Čerpací stanice roku, OMV Česká republika, spol. s r.o.
Dokonalá čistota, maximální profesionalita
Čerpací stanice OMV na nejfrekventovanějším průtahu
Prahou je po dlouhá léta provozu oblíbenou zastávkou motoristů díky
své výhodné poloze, kvalitním službám, značkovým produktům a
především profesionální obsluze.

Vysoký standard mezinárodní sítě
Pokud motorista projíždí po pražské Jižní spojce - jedné
z nejfrekventovanějších silnic nejen v Praze, ale
v celé republice - má prakticky po pár kilometrech možnost
zastavit se u bezpočtu čerpacích stanic, z nichž drtivá
většina je v barvách OMV. Kdyby se mezi místními i
projíždějícími motoristy dělal žebříček oblíbenosti, pravděpodobně
by vyhrála čerpací stanice OMV ve směru na Barrandovský most za
sjezdem šestiproudé autostrády do Krče. Stanice od svého spuštění
ještě v barvách Aralu je součástí rozměrného odpočívadla,
které sdílí s McDonaldem.
Čerpací stanice s deseti výdejními místy u pěti multiproduktových
stojanů patří mezi velkokapacitní a poskytuje i ve špičkách
dostatečnou kapacitu a komfort pro plynulé odbavení zákazníků. Nad
výdejní plochou se vypíná přestřešení lemované typickou
zelenomodrou blendou. Naprosto dokonalou čistotu exteriéru po
rozsvícení atiky trochu narušují nánosy nečistot a slabě svítící
zářivky na některých místech podsvětlené zelené linie. Nabídka
značkových paliv Maxx Motion odpovídá vysokému standardu OMV,
jejich jakost je průběžně monitorována nezávislou laboratoří SGS
v rámci programu Pečeť kvality. Součástí areálu je i
samostatný komplex mytí a ošetření vozidel s dvouportálovou linkou
a dvěma vysavači, který hodnotíme samostatně v rubrice Mytí a
servis.

Problém - zaplněnost středových regálů
Ze tří stran prosklený shop prošel několika vlnami modernizace.
V současnosti je kromě zcela nového osvětlení u bočních stěn
osazena pokladní zóna s výdejním prostorem pro bistro a u
protější stěny jsou nově osazeny přístěnné regály. Uprostřed
prodejní plochy jsou dvě podlouhlé regálové gondoly, a zadní fronta
naproti vchodu do shopu je tvořena vysokokapacitní sestavou
chladících vitrín a zasklených boxů. Na ně navazuje poblíž pokladní
zóny příjemný odpočivný kout s dostatečným počtem míst
k sezení. Poměrně zřetelná rezerva v uspořádání a zejména
doplnění nabídky hlavně na středových regálech se odkryje očím
zákazníků hned po vstupu do prodejny. Jde zřejmě o snahu nájemce
omezit mrtvý kapitál v zásobách v okurkové sezoně,
nicméně tento nedostatek lze operativně a jednoduše eliminovat
doobjednáním příslušného sortimentu nebo popřípadě operativním
snížením regálové kapacity.

Profesionalita, čistota a pořádek
Pozornost zaslouží personál za vysokou profesionální úroveň
obsluhy. V zimě montovaný skelet prodejny a zázemí se rychle
ochlazuje a vnitřní prostory se daří jen stěží vytopit a při delším
posezení to mohou zimomřivější návštěvníci zaznamenat. Případný
pocit tepelného deficitu zcela bezpečně vymaže vstřícnost a
maximální pozornost obsluhy. Zkušeně a velice příjemně v řadě
případů dokáže zákazníky navést k dalším neplánovaným nákupům.
Zvláštní kapitolou je totální čistota a pořádek nejen
v prodejně, ale především na poměrně frekventovaném WC.
Sociální prostory jsou vizitkou důslednosti nájemce a pečlivosti
personálu, veškeré vybavení je totiž vesměs původní od roku 97,
přesto jako nové…
Podle výsledku auditu poměrně lehce odstranitelné rezervy na jednu
stranu mají vliv na prodeje, na druhé straně negativně ovlivnily
velmi vysoký rating, díky kterému profesionálně vedené stanici
s komplexní a širokou nabídkou jen o pověstný vlásek unikl
plný počet pěti PETROLkapek.

NA SLOVÍČKO S NÁJEMCEM

Zbyněk Kysilka (1955), na čerpací stanici
pracuje od roku 1997
Kdy jste vstoupil na trh pohonných hmot a čerpacích
stanic a za jakých okolností?
Já jsem začal s provozem čerpací stanice v roce 1997
právě na této čerpací stanici ještě pod společností Aral. To byla
nová čerpací stanice. Předtím jsem pracoval v armádě jako
tělovýchovný pracovník. Učil jsem tělocvik na vojenské katedře
Fakulty tělesné výchovy a sportu. Po revoluci jsme
s manželkou, která rozumí daním a účetnictví, zvažovali, zda
nemám po 21 letech v armádě zkusit podnikání. Stanice se
otevírala 2. dubna 1997 a přesně od té doby ji provozuji. Ale už od
podzimu roku 96, když jsem skončil v armádě, jsem se postupně
připravoval na provozování čerpací stanice na různých
školeních.
Co vás v samotném začátku provozu na čerpací
stanici překvapilo nejvíce?
Tušil jsem, že to nebude jednoduché. Nejvíce na mě v počátku
dolehla ta nepřetržitost provozu. Ze začátku byl člověk stále
v pozoru, aby včas zasáhl, když něco někde zaskřípalo.
Postupem času jsem zjistil, že celou řadu věcí lze vyřešit
s pomocí obsluhy, která si dokáže poradit sama.
Čerpací stanice byla postavena jako jedna z prvních
na Jižní spojce, kde potom přibylo poměrně hodně konkurenčních
stanic. Jak jste se vyrovnávali s poklesem
prodejů?
Když to srovnám úplně od začátků, tak jsme přibližně na
polovičních číslech. Vliv na vývoj prodejů neměly pouze nové
čerpací stanice v okolí, ale také to, že se s vybudováním
obchvatu Prahy změnily dopravní podmínky. Stále se držíme, snažíme
se konkurovat a myslím, že se nám to daří.
Od samého začátku je vedle vaší čerpací stanice
provozovna McDonald's. Na jednu stranu si vzájemně přitahujete
zákazníky, ale na druhé straně do jisté míry konkurujete v oblasti
gastro služeb.Dokážete odhadnout, o kolik by mohl být prodej ve
vašem nedávno zmodernizovaném občerstvení větší?
Přesné číslo se velmi těžko odhaduje, může to být dlouhodobě něco
kolem 20, 30 %. Ale od začátku jsme tady spolu, takže spolu
podnikáme a lidé si na to zvykli. McDonald's vyhledává specifická
skupina zákazníků, které naše nabídka na rychlém občerstvení až
tolik nezajímá. V době, kdy probíhala na McDonaldu přestavba a
provozovna byla krátkodobě zavřená, stouply prodeje na našem bistru
o 50 %.
Na Jižní spojce je hned několik čerpacích stanic OMV za
sebou a pokud je zákazník loajální ke značce, pak má stále možnost
zastavit se hned u 5 čerpacích stanic. Co děláte pro to, aby se
zákazníci vraceli právě k vám?
Moje zaměření je především na personál. Rozdíl kvality pohonných
hmot mezi různými značkami není poznat okamžitě a řada zákazníků to
zas tak moc ani neřeší. Také například balené bagety jsou na
čerpacích stanicích různých značek v podstatě všude stejné, od
stejných dodavatelů. Konkurenční náskok nebo naopak ztrátu však
můžeme získat kvalitou a přístupem obsluhy na pokladně, funguje to
okamžitě, s každým zákazníkem, který k nám přijede. Proto
se snažím, aby náš personál byl skutečně velmi dobrý.
Nejdůležitější je, aby zákazník pozitivně vnímal naše pracovníky.
Ti na zákazníka musí působit dobrým dojmem a musí dokázat
profesionálně posloužit ve všech oblastech - na shopu, v bistru, u
myčky. Jedině personál, který je pozitivní, příjemný a vstřícný,
dokáže na čerpací stanici navodit dobrou atmosféru. Pak nemám
strach, že by k nám zákazníci nejezdili.
OMV, PRAHA, KRČ - JIŽNÍ SPOJKA- SEVER
Provozovatel: OMV Česká republika, spol. s r.o.

Provozní doba: 0-24
Nabídka produktů: Benzin BA 95, prémiový
benzin Maxx Motion 100 , nafta, prémiová (arktická) nafta Maxx
Motion diesel -35 ºC
Služby: Shop + gastro, dvouportálová myčka,
2x vysavač a kompresor
Počet zaměstnanců: 10 (aktuálně 5 žen / 5
mužů)
Zaujalo nás (přednosti a pozitiva)
- Maximální profesionalita obsluhy zvládající aktivní prodej
- Dokonalá čistota a důsledná údržba čerpací stanice
- Vysoce výkonná mycí linka a kapacitní, plně vybavená stání s
vysavači
Skryté rezervy
- Uspořádání nabídky zboží zejména v kategorii
autopotřeb
- Tepelné ztráty objektu způsobují problémy s udržením
optimální tepelné pohody
- Světelná linie atiky přestřešení - po rozsvícení je vidět nános
špíny
PETROL AUDIT:

Příslušný počet PETROLkapek byl přidělen
na základě komplexního hloubkového auditu externí nezávislou
specializovanou firmou TOMAS consulting. Audit zároveň stanoví
způsobilost nominace čerpací stanice měsíce do soutěže PETROLawards
14 v kategorii Čerpací stanice roku.