Projekt roku, Adast Engineering, s.r.o.
Tradičním účastníkem stuttgartského UNITI je
také společnost Adast z Adamova. Pro českého výrobce výdejních
stojanů představuje stuttgartský veletrh nejen obchodní
příležitosti, ale zároveň je i zdrojem inspirace, protože zde na
jednom místě najdete většinu předních světových firem, které se na
trhu s výdejními stojany úspěšně prezentují. O expozici Adastu
jsme si povídali s jejím ředitelem Vladimírem Ellnerem.
Zatímco na podzim v Brně Adast prosazoval
hlavně dostupný nabíjecí stojan pro elektromobily, ve Stuttgartu se
představila nová generace výdejních stojanů na plynná i kapalná
paliva s názvem E-Line. "Má i nový design, ale podstatnější je
technologická změna," říká Vladimír Ellner a dodává: "Stojan má
nové počitadlo, předělanou hydrauliku a vlastně celé vnitřní
uspořádání."
Především velkoplošný LCD displej představuje
největší posun. Displej reaguje na dotek nebo zvednutí pistole
a
nabídne různé zákaznické funkce (nejrůznější předvolby, platební
metody, spojení s platebními terminály nebo čtečkami karet).
"U našich současných stojanů jsme vždy museli přidávat nějaký
platební prostředek. E-Line [XX1] nám
dává možnost mnohem lépe reagovat na zákaznické požadavky. Můžeme
na něm doprogramovat cokoli. Zákazník si například během tankování
bude moci objednat občerstvení v kiosku, které pro něj bude po
příchodu ke kase nachystané," vysvětluje Vladimír Ellner a dodává:
"Díky tomu má provozovatel možnost, aby svým zákazníkům představil
všechny služby čerpací stanice, sám pak dostane z hlediska
servisu a údržby důležitá statistická data, která si současně může
zjistit i servisní organizace. Ta pak může výsledky vyhodnocovat na
dálku a na čerpací stanici vyrazit už s potřebným
vybavením."
Dále zde Adast vystavoval i stávající stojany
na LPG, CNG nebo AdBlue, které jsou dlouhodobě z produkce
firmy nejvíce žádané. "Prezentace na UNITI pro nás znamená
propagaci na evropském veletrhu i konfrontaci s největší
konkurencí. Je to ucelený pohled nabídky tohoto segmentu trhu na
jednom místě. Spousta výrobců představuje zajímavé novinky, což
jsou dnes hlavně vylepšená uživatelská rozhraní. Hodně je vidět,
jak jsou jednotlivé národní trhy rozdílné a že mají své zvyklosti.
Lze tu například vidět, že se nic nedá udělat univerzálně a jeden
výrobek ve stejné specifikaci prodávat všude. Zvláště
u technologií je velmi důležitá přizpůsobivost z hlediska
norem, zákonů či požadavků zákazníků. Proto si z tohoto
veletrhu přivážíme i řadu inspirací pro naši další práci," říká
Vladimír Ellner a dodává: "Ve srovnání s automobilkami, kde je
cena konkrétních modelů většinou daná, se stojany prodávají na
jednotlivých trzích za odlišné ceny. Naše výrobky jsou určitě
konkurenceschopné, o to se nebojím, technicky, kvalitativně i
cenově se umíme prosadit nejen na evropských trzích. I když je dnes
konkurence obrovská, naše výrobky nabízí provozovatelům čerpacích
stanic přidanou hodnotu, která jim přiláká další zákazníky."