Čerpací stanice roku, Koloc Oil
Takové rodinné Truck Centrum
Jen 2,5 kilometru od dálnice D5 od sjezdu na Zbiroh leží na
bývalém hlavním tahu mezi Prahou a Plzní obec Kařez. Žije jen něco
málo přes 700 obyvatel a ti zde mají už od roku 1992
k dispozici čerpací stanici Koloc Oil, která se postupně
rozrůstá a rozšiřuje seznam služeb, takže lze říci, že dnes je to
vlastně takové malé Truck Centrum. Petrol magazín se sem vrátil po
devíti letech.
Rodinná firma
Historie čerpacích stanic Koloc Oil se začala psát krátce po
sametové revoluci, kdy podnikatel Josef Koloc, rodák
z Medového Újezdu, založil firmu Obnova vodních zdrojů právě
v obci Kařez. Firma se původně věnovala čištění vrtaných
vodních zdrojů, kanalizacím a odpadům, nicméně postupně začala
v areálu bývalé cihelny provozovat také čerpací stanici.
"Vznikla v roce 1992. Celkem spontánně. Bez jakéhokoliv plánu. A
postupně se několikrát rekonstruovala a rozšiřovala. Poslední
zásadní modernizace proběhla v letech 2014-2015, kdy jsme
rozšiřovali kiosek a instalovali podzemní nádrže o celkovém objemu
450 litrů," říká nám na úvod jednatelka společnosti Václava
Drechslerová, dcera zakladatele firmy, která dnes se svým manželem
úspěšně rodinný podnik vede. Aktuálně vlastní celkem čtyři čerpací
stanice (Kařez, Kladno, Varnsdorf a Líšnice) a vedle toho ještě
podnikají i v jiných oborech. Otěže rodinné firmy navíc pomalu
přebírají jejich děti.
Od benkaloru k moderní čerpací stanici
Čerpací stanice v Kařezu vznikla původně jako nádvorní v areálu
bývalé cihelny. Tehdy obec protínala hlavní trasa z Prahy na
Rozvadov a houstnoucí dopravní tepna si přímo říkala o
vybudování čerpací stanice. Začínalo se s jedním benkalorem bez
prodejního kiosku. Jenže výtoče postupně stoupaly a v roce 1994 se
tankovací kapacita rozrostla o další tři benkalory. Obsluha přitom
měla k dispozici stále pouze stavební buňku. V roce 1999 se
konečně přistavěl zděný kiosek s malou prodejnou a skromným
zázemím. Když na přelomu tisíciletí firma začala expandovat, padlo
rozhodnutí postavit zde moderní čerpací stanici, přestože tranzitní
doprava se mezitím přesunula na nově vybudovanou dálnici D5.
V současné době tvoří zásadní část klientely této čerpací
stanice stálí zákazníci, kteří sem zajíždí už dlouhá léta, druhou
skupinu tvoří místní, kteří si už zvykli na kvalitní pohonné hmoty
za přijatelné ceny. Klientela se pak ještě rozšířila a
stabilizovala po poslední velké rekonstrukci v letech 2014 až
2015, kdy byla rozšířena výdejní plocha s velkorysým
zastřešením a vzniklo velké parkoviště pro 25 kamionů. Jejich
řidiči tu ostatně najdou i potřebné doplňkové služby. Poslední
novinkou je mycí centrum otevřené letos na podzim, které disponuje
třemi samoobslužnými mycími boxy, jednou portálovou mycí linkou a
doplňkovými zařízeními na další údržbu interiéru i exteriéru
vozidla. Součástí areálu je i přípravna hotových jídel a polévek,
na kterých si můžete pochutnat nejen v bistru této čerpací
stanice, ale využívají ji i zbylé čtyři čerpací stanice sítě Koloc
Oil.
Prémiová aditivovaná paliva
Na šesti výdejních místech u třech refýží nabízejí výdejní
stojany Tatsuno zákazníkům pohonné hmoty ověřené kvality. Síť Koloc
oil je totiž v programu "Pečeť kvality", o kterou pečuje
společnost SGS. "Máme prémiová paliva pod názvy Diesel Plus a
Natural 95 Premium. A kromě toho tady na čerpací stanice ještě
prodáváme Natural 98 a naftu bez biosložky. Směs aditiv nám pro
naše pohonné hmoty dodává firma VIF," říká Václava Drechslerová a
dodává, že dodavatelů mají celou řadu, mimo jiné třeba společnosti
Mol, Čepro, Unipetrol, TT Petrol, KM Prona, Bamonaft.
Řidiče kamionů a osobních automobilů se vznětovými motory zde
mohou doplnit i kapalinu AdBlue ze stojanu, v plánu je také
instalace výdejních stojanů na kapalinu do ostřikovačů. Naopak
alternativní paliva jako CNG-LNG nebo LPG zde nenajdete a zatím
chybí také nabíjecí stanice. Ta je zatím hudbou budoucnosti:
"Darovali jsme ČEZu část pozemku, aby si tam mohli postavit
trafostanici. Tím se zvýší příkon i k nám. A pak se uvidí, zda
má smysl vybudovat vlastní nabíjecí stanici pro osobní nebo
nákladní automobily," říká Václava Drechslerová, ale zároveň
dodává, že elektromobilní infrastrukturu nelze v současné době
považovat za zdroj výdělku. "Je to pouze doplňková činnost pro
čerpací stanice, ale rozhodně se na tom nedá postavit byznys."
Skoro jako domácí kuchyně
Od roku 2015 zde zákazníkům slouží bohatě prosklený prostorný
kiosek s vkusně zařízeným interiérem a dostatečně dimenzovaným
posezením, které je v létě rozšířeno o venkovní stolky a
lavičky. Sortiment shopu je standardní dle zvyklostí a potřeb
zákazníků. Vedle shopu je však k dispozici také bistro
s nabídkou teplých a studených jídel. Výrobna ve vedlejším
provozu připravuje denně dvě polévky a několik druhů hotových
jídel, které se balí po jednotlivých porcích. Jídla se pouze
schladí a mají trvanlivost tři dny. Obecně ale platí, že se
spotřebují do 24 hodin. Kdo si nechce na jídlu pochutnat
v útulném jídelním koutku, může si ho koupit s sebou.
Cena je stejná. A kdo chce něco jen tak do ruky, nabídne mu obsluha
čerstvou plněnou bagetu, které zde připravují podle ověřených
receptů.
Menu je každý den jiné, ale jinak se jednotlivé položky opakují
v pravidelných intervalech. Mezi "bestselery" samozřejmě patří
třeba guláš nebo plněné knedlíky uzeným masem, popřípadě vepřová
kotleta nebo krkovička s hranolky. "Kuchaři čas od času připraví i
nějaká lehčí nebo bezmasá jídla, rybu, bulgur, popřípadě dušenou
zeleninu s bramborem," dodává Václava Drechslerová. Ve čtvrtek
jsou pak na menu domácí vdolky s borůvkami a šlehačkou a
v pátek si zde pochutnáte na buchtách a koláčích. Co se týče
snídaní, míchaná vajíčka nebo hemenex zde nedostanete, ale teplý
sendvič se šunkou a sýrem také nasytí. My jsme zde ochutnali skvěle
dochucený hovězí guláš a fantastické Míša řezy…
Vedle domácích buchet a zákusků však bistro nabízí i standardní
rozpékané nebo rozmražené sladké pečivo od Vandemoortele a od
zákusku není daleko ke kávě, kterou vám buď připraví obsluha pomocí
kompaktního automatického přístroje na zrnkovou kávu nebo se můžete
obsloužit sami do kelímku z velkého automatu na zrnkovou a
instantní kávu, který stojí hned vedle jídelního koutu. Sluší se
dodat, že dodavatelem přístrojů a kávy je společnost Dallmayr.
Sociální zařízení v rámci kiosku je pouze jedno a je
přístupné zvenku. Zákazník si tak musí půjčit od obsluhy klíč.
Řidiči kamionů však mají k dispozici ve vedlejší budově ještě
jedno, jehož součástí je navíc také sprcha. Mimochodem, čerpací
stanice v Kařezu má otevřeno nonstop a její provoz zajišťuje celkem
osm zaměstnanců, kteří se střídají po dvanáctihodinových
směnách.
Závěr
Čerpací stanice Koloc Oil v Kařezu je zaběhnutým podnikem,
který v rámci nabídky na českém trhu rozhodně patří mezi vyšší
nadstandard jak z hlediska prodeje pohonných hmot, tak doplňkových
služeb. Není rozhodně obvyklé, že se tak malý řetězec (čtyři
čerpací stanice) zařadí do programu Pečeť kvality a nabízí vlastní
aditivovaná prémiová paliva. Zákazníci to pochopitelně oceňují a
rádi se sem vrací. Majitele je třeba pochválit, že se snaží její
úroveň stále posouvat někam dál, což ukazuje třeba právě otevřené
mycí centrum.
Fotogalerie