Čerpací stanice MOL, Praha, Barrandov

Čerpací stanice roku, MOL Retail Česká republika, s.r.o.

Prémiová úroveň v novém kabátě

Společnost MOL Česko v květnu představila první čerpací stanice Lukoil, které po jejich akvizici převlékla do nového korporátního kabátu. Není vůbec náhodou, že mezi první stanice, které odstartovaly masivní vlnu rebrandingu, byla zařazena stanice v Praze na Barrandově.

MOL Barrandov 1

Totem - symbol hlavních změn

Čerpací stanici na Barrandově postavila původně americká společnost Conoco-Phillips s kioskem v nezaměnitelném stylu Jiffy. Dalšímu majiteli sítě, ruské společnosti Lukoil ale nevyhovovala pro evropský styl prodeje, nevhodnou dispozici shopu s pokladnou v centru prodejny, a proto přistoupila k jejich generální modernizaci. Právě čerpací stanice na Barrandově se stala pilotním projektem aplikace nového konceptu prodejen čerpacích stanic Lukoil v Evropě.
Výraznou změnou, kterou zaznamenají motoristé už z větší vzdálenosti, je nový exteriér čerpací stanice. Poměrně fádní a těžkopádný styl Lukoilu nahradil MOL designově velmi moderním a neotřelým korporátním standardem ve svěžích odstínech zelené barvy, do níž je vsazeno oválné červené logo. Symbolem hlavních změn, se kterými MOL předstupuje před české motoristy, je designový totem pouze s cenami dvou hlavních paliv. Tím se předznamenává další podstatná změna proti dávné minulosti - odklon od prodeje základních paliv k  nabídce kvalitních povýrobně aditivovaných a vysokovýkonných pohonných hmot. S nasazením nových paliv souvisí i přítomnost obsluhy na výdejní ploše. Hned dva asistenti ve firemních kombinézách informují zákazníky o nových palivech, pomáhají s tankováním a poskytují tradiční služby jako mytí skel či doplňování provozních kapalin.

MOL Barrandov 3   MOL Barrandov 6

Mění se struktura zákazníků

Nový majitel stanice, v nadčasově, dispozičně i designově řešeném shopu provedl jen kosmetické změny, které sice na první pohled nejsou příliš patrné, ale jdou zákazníkům o něco více vstříc. V pokladní zóně jsou nově do nabídky zařazeny čerstvé potraviny a klasické pečivo (chléb, bagetky, housky). Sortiment gastra  i nadále nabízí hot-dogy, čerstvé bagety a rozpékané panini. Velmi silný a úspěšný samoobslužný nápojový servis poskytovaný ve spolupráci s AG foods s kávou Jacobs byl obohacen o nabídku káv připravovaných obsluhou na novém pákovém kávovaru. Uvedené změny ruku v ruce s nabídkou aditivovaných a prémiových paliv potvrzují novou orientaci na náročnější klientelu. Podle vedoucí stanice Soni Pekárkové se viditelně mění struktura zákazníků a zajímavostí je, že zřetelně přibývá nakupujících žen.

MOL Barrandov 2

Vzorově vedený shop

Již na první pohled ihned po vstupu je shop profesionálně vedený. Sortiment není ve srovnání s jinými stanicemi příliš široký, ale díky jeho důkladné optimalizaci s přísnou orientací na obrat a zisk je uspořádání nabídky v regálech a chladicích vitrínách ve výsledku maximálně přehledné a spěchající zákazník se v ní snadno, rychle a pohodlně zorientuje. Přes až puntičkářské a přímo vzorné vyskládání artiklů v regálech audit odhalil drobné nedostatky spočívající v nabídce zimního sezónního zboží v kategorii autopotřeb a v absenci zákonného upozornění na zákaz prodeje alkoholu a tabákových výrobků mladistvým. Horší z hlediska zákazníků je stav velmi intenzivně využívaných boxů ručního mytí, ve kterých obsluha tak trochu rezignovala na marné čištění zašlých skříní mycích agregátů a poškozené podlahy. Zatímco problémy v shopu se personálu podařilo promptně odstranit, stav mycích boxů se zřejmě bez větší či menší investice provozující společnosti neobejde.
Celkový subjektivní pocit u všech návštěvníků čerpací stanice MOL v Praze na Barrandově je nanejvýš pozitivní, hloubkový Convenience audit kvalitativní úrovně pak prokázal, že profesionálně vedená stanice s motivovaným a vstřícným personálem bezpochyby patří do absolutní špičky na českém a slovenském trhu.

   MOL Barrandov 5


Na slovíčko s vedoucím - Soňa Pekárková, nájemce (1971)

MOL Barrandov 8

Jak jste se dostala k provozování čerpací stanice?
V roce 2003 jsem začala na této stanici jako brigádník, potom jsem postoupila na post zástupce vedoucího čerpací stanice na Bohdalci a poté jsem se vrátila zpět sem jako vedoucí.

Zažila jste tedy všechny provozovatele čerpací stanice od Conoco-Phillips přes Lukoil po nynějšího čerstvého majitele, společnost MOL. Jak přijímají vaši zákazníci novou značku?
Zákazníci se ptají, co znamená značka MOL. Změnu přijímají velmi pozitivně, líbí se jim tady. Zajímá je, co je tady nového. Zatím se sortiment rozšířil o čerstvé potraviny, přibyl pákový kávovar, takže uspokojíme náročnější zákazníky, kteří si rádi vychutnají kávu z porcelánu či skla.

Trápí vás újezdy, krádeže?
Krádeže tu jsou asi jako na každé čerpací stanici, tomu se neubráníme. Újezdy se ale poslední dobou výrazně eliminovaly. Dřív jsme měli 5, 6 újezdů za měsíc a teď máme jeden a také se nám už poštěstilo, že nebyl žádný. Myslím si, že to souvisí s tím, že se mění naše orientace na jinou skupinu zákazníků.

Jak motivujete obsluhu?
Je to hodně o práci a pohodě v týmu. Jdu jim příkladem, také chodím za kasu.

Kolik času trávíte na pumpě a kdy se staráte o domácnost?
Každý den jsem tu 8 až 10 hodin kromě víkendů. Tahle práce mě strašně baví. O domácnost se postarám večer.

Co si přejete do budoucna?
Aby stanice prosperovala. Aby sem zákazníci jezdili rádi, abychom měli nějaký ohlas, že se jim tu líbí. Mě osobně se splnilo, co jsem si vždy přála dělat.


Čerpací stanice MOL, Praha - Barrandov

MOL Barrandov 4

Provozovatel: MOL Česko, a. s.
Provozní doba: nonstop
Nabídka produktů: Povýrobně aditivovaný benzin EVO 95, Povýrobně aditivovaná motorová nafta EVO Diesel, Prémiový vysokooktanový benzin EVO 100 Plus, Prémiová vysokocetanová nafta EVO Diesel Plus
Čerpací stanice není zařazena do programu Pečeť kvality
Služby: Shop, bistro, myčka, boxy ručního mytí, kompresor a vysavač
Počet zaměstnanců ČS: 8 na HPP (5 žen, 3 muži) a 4 pracovníci na DPČ

Zaujalo nás (přednosti a pozitiva)

- Profesionální a vstřícná obsluha
- Špičkové uspořádání zboží v regálech
- Nabídka kvalitních paliv, asistence pracovníka obsluhy

Skryté rezervy

- Boxy ručního mytí - poškozená podlaha, zašpiněný povrch mycího agregátu, obnažené kabely uzemnění
- Na WC nejsou instalovány háčky - není si kam odložit
- Nevzhledný a poškozený inzerát (přijetí zaměstnance) v plastové obálce na spisy na výkladci vedle vstupních dveří


Kvalitativní úroveň čerpací stanice:

Kapka premium

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/06 Téma číslaKonference Petrol summit 2024
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek