Čerpací stanice roku, MOL Česká republika, s.r.o.
Čerpací stanice MOL v Pardubicích na Pražské ulici
prošla nedávnou generální přestavbou shopu na nový koncept Fresh
Corner. Zákazníky zde čeká velmi příjemná atmosféra nejen díky
novému a čistému interiéru prodejny, ale především díky ochotné,
vstřícné a profesionální obsluze.
Pilířem úspěchu je dobrá káva
Čerpací stanici v Pardubicích u kdysi velmi frekventované
výpadovky s příznačným jménem Pražská postavila společnost Conoco.
Později nevyhovující malý kiosek přestavěla na velkoprostorovou
prodejnu JIFFI s pokladnami v typickém ostrůvku nešťastně umístěném
ve středu prodejny. Pak několik let provozovala stanici společnost
LUKOIL a v průběhu letošního roku se benzinová stanice finálně
převlékla do svěžích zelenobílých barev společnosti MOL. Ta
přistoupila ke generální rekonstrukci celého dosluhujícího
interiéru. Plocha prodejny v rámci rekonstrukce byla rozšířena,
zároveň proběhla i poměrně drastická optimalizace sortimentu, byly
vyřazeny neprodejné artikly a díky tomu se podařilo zredukovat
regálové gondoly. Výsledkem je dostatek volného prostoru, který
navozuje pozitivní pocit svobody a uvolněnosti, především pak lepší
přehled zákazníků o nabídce. V pozadí shopu je gastro, které
plynule navazuje na typicky zaoblený pokladní blok. To umožňuje
operativně posilovat obsluhu, pokud se nahromadí zákazníci u
pokladen nebo naopak u výdejního pultu bistra. V centru prodejního
prostoru je na místě bývalé pokladny samoobslužný kávový koutek,
ale pokud zákazník má chuť kávu si vychutnat kavárenským způsobem z
porcelánu či skla, obsluhující personál připraví espreso či
kapučíno prostřednictvím pákového kávovaru. Dostatek místa u stolků
uvnitř prodejny, výborná káva, příjemná atmosféra přilákala během
krátké doby hned po otevření celou řadu nových zákazníků, kteří se
zde scházejí k obchodnímu či přátelskému posezení. Dobrý dojem může
ale narušit špatně fungující wifi a také množství miniaturních
polyetylénových šupinek z ochranné folie na ploše bočního
prosklení, které díky elektrostatice pevně ulpívají na oděvu
zákazníků, kteří se skla nechtěně dotknou. To jsou však pouze
drobnosti, které personál stanice zcela jistě brzy odstraní.
Prémiová úroveň na místo diskontu
MOL přines hned po převzetí stanice pro stávající zákazníky
citelnou změnu v nabídce paliv, kdy přešel od původní diskontní
nabídky pouze základních paliv k palivům vyšší kvalitativní úrovně.
Dnes zde mohou místní i tranzitující motoristé vybírat mezi
povýrobně aditivovanými a prémiovými palivy. V okamžiku, kdy byly
Pardubice napojeny dálnicí mezi Hradcem Králové a Prahou, čerpací
stanice přišla o velkou část tranzitu, ale vzhledem k tomu, že
konkurenční stanice ve městě na noc zavírají, navykli si sem
zajíždět motoristé z blízkého okolí. V boji o zákazníka ztěžuje
stanici ještě drobný prodejce LPG, se kterým MOL sdílí sjezd z
hlavní silnice. V těsném sousedství společnost AUTO KELLY
vybudovala velkoobchodní sklad s prodejnou a servisní dílnou
autosortimentu, což významně komplikuje prodeje veškerého
sortimentu v kategorii automotive. Takové konkurenci se čelí velmi
těžko, nabídka automotive na stanici je velmi redukovaná a
operativně se soustřeďuje na výrobky či značky, které Kelly
nenabízí, a nebo je není schopná prodat ambulantním způsobem, jako
například náplň do ostřikovačů.
Stranou rekonstrukce zůstala mycí linka. Portál sice s běžnými
výpadky spolehlivě pracuje a jeho obměna nebyla nutná, nicméně v
souvisejících objektech zde při auditu bylo indikováno hned několik
drobných nedostatků v podobě nebezpečně vystupujícího obrubníku,
který hrozí zakopnutím při přecházení k vysavači a kompresoru nebo
odlupující se dlažba na podlaze mycí haly.
Dobrý obchod dělají dobří lidé
Příjemným překvapením byla pro nás obsluha, nejen příjemná,
pozorná a vstřícná, ale především velmi profesionální. Podle
sdělení zkušené vedoucí čerpací stanice Elišky Kmoníčkové se jí
daří udržet stávající spolupracovníky, ale dokonce i v této době,
kdy je o volné pracovní síly nouze, nalézt nové spolehlivé a
kvalitní zaměstnance. Při budování kvalitního týmu jsou základní
motivací pro zaměstnance dobrý plat a spravedlivě rozdělované
prémie, ale hodně záleží i na mezilidských vztazích mezi
jednotlivými pracovníky a vedoucí. A právě díky spokojeným
zaměstnancům se rozprostírá na čerpací stanici MOL v Pardubicích
příjemná atmosféra, kterou zákazníci vnímají a která podporuje
jejich chuť k opakovaným nákupům.
Čerpací stanice MOL Pardubice, Pražská
ulice
Provozovatel: MOL Česká republika, s. r. o.
Provozní doba: nonstop
Nabídka produktů: Natural 95 s aditivy, EVO Natural 100, Diesel
s aditivy, EVO DIESEL+, LPG
Služby: Prodejna, bistro, kompresor, vysavač, mycí linka
Počet zaměstnanců: Celkem 8 stálých, z toho 6 žen a 2 muži
Zaujalo nás (přednosti a pozitiva)
- profesionální velmi vstřícná obsluha
- nové moderní prostředí prodejny a soc. prostor
- příjemná atmosféra
Skryté rezervy:
- řada drobných vad v mycí lince (odlupující se dlažba na
podlaze, nebezpečně vyčnívající obrubník u vjezdu)
- chybí nabídka řezaných květin
- velmi nestabilní wifi
Kvalitativní úroveň čerpací stanice:
Kvalitativní úroveň čerpací stanice byla ověřena komplexním
hloubkovým auditem v rámci sytému CONVENIENCE externí
nezávislou specializovanou firmou TOMAS consulting. Audit zároveň
potvrdil způsobilost nominace čerpací stanice měsíce do soutěže
PETROLawards v kategorii Čerpací stanice roku.