Čerpací stanice Mol - Praha, Žižkov

Čerpací stanice roku, MOL Česká republika, s.r.o.

Čerpací stanice měsíce MOL Praha 3 - Žižkov

Městská oáza láká nejen na kafe

V ulici U nákladového nádraží hned vedle Olšanských hřbitovů stojí trochu v kopci čerpací stanice MOL. Modrá sedlová střecha prozrazuje, že pumpa má za sebou pestrou minulost, nicméně zářivě zelený totem ve tvaru plachty už z dálky hlásí, že dnes je součástí druhého největšího řetězce v ČR.

Již od roku 2006

Typická městská čerpací stanice zde stojí již od roku 2006. Původně ji spravovala americká společnost ConocoPhillips v rámci svého řetězce Jet, v roce 2006 se stala součástí ruského řetězce Lukoil a před třemi roky ji převzal současný vlastník - maďarský koncern MOL. Ten v roce 2015 nejprve změnil loga, totem, atiky a barvu stojanů, vloni pak došlo v rámci modernizace celé sítě v ČR k rozsáhlému remodelingu interiéru a k rozšíření plochy občerstvení Fresh Corner. Původní zde zatím zůstaly stojany, které zde nainstalovali v době, kdy pumpu vlastnil Lukoil, a které ještě zdaleka nejsou na prahu své životnosti.

Čerpací stanici MOL na Žižkově má v nájmu Lukáš Hofman, zkušený pumpař, který je zde již deset let. "Začínal jsem ještě na škole jako brigádník u čerpací stanice v Pardubicích, pak jsem zde dělal obsluhu a zároveň se přihlásil na místo

vedoucího čerpací stanice tady na Žižkově, kde jsem nastoupil jako zaměstnanec splolečnosti Conoco Phillips do pozice vedoucího čerpací stanice Jet," vzpomíná Lukáš Hofman. Krátce na to se změnil majitel, ale vedoucí zůstal. Až v roce 2013 dostal Lukáš Hofman nabídku, aby se stal nájemcem. To se převzetím sítě Lukoil maďarským MOLem nezměnilo, jen byla upravena forma nájemní smlouvy, neboť MOL trvá na určitých standardech tak, aby na svých čerpacích stanicích zajistil všude stejně kvalitní služby a očekávaný sortiment.

Lukáš Hofman má dnes v nájmu celkem tři čerpací stanice. Kromě té pražské se stará ještě o dálniční pumpu na D11 u Zdib a rovněž městskou v Mostě. "Docela se najezdím, nicméně všude mám spolehlivé provozní. Nejvíce času strávím na dálniční pumpě, do Mostu jezdím nejvýše dvakrát do týdne," vysvětluje Lukáš Hofman.

Stabilní kolektiv

Pracovní kolektiv čerpačky na Žižkově tvoří devět zaměstnanců, kteří se střídají na 12hodinových směnách. Na denní směnu je obsluha tříčlenná, na noční pak stačí dva. Vedle pumpy je stanoviště taxislužby, takže v noci je zde klid a pořádek. "Za deset let se tu nestala žádná mimořádná událost," pochvaluje si Lukáš Hofman a dodává, že kolektiv zaměstnanců, ve kterém překvapivě najdete i muže, je stabilní. "MOL má povedený školicí program Smile, který všichni zaměstnanci absolvují okamžitě po uplynutí zkušební doby. Přitom získají povědomí jak o firmě MOL, tak o tom, jak přistupovat k zákazníkům," říká Lukáš Hofman. Na všech svých pumpách má Lukáš Hofman také provozní. "Tady na Žižkově je již osm let a má moji plnou důvěru," říká, když přijde řeč na to, kdy si vlastně vybírá dovolenou.

Čerpací stanice v metropoli je samozřejmě v lecčems specifická. "Zatímco zákazníci na dálnici jsou většinou transitní, tady na Žižkově máme stálou klientelu. Většinou je zde největší provoz ráno, když lidé jezdí do práce, a pak v podvečer, kdy se vracejí," říká Lukáš Hofman a dodává, že svého času pumpu navštěvovala celkem často třeba herečka Květa Fialová. "Jezdila sem i taxíkem tak dvakrát do týdne na naše vafle."

Chybí prémiová nafta

Čerpací stanice na Žižkově patří spíše k těm menším, o čemž svědčí šest tankovacích míst u tří oboustranných stojanů               a stranou stojan na LPG. Nabíjecí stanice ani stlačený zemní plyn pumpa nenabízí. Najdete zde ale standardní produkty z produkce maďarského MOLu včetně prémiového benzínu EVO100+. Zatímco ceny pohonných hmot u pump Lukoil patřily k nejnižším na trhu a často mohly konkurovat i "low-costovým" značkám, cenová politika MOLu je úplně jiná. "Změnila se nám trochu klientela, dnes sem jezdí spíše movitější klientela a naši zákazníci často tankují právě benzín EVO100+," říká Lukáš Hofman. I proto jej však může možná mrzet, že pumpa nenabízí také prémiovou naftu EVO diesel+. "Plánuje se, že bude také v nabídce. Zřejmě by se tady prodávala," dodává Lukáš Hofman.

Ceny pohonných hmot se odrážejí také v nabídce ostatních služeb. Ty však nejsou drahé, ale zato kvalitní. "Kávu máme dnes nejlepší na trhu. Je značky Dallmayer a zákazník si může objednat do šálku i do kelímku jak baristickou                                 z profesionálního pákového kávovaru, tak z klasického automatu," říká Lukáš Hofman. Za kávu zde zákazník zaplatí od 34 do 60 korun a k ní si může dát rozpékané sladké pečivo nebo plněnou bagetu, které si obsluha čerpací stanice vyrábí každý den sama. K tomu je samozřejmě k dispozici po ránu teplý croasant [2] nebo panini a celý den pak několik variant párku v rohlíku. Možná chybí čerstvé saláty nebo freshe. "O tom jsme zatím neuvažovali," dodává Lukáš Hofman.

Příjemný interiér

Stálí pražští i mimopražští návštěvníci zde najdou zázemí pro odpočinek, občerstvení i čistou toaletu, která je však venku             a navíc pouze jedna pro obě pohlaví. Sociální prostory jsou však příkladně čisté a voňavé. Po vstupu do shopu musí pohled každého zaujmout pult občerstvení Fresh Corner, který láká na výše zmíněné dobroty ještě předtím, než zákazník zaplatí za tankování. Příjemný design v kombinaci zelené, krémové a tmavě hnědé barvy působí uklidňujícím dojmem, pohodu z interiéru dotváří také příjemná a profesionální obsluha.

Celosezónní sortiment nabídky čerpacích stanic MOL však vychází z jednotného konceptu a nájemce se pouze musí starat o to, aby byl sortiment vždy kompletní a čerstvý. Pokud dostane nabídku na nějaký zajímavý sortiment, může dát požadavek na centrálu, která se tím bude zabývat. "Teď jsme třeba měli speciální sortiment pro prvňáčky, před Vánocemi zase nabízíme dárkové poukazy," říká Lukáš Hofman. Pumpa stojí hned vedle Olšanských hřbitovů, takže velký nápor "tranzitních" mimopražských zákazníků je zde hlavně o Dušičkách, kdy se berou útokem všechna parkovací místa v okolí.

Na rozdíl od většiny městských čerpacích stanic zde chybí myčka nebo alespoň mycí box. "Konkurence v okolí je obrovská, takže myčka nám tu ani nechybí," vysvětluje Lukáš Hofman. Nechybí samozřejmě kompresor a vysavač.

MOL1

MOL2

MOL3MOL 4


Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/06 Téma číslaKonference Petrol summit 2024
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek