Mycí centrum Glanc, Brno - Slatina

Projekt roku – Čerpací stanice, Myčky, Shop a Gastro, WashTec/IMOS facility

Komplexně vybavené mycí centrum

V blízkosti obchodního centra na ulici Řípská v brněnské čtvrti Slatina vyrostlo v minulém roce zbrusu nové mycí centrum Glanc, které nabízí motoristům komplexní služby od ručního mytí exteriérů i interiérů přes samoobslužné boxy až po dvoukomorovou portálovou myčku.

Glanc_6

Nejlépe splňoval představy WashTec

Za projektem stojí akciová společnost IMOS facility a zatím ho má pod palcem její ředitel pro správu nemovitostí Radovan Majnuš. Firma IMOS získala svého času bývalý areál vojenských kasáren ve Slatině a k němu i urbanistickou studii na jeho využití. Vedle bytové výstavby a obchodního centra se v něm počítalo i s určitými službami pro obyvatele této části jihomoravské metropole. "Z hlediska možností tohoto místa a potřeb lidí nám jako vhodný doplněk k celému projektu vyšlo ideální mycí centrum. Bylo to však pro nás pole neorané a museli jsme začít úplně od píky," popisuje Radovan Majnuš, jak to všechno začalo. Místo bylo dané, a tak lidé z Imosu začali nejdříve hledat dodavatele technologií. "Nízká cena pro nás nebyla prioritou, chtěli jsme hlavně spolupracovat s kvalitními společnostmi. Nakonec nám z toho vyšla nejlépe firma WashTec, která byla schopna dodat veškerá zařízení a technologie a navíc nám pomohla i s přípravou celého projektu a s celkovým nastavením technických parametrů, vyřešením dopravní situace v rámci obchodního centra i s optimalizací strojní části," vysvětluje Radovan Majnuš a dodává, že lidé od WashTecu je navíc nasměrovali na další zkušené odborníky z branže, kteří jim nakonec pomohli s jeho realizací. "A nakonec se v rámci toho, co všechno nám WashTec nabídl, ukázalo, že i cena byla určitě konkurenceschopná." 
Výstavba mycího centra probíhala na tzv. zelené louce, k dispozici byly jen přípojky na vodu a elektřinu. Od hotového projektu k realizaci uběhlo tři čtvrtě roku. "Bylo to však komplikovanější, než jsme si mysleli a než se tvářil projekt," říká Radovan Majnuš a dodává: "Ale zase nyní mohu říci, že všechno je uděláno maximálně kvalitně. Doufám, že se právě tohle jednou vrátí, i když to bude až za spoustu let." Firma WashTec mimochodem dodala také technologii čističky odpadních vod a použitá voda se samozřejmě v rámci oběhu přečištěná vrací do procesu mytí, i když už nemůže být využita úplně na všechno.

Glanc_11

Glanc_7

Komplexní služby na jednom místě

Když si jednotlivá zařízení centra Glanc projdete, zjistíte, že zde nechybí opravdu nic v rámci "osobní hygieny" automobilů a že opravdu všechno nese značku WashTec. Je to v podstatě taková výkladní skříň tohoto německého výrobce. "Chtěli jsme jít cestou, pokud nám to tady prostor umožní, poskytnout co možná nejkomplexnější služby a nezaměřovat se pouze na nějaké aktuální módní trendy, které dnes představuje třeba bezkontaktní samoobslužné mytí," vysvětluje Radovan Majnuš. A tak v Glancu najdete dva uzavíratelné samoobslužné mycí boxy s osmotickou vodou pro závěrečný oplach, dvouportálovou myčku, venkovní samoobslužné mytí, vysavač i pračku koberců a nakonec dvě stání pro ruční čištění exteriéru i interiéru, ve kterých obsluha odborně provádí hloubkové čištění, ruční mytí a voskování karoserie nebo čištění interiéru suchou i mokrou cestou. Firma garantuje, že na veškeré úkony používá výhradně značkovou autokosmetiku. "Na plný úvazek zde pracují celkem čtyři naši zaměstnanci, otevírací a samozřejmě i jejich pracovní doba souvisí s otevírací dobou obchodů nákupního centra. V týdnu funguje centrum od 7 do 21 hodin, o víkendu od 8 do 20 hodin," dodává Radovan Majnuš.
Největší investicí v rámci mycích technologií byla instalace portálové myčky WashTec SoftCare Juno Classic v designu Cyclo, jejíž rozměry jsou 2,60 m na výšku a 2,40 m do šířky, takže se jedná o přibližně střední velikost v nabídce tohoto portálu.  "My nechceme, aby sem jezdila velká auta, ale pouze osobní automobily a běžné dodávky," vysvětluje Radovan Majnuš. Každý program této portálové myčky s pěnovými kartáči počítá s tím, že zde automobil obsluha nejprve předmyje a na exponovaná a kartáči obtížně dostupná místa aplikuje mycí prostředek. Kromě standardních programů myčka využívá k závěrečnému oplachu změkčené vody, která na čisté karoserii nezanechává skvrny. Zákazníci navíc mohou v některých programech využít tekutý nanovosk a nakonec si nechat automobil ručně dočistit. Pokud u toho zákazník nechce být a chce si místo čekání nakoupit v blízkém obchodním centru, lze se domluvit s obsluhou centra, která automobil portálovou myčkou protáhne sama. Základní mytí myčka zvládne těsně pod deset minut, nejdražší program pak trvá okolo 16 minut.

Glanc_2

Glanc_12

Otevřeno je, i když mrzne

Zimní provoz u těchto center bývá problémový, ale samoobslužné boxy centra Glanc jsou kompletně uzavíratelné a celá stavba je koncipována tak, aby měla v rámci možností minimální tepelné ztráty a provozovatelé ji byli schopní vytemperovat na určitou teplotu. "Tohle je pro nás první zima, zatím jsme rušit provoz nemuseli, jedeme i v těch mrazech nonstop a neměli jsme žádný zásadní problém, To je samozřejmě výhoda, protože většina venkovních boxů to není schopná zajistit," říká Radovan Majnuš.
Taková výhoda se určitě hodí, protože centrum Glanc není v rámci ulice Řípská jediným mycím centrem, ale je tu nejkratší dobu a potřebuje se prosadit. "Lidé se k nám nejprve museli naučit jezdit, a tak do půlky léta to byl takový náběh, zákazníci přibývali pomalu. Začínali jsme na 120 korunách za základní mytí i s ručním předmytím, a zpočátku k nám jezdili lidé s dražšími auty a kupovali si i nejdražší programy. Jenže objemově myčka vytížená nebyla. Časem jsme přišli na to, že nám chybí nějaký levný mycí program, a právě proto jsme na podzim nabídli základní mytí za 80 korun. A najednou se to zlomilo," pochvaluje si aktuální situaci Radovan Majnuš a dodává, že v zimě byl tento program z hlediska vyšších nákladů zdražen na 90 korun. Pravda je, že jsme zde byli okolo desátého hodiny dopoledne ve všední den a všechny mycí prostory byly obsazeny. Před portálovou myčkou pak byla stále fronta asi tří automobilů.

Glanc_9

Glanc_10

Kamery nejsou potřeba

Co se týče platby, v boxech je třeba používat desetikoruny, které si lze rozměnit v měniči mincí, v portálové myčce se pak platí před vjezdem přímo obsluze stejně jako u ručního mytí. "Z jiných mycích center máme vysledováno, že placení konkrétní služby má být co nejblíže obsluhy, aby nemuseli naši zákazníci chodit daleko od automobilu, což pak také zdržuje celý provoz myčky," vysvětluje Radovan Majnuš. Firma samozřejmě nabízí i možnost bezhotovostní platby nebo množstevní slevy pro firmy, jejíž zákazníci s flotilovými vozy zde neplatí a vše se pak hradí třeba jednou měsíčně fakturou.
Mimochodem, peníze zde po pracovní době nezůstávají, všechno je uzamčeno, a tak se pouze demontuje pistole z venkovního boxu. Celý areál proto zatím nesledují kamery, není to totiž podle Radovana Majnuše nezbytné. "Měli jsme z toho obavu, ale protože všechno máme chráněno a nikde nenecháváme peníze, tak zatím nebyl v tomto ohledu žádný problém."
Zatím se zdá, že nové mycí centrum funguje ke spokojenosti zákazníků i provozovatelů, a tak možná zbývá poslední otázka, zde se mělo něco udělat jinak. "To zatím ještě nevím, rozbíhalo se teď šest sedm měsíců, laborovali jsme s cenami. V první fázi jsme se soustředili na portálovou myčku a nyní hledáme rezervy u ostatních provozů. Pokud už nic nenajdeme, a přesto provoz centra nebude splňovat naše ekonomické plány, budeme řešit, jak by se to dalo udělat jinak," přemítá Radovan Majnuš a dodává: "Otázka zní, zda nebylo nakonec lepší udělat jen ty samoobslužné mycí boxy. Určitě by s tím bylo výrazně méně práce, a bylo by to daleko jednodušší z provozního hlediska. Jenže v kontextu toho, že jsme chtěli lidem nabídnout něco opravdu kvalitního, tak je tahle naše služba určitě dobrá."

Glanc_4

Glanc_5

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/06 Téma číslaKonference Petrol summit 2024
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek