OMV Mikulášov (D1)

Čerpací stanice roku, OMV Česká republika, s.r.o.

OMV Mikulášov (D1)

Čerpací stanice v katastru obce Mikulášov na 96. kilometru naší nejstarší dálnice z Prahy do Brna je dlouhodobě nejnavštěvovanější čerpací stanicí v celém českém řetězci rakouské společnosti OMV. Stejně jako většina modrozelených pump prošla v poslední době celkovou rekonstrukcí, a proto by neměla chybět jak v naší reportáži, tak mezi kandidáty na čerpací stanici roku v anketě Petrol Awards.

Dědictví Aralu

Historie této čerpací stanice, která stojí v podstatě na půl cesty mezi Prahou a Brnem, se začala psát v roce 1997. Mimochodem, přesně se pumpa v Mikulášově otevírala právě na Mikuláše 5. prosince. Místo na této odpočívce získala původně společnost Aral, která zde vedle čerpací stanice otevřela také restauraci. Už v roce 2003 čerpací stanice  prošla první rekonstrukcí, jenže na konci roku 2005 Aral  podnikání v Česku opustilo a prodalo celou svou síť 70 čerpacích stanic rakouské společnosti OMV. A díky tomu pokračoval další rozvoj této úspěšné čerpací stanice, která se postupně stala nejnavštěvovanější čerpací stanicí v celém českém řetězci OMV. Jenže čas zastavit nelze. Přestože v roce 2016 byly vyměněny výdejní stojany, bylo jasné, že hojně navštěvovanou, a tudíž už značně "použitou" čerpací stanici čeká rozsáhlá rekonstrukce. Dopředu byla proto připravena projektová dokumentace a čekalo se jen na vhodný termín, aby se uzavření čerpací stanice sladilo s plánovanou opravou dálnice.

Důkladná rekonstrukce

Nakonec to dopadlo tak, že provoz čerpací stanice se zastavil v březnu 2020 v době zahájení rekonstrukce dálnice D1             a současně s velkým lockdownem při první vlně pandemie covidu. Zásadní přestavby se dočkaly asfaltové plochy, byly vyměněny nádrže na PHM, přidána nádrž na AdBlue, vyměněny stojany a proběhla celková rekonstrukce uvnitř budovy, tj.  shop, restaurace, která se zvětšila o 20 míst, a rekonstrukce se dočkaly i toalety. Modernizováno bylo její technologické zázemí (mrazicí a chladicí boxy, nová zařízení pro přípravu jídel)a rekonstrukcí prošla také střecha a zbrusu nové je vytápění a vzduchotechnika včetně odsávání par z kuchyně. Přibyla parkovací místa a nové podoby se dočkala také refýž. Opět se měnily výdejní stojany na pětiproduktové značky Gilbarco, na tři výdejní stojany pak bylo implementváno čerpání kapaliny AdBlue jak pro nákladní, tak i pro osobní vozidla a na dva rychlovýdej nafty pro kamiony.

Záměrem bylo připravit čerpací stanici na to, aby dokázala naráz a bez kapacitních problémů obsloužit pasažéry minimálně dvou autobusů a také aby se zlepšily pracovní podmínky zaměstnanců. A přestože se ještě v červnu 2020 pumpa slavnostně otevřela, očekávaný nápor zákazníků se nekonal a během podzimu s druhou vlnou navíc musela být znovu zavřena restaurace, což se protáhlo až do jara 2021. Jestliže začátkem června mohla být restaurace opět otevřena, nebude to nadlouho. 19. června totiž bude ŘSD opravovat příjezdové komunikace, a tak se čerpací stanice bude muset opět celá uzavřít na další tři týdny.

 Pětiproduktové výdejní stojany

Refýž čerpací stanice i po letošní zimě stále zářila novotou, u výdejních stojanů pak nechybělo potřebné vybavení (voda, stěrka, hasicí přístroj, papírové utěrky, ubrousky, rukavice a koš). Díky centrálnímu kompresoru je zde také možné na výdejních stojanech pro kamiony zkontrolovat tlak, případně dohustit pneumatiky.

Nabídka konvenčních pohonných hmot je na všech stojanech pro osobní automobily kompletní, alternativní paliva (CNG, LPG) a energie (elektřina) zde nedoplníte. To znamená, že nechybí jak prémiové benziny Performance MaxxMotion 100Plus a 95, tak prémiová nafta Performance MaxxMotion Diesel a v nabídce jsou i základní benzin Natural 95 a standardní motorová nafta. Všechna paliva se vozí z rakouského Swechatu.

 Unikátní polepy

Shop a restaurace včetně zázemí pro kuchyni, sklady, kanceláře a sociální zařízení zabírají docela velký prostor, z boku směrem k dálnici proto designéři oživili masivní betonovou plochu unikátním polepem s motivem občerstvení Viva, který je největší v celé síti OMV a je navržen podle nových standardů společnosti pro tento typ čerpací stanice.

Rozsáhlé zázemí se snaží návštěvníkům plnit každé jejich přání. Chloubou je samozřejmě restaurace, ale také v odděleném shopu se snaží nabídnout co největší sortiment zboží, jak jsme u OMV zvyklí. Vedle nápojů, zmrzliny, cukrovinek, drogerie nebo automotive zboží si zde můžete koupit vynikající čerstvě udělané sendviče včetně těch podle receptury italského šéfkuchaře Emanule Ridiho. Nechybí ani základní léky, možnost vsadit sazku nebo zaplatit mýto, automat na kávu, popřípadě bankomat. A můžete si zde dokonce nechat vytisknout jakýkoliv dokument na tiskárně. Součástí sociálního zařízení je pak přebalovací pult a v rámci zimní zahrady, která je součástí restaurace, najdete i dětský koutek.

Opravdová gastronomie

Nově uspořádanou a moderním nábytkem se zeleným čalouněním vybavenou restauraci najdete i nadále v pravé části objektu a její součástí je vedle zimní zahrady také salátový bar a kávový koutek, kde si můžete objednat baristickou kávu jak do kelímku, tak do šálku. Tohle samozřejmě bylo v době naší návštěvy pro veřejnost uzavřeno.

V případě opětovného otevření se počítá s tím, že zde budou schopni kuchaři připravit až 35 druhů hotových jídel včetně několika polévek a vyhlášeného boršče. Počítá se se speciálním menu pro snídaně (od 22:00 do 11:00), chybět nebude nabídka bezmasých a vegetariánských jídel a také bohatý sortiment dezertů a zákusků. Na některých receptech i v tomto případě spolupracoval Emanuel Ridi, a tak součástí menu budou třeba lasagne a těstoviny na několik způsobů, polévka Minestrone, bruscetta, tiramisu nebo panna cotta. Základem nabídky je však samozřejmě česká kuchyně s "jistotami" jídelníčku, jaké představují svíčková na smetaně, guláš, smažený řízek apod. Vynikající oběd nebo večeři pak bude možné spláchnout čepovaným nealkoholickým pivem nebo kofolou.

 Závěr

Tato čerpací stanice je sice především brána jako transitní a zákazníků se tu během roku vystřídají tisíce. Přesto je na trase do Brna vyhlášená a mnoho pravidelných cestovatelů, kteří musí využívat D1 častěji, se staví čas na odpočinek právě zde. A není to jen proto, že je v podstatě na půli cesty do jihomoravské metropole. Vedle špičkového paliva je samozřejmě největším lákadlem především restaurace, kde si nedáte ohřívaný polotovar, ale čerstvě uvařené jídlo, na kterém si navíc můžete pochutnat v kultivovaném prostředí, což po rekonstrukci platí dvojnásob.

 

Fotogalerie

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/2 Téma číslaKaminová doprava
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek