerpací stanice riskantní, ale provozovatelé stanice jsou přesvědčeni, že k realizaci dálnice dříve než za sedm let nedojde.
To, co dělá lokalitu u Studené loučky pro čerpací stanici lukrativní, je oblíbená a tudíž i velmi frekventovaná odpočívka s motorestem a bufetem ještě z dob hlubokého socialismu, kdy hlavní silnice probíhala od motorestu dál skrz obec Studenou loučku. Dnes stovky vozidel a kamionů projíždí po obchvatu a odpočívka s čerpací stanicí je trochu za rohem. Nevýhodou je, že ze silnice projíždějící motoristé čerpací stanici nevidí. Podél trasy sice upozorňuje na benzinovou pupu GOLD hned několik billboardů, ale provozovatelé se rozhodli ještě instalovat cenový totem přímo do odbočky k odpočívce. I bez něj je kapacita parkoviště pro více než padesát kamionů, autobusů a desítky osobních vozidel denně maximálně využita. Vysoká koncentrace vozidel dálkové dopravy pak skýtá pro provozovatele stanice velký marketingový potenciál vysokých odběrů.

Gold 3
Zázrak na malém prostoru
Majitelé pozemků v rámci odpočívky ponechali pro čerpací stanici pouze minimální prostor a sami se do její stavby pustili, aby pak rozestavěnou pumpu s malým přestřešením, jednou refýží a kioskem ze dvou stavebních kontejnerových buněk ponechali ležet ladem. Společnost GOLD, která stanici nedávno převzala, z původního torza na velmi omezené ploše doslova vydojila maximum. Refýž byla osazena novými oboustrannými výdejními multistojany Adast, přibylo kompaktní zařízení pro tankování AdBlue. Prodejna, z čela velkoryse prosklená, mile každého návštěvníka překvapí svojí prostorností, příjemným, vysoce funkčním a moderním interiérem i šíří nabízeného sortimentu. Velmi dobré řešení dispozice prodejního prostoru umocňuje dostatečně kapacitní a pohodlné vnitřní posezení. To, že je shop složen ze čtyř eurokontejnerů, pozná dnes málokdo pouze podle dvojice nenápadných stropních trámků.
Exteriéru čerpací stanice prodejny dominuje rozměrné přestřešení s moderní atikou, podhledem a opláštěním sloupů. Spolu s makrolonovým závětřím nad kioskem poskytuje tankujícím motoristům maximální komfort i v zimě, kdy zde vládnou velice drsné podmínky. Provedení vozovek, chodníků i čerstvě vzešlé zeleně se vyznačuje vysokou úrovní dílenského zpracování. Celkový dojem návštěvníků umocňuje důsledná péče o čistotu, kterou ztěžuje vysoká prašnost nezpevněného povrchu parkoviště kamionů. Osvětlení exteriéru i interiéru je navíc realizováno prostřednictvím moderních, vysoce úsporných LED svítidel NeoNeon, které v noci čerpací stanici dávají moderní švih.

Gold 4
Vřelý a přitom profesionální přístup obsluhy
Nabídka paliv se omezuje na základní sortiment Natural95 aDiesel. Už od začátku se tato čerpací stanice profilovala především pro kamiony, takže investice do tankování adBlue byla logickým krokem. Jakost a původ prodávaných paliv pak klade provozující společnost GOLD na první místo. Stanice je partnerskou stanicí Unipetrolu a zároveň je zařazena v programu SGS ČR Pečeť kvality. Podle vedoucího stanice Michala Křupky záruku kvality zákazníci určitě vnímají jako benefit, přestože v dnešní době stále většina motoristů klade na první místo cenu paliva. Snaze uspokojit i co nejširší portfolio zákazníků se podřizuje nejen flexibilní cenová politika, ale i marketingová podpora prodeje ve formě nápaditých akcí a zákaznických soutěží. "Máme více bonusových programů, kdy menší odběratele s osobními vozidly se při odběru nad20 litrůřadí do soutěže o ceny, které se týkají jak pohonných hmot, tak autodoplňků. Řidiči kamionů si rychle navykli využít benefitu při odběru nad150 litrůve formě občerstvení zdarma." Na zákazníky, kteří jsou imunní proti jakýmkoli akcím na čerpacích stánicích, zabírá vřelý a přitom maximálně profesionální přístup obsluhy. Kvalitní obsluha zvládající aktivní prodej je podle Křupky hlavním faktorem úspěchu čerpací stanice.
K rychlému náběhu po otevření stanice před půl rokem se nekonala žádná nákladní marketingová kampaň. Při orientaci hlavně na řidiče kamionů totiž postačil jednoduchý a chytrý nápad: pořízení vysílačky, kterou provozovatelé stanice lákali řidiče kamionů k tankování a informovali je o nabízených cenách, benefitech a službách. Právě relace prostřednictvím vysílačky se stala oním rozhodujícím trumfem při vstupu do nekonečné partie s lokální konkurencí.

Gold 5
Perspektivy dalšího rozvoje
Provozovatelé stanice uvažují o rozšiřování nabídky o další gastroslužby. Tomu nahrává i styl gastronomie sousedního motorestu s bufetem, kde jako by se zastavil čas před pětadvaceti lety. Vzhledem k omezenému prostoru ale nemohou velké restauraci konkurovat, přesto je možné poměrně značný potenciál efektivně využít. Zatím se s majiteli motorestu jedná o možnosti nabídnout na čerpací stanici gyros a panini. V souvislosti s tím se uvažuje o rozšíření zatím provizorně řešeného venkovního posezení o zahrádku s pergolou, které v sezóně zákonitě přiláká více zákazníků.
V limitované dispozici shopu čerpací stanice je 75 % plochy věnováno prodejně a pouze jedna čtvrtina zbyla na zázemí a veřejné toalety. Mohlo by se zdát, že kapacita skladu je v porovnání s jinými stanicemi katastrofálně nedostačující. Tento nedostatek ale dokázal Křupka proměnit ve výhodu. "Dodavatelé nám vycházejí vstříc, i když mají nastavené minimální limity odběru, což je do jisté míry omezující. Na druhou stranu jsem si už ověřil, že nedostatečné skladovací prostory mají velkou výhodu. Čerpací stanice nedrží ve zboží na skladu mrtvý kapitál, bez kterého je schopná docílit velmi dobrých ekonomických výsledků," uzavírá Křupka.

Gold 6


Na slovíčko s vedoucím

Gold 1
Michal Křupka (1986)
vedoucí čerpací stanice Studená Loučka
Kdy jste vstoupil do oboru čerpacích stanic, pohonných hmot?
V oboru se pohybuji od roku 2008, dělal jsem zástupce vedoucího na konkurenční čerpací stanici. Po 5 letech jsem změnil angažmá a dělám vedoucího na této čerpací stanici.
Jaké jsou přednosti této čerpací stanice?
Určitě největší předností je to, že čerpací stanice je vybudovaná a vybavená úplně nově, nepřešli jsme někam do staršího provozu, tomu odpovídá vybavení interiéru a zpracování exteriéru. Vzhledem ke konkurenci v okolí je velikou devizou kvalita pohonných hmot, tu si necháváme nezávisle testovat nad rámec… jsme v programu Pečeť kvality.
Co myslíte do budoucna, že by se tady dalo zlepšit?
Pumpa má velký potenciál, za těch pět měsíců se nám podařilo od zákazníků nasbírat postřehy, co by se jim líbilo. Co bychom potřebovali určitě, je například sprcha pro řidiče kamionů. Samozřejmě to není rozhodnutí jednoho dne a druhý den, aby sprcha fungovala. Sbíráme postřehy a víme, kde jsou bolavá místa. Takže zrovna sprchy jsou určitě jedna z priorit, které by bylo dobré na naší čerpací stanici realizovat.
Od spuštění čerpací stanice jste přišli s řadou zajímavých nápadů v boji s konkurencí. Zbyly vám v rukávu nějaké další trumfy?
Trumfy určitě máme. Nejen v hlavě, ale už i na papíře, nicméně z pohledu konkurenčního boje bychom neradi předestírali to, s čím přijdeme, aby nás někdo nepředběhl.


GOLD Studená Loučka

  • Provozovatel: Lucky GOLD, a. s.
  • Provozní doba: nonstop
  • Nabídka produktů: Motorová nafta, Natural 95
  • Služby: Shop + bistro, kompresor, vysavač, tankování adBlue
  • Počet zaměstnanců/stálých: 4 plus 1 brigádník na částečný úvazek
    Zaujalo nás (přednosti a pozitiva)
  • Důsledná komunikace kvality prémiových paliv
  • Vstřícná, usměvavá, komunikativní a ochotná obsluha
  • Nečekaně prostorný a profesionálně vedený shop
  • Nadstandardní úroveň péče o čistotu
    Skryté rezervy
  • Nevyužitý marketingový potenciál gastroslužeb
  • Provizorní venkovní posezení
  • Cenový totem u hlavní silnice
  • Sprcha pro řidiče kamionů

PETROLaudit:

F1 Petrolaudit

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/06 Téma číslaKonference Petrol summit 2024
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek