Čerpací stanice roku, OMV Česká republika, s.r.o.
Čerpací stanice v katastru obce
Mikulášov na 96. kilometru naší nejstarší dálnice z Prahy do
Brna je dlouhodobě nejnavštěvovanější čerpací stanicí v celém
českém řetězci rakouské společnosti OMV. Stejně jako většina
modrozelených pump prošla v poslední době celkovou
rekonstrukcí, a proto by neměla chybět jak v naší reportáži,
tak mezi kandidáty na čerpací stanici roku v anketě Petrol
Awards.
Dědictví Aralu
Historie této čerpací stanice, která stojí
v podstatě na půl cesty mezi Prahou a Brnem, se začala psát
v roce 1997. Mimochodem, přesně se pumpa v Mikulášově
otevírala právě na Mikuláše 5. prosince. Místo na této odpočívce
získala původně společnost Aral, která zde vedle čerpací stanice
otevřela také restauraci. Už v roce 2003 čerpací stanice
prošla první rekonstrukcí, jenže na konci roku 2005 Aral
podnikání v Česku opustilo a prodalo celou svou síť 70
čerpacích stanic rakouské společnosti OMV. A díky tomu pokračoval
další rozvoj této úspěšné čerpací stanice, která se postupně stala
nejnavštěvovanější čerpací stanicí v celém českém řetězci OMV.
Jenže čas zastavit nelze. Přestože v roce 2016 byly vyměněny
výdejní stojany, bylo jasné, že hojně navštěvovanou, a tudíž už
značně "použitou" čerpací stanici čeká rozsáhlá rekonstrukce.
Dopředu byla proto připravena projektová dokumentace a čekalo se
jen na vhodný termín, aby se uzavření čerpací stanice sladilo s
plánovanou opravou dálnice.
Důkladná rekonstrukce
Nakonec to dopadlo tak, že provoz čerpací
stanice se zastavil v březnu 2020 v době zahájení
rekonstrukce dálnice
D1
a současně s velkým lockdownem při první vlně pandemie covidu.
Zásadní přestavby se dočkaly asfaltové plochy, byly vyměněny nádrže
na PHM, přidána nádrž na AdBlue, vyměněny stojany a proběhla
celková rekonstrukce uvnitř budovy, tj. shop, restaurace,
která se zvětšila o 20 míst, a rekonstrukce se dočkaly i toalety.
Modernizováno bylo její technologické zázemí (mrazicí a chladicí
boxy, nová zařízení pro přípravu jídel)a rekonstrukcí prošla také
střecha a zbrusu nové je vytápění a vzduchotechnika včetně odsávání
par z kuchyně. Přibyla parkovací místa a nové podoby se
dočkala také refýž. Opět se měnily výdejní stojany na
pětiproduktové značky Gilbarco, na tři výdejní stojany pak bylo
implementváno čerpání kapaliny AdBlue jak pro nákladní, tak i pro
osobní vozidla a na dva rychlovýdej nafty pro kamiony.
Záměrem bylo připravit čerpací stanici na to,
aby dokázala naráz a bez kapacitních problémů obsloužit pasažéry
minimálně dvou autobusů a také aby se zlepšily pracovní podmínky
zaměstnanců. A přestože se ještě v červnu 2020 pumpa
slavnostně otevřela, očekávaný nápor zákazníků se nekonal a během
podzimu s druhou vlnou navíc musela být znovu zavřena
restaurace, což se protáhlo až do jara 2021. Jestliže začátkem
června mohla být restaurace opět otevřena, nebude to nadlouho. 19.
června totiž bude ŘSD opravovat příjezdové komunikace, a tak se
čerpací stanice bude muset opět celá uzavřít na další tři
týdny.
Pětiproduktové výdejní
stojany
Refýž čerpací stanice i po letošní zimě stále zářila novotou, u
výdejních stojanů pak nechybělo potřebné vybavení (voda, stěrka,
hasicí přístroj, papírové utěrky, ubrousky, rukavice a koš). Díky
centrálnímu kompresoru je zde také možné na výdejních stojanech pro
kamiony zkontrolovat tlak, případně dohustit pneumatiky.
Nabídka konvenčních pohonných hmot je na všech stojanech pro
osobní automobily kompletní, alternativní paliva (CNG, LPG) a
energie (elektřina) zde nedoplníte. To znamená, že nechybí jak
prémiové benziny Performance MaxxMotion 100Plus a 95, tak prémiová
nafta Performance MaxxMotion Diesel a v nabídce jsou i
základní benzin Natural 95 a standardní motorová nafta. Všechna
paliva se vozí z rakouského Swechatu.
Unikátní polepy
Shop a restaurace včetně zázemí pro kuchyni, sklady, kanceláře a
sociální zařízení zabírají docela velký prostor, z boku směrem
k dálnici proto designéři oživili masivní betonovou plochu
unikátním polepem s motivem občerstvení Viva, který je
největší v celé síti OMV a je navržen podle nových standardů
společnosti pro tento typ čerpací stanice.
Rozsáhlé zázemí se snaží návštěvníkům plnit každé jejich přání.
Chloubou je samozřejmě restaurace, ale také v odděleném shopu
se snaží nabídnout co největší sortiment zboží, jak jsme u OMV
zvyklí. Vedle nápojů, zmrzliny, cukrovinek, drogerie nebo
automotive zboží si zde můžete koupit vynikající čerstvě udělané
sendviče včetně těch podle receptury italského šéfkuchaře Emanule
Ridiho. Nechybí ani základní léky, možnost vsadit sazku nebo
zaplatit mýto, automat na kávu, popřípadě bankomat. A můžete si zde
dokonce nechat vytisknout jakýkoliv dokument na tiskárně. Součástí
sociálního zařízení je pak přebalovací pult a v rámci zimní
zahrady, která je součástí restaurace, najdete i dětský koutek.
Opravdová gastronomie
Nově uspořádanou a moderním nábytkem se zeleným čalouněním
vybavenou restauraci najdete i nadále v pravé části objektu a
její součástí je vedle zimní zahrady také salátový bar a kávový
koutek, kde si můžete objednat baristickou kávu jak do kelímku, tak
do šálku. Tohle samozřejmě bylo v době naší návštěvy pro
veřejnost uzavřeno.
V případě opětovného otevření se počítá s tím, že zde
budou schopni kuchaři připravit až 35 druhů hotových jídel včetně
několika polévek a vyhlášeného boršče. Počítá se se speciálním menu
pro snídaně (od 22:00 do 11:00), chybět nebude nabídka bezmasých a
vegetariánských jídel a také bohatý sortiment dezertů a zákusků. Na
některých receptech i v tomto případě spolupracoval Emanuel
Ridi, a tak součástí menu budou třeba lasagne a těstoviny na
několik způsobů, polévka Minestrone, bruscetta, tiramisu nebo panna
cotta. Základem nabídky je však samozřejmě česká kuchyně s
"jistotami" jídelníčku, jaké představují svíčková na smetaně,
guláš, smažený řízek apod. Vynikající oběd nebo večeři pak bude
možné spláchnout čepovaným nealkoholickým pivem nebo kofolou.
Závěr
Tato čerpací stanice je sice především brána jako transitní a
zákazníků se tu během roku vystřídají tisíce. Přesto je na trase do
Brna vyhlášená a mnoho pravidelných cestovatelů, kteří musí
využívat D1 častěji, se staví čas na odpočinek právě zde. A není to
jen proto, že je v podstatě na půli cesty do jihomoravské
metropole. Vedle špičkového paliva je samozřejmě největším lákadlem
především restaurace, kde si nedáte ohřívaný polotovar, ale čerstvě
uvařené jídlo, na kterém si navíc můžete pochutnat
v kultivovaném prostředí, což po rekonstrukci platí
dvojnásob.
Fotogalerie