MOL Osek nad Bečvou

Čerpací stanice roku, MOL

MOL Osek nad Bečvou

Dálniční etalon

Nový úsek dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou má přibližně uprostřed oboustranná odpočívku Osek nad Bečvou. Nedávno zde byly otevřeny dvě nové a naprosto identické čerpací stanice MOL. Byli jsme se tam podívat.

V současné době je nový úsek dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem tak trochu zbytečný a provoz je zde relativně malý. Zavinilo to zpoždění výstavby obchvatu Přerova, respektive úsek mezi Říkovicemi a Přerovem, který je posledním střípkem nejstarší a nejdelší české dálnice. Do té doby budou řidiči mířící na Ostravu nebo Frýdek Místek raději využívat dálnici D46 (Brno-Olomouc) a D35 (Hradec Kr.-Český Těšín), neboť se tím vyhnou dlouhým kolonám při průjezdu centrem Přerova. Jenže se tím vyhnou i možnosti navštívit zbrusu nové čerpací stanice MOL, které leží přesně na 289. kilometru dálnice D1. Odpočívka

Osek na Bečvou má vedle čerpací stanice také solidně dimenzované parkoviště pro kamiony, což zase o trochu zlepšuje neutěšenou situaci na českých dálnicích, kde dlouhodobě chybí stovky parkovacích míst pro kamiony, které pak kvůli nuceným zastávkám musí stát na místech, která k tomu nejsou určená.

V novém barevném schématu

Pronájem odpočívky Osek nad Bečvou vysoutěžil MOL, který zde v obou směrech postavil zbrusu nové čerpací stanice. Projektanti navrhli obě stanice podle nového konceptu, který jsme již obdivovali loni u nově otevřené čerpací stanice MOL postavené na odpočívce Chotýčany (D3) u Českých Budějovic. I další nová pumpa využívá nového barevného schématu se světlejším odstínem zelené, která se nyní na atice a totemu kombinuje s elegantní černou. Zvýšil se tím kontrast a označení je nyní mnohem výraznější. Bílý nápis MOL v červeném poli na totemu zůstal, červenou linku na atice však nahradila zelená. Do stejné barevné kombinace jsou laděny i výdejní stojany s povedenou "kapotáží". Pozitivní dojem z prvního kontaktu umocňuje bohatě prosklené zázemí shop čerpací stanice s výrazným nápisem Fresh Corner, které pochopitelně rovněž láká k návštěvě.

Nájemcem obou čerpacích stanic se stala zkušená pumpařka Jarmila Husáková, která dosud úspěšně působila na městské pumpě MOL v Olomouci a vedení na centrále si ji proto vybralo, aby rozjela provoz nových čerpacích stanic. K dispozici má k tomu celkem 20 zaměstnanců, kteří zajišťují nonstop provoz.

Takhle to má vypadat

Široká příjezdová cesta přesně vymezuje pozice na doplnění paliva pro nákladní a osobní automobily. Z osmi tankovacích míst je obsazeno výdejní technologií pouze sedm, dvě z toho jsou určena pro nákladní automobily s rychlovýdejem nafty a AdBlue, pět s kapalnými palivy mohou využívat řidiči osobních automobilů, kteří mají na jedné refýži rovněž k dispozici kapalinu AdBlue. Stranou pak najdete zastřešený plnící stojan na LPG.  

Řidiči osobních automobilů mají k dispozici zbrusu nové výdejní stojany Gilbarco Veeder-Root SK-700 s velkoplošnými informačními displeji, které nabízejí u každého stání čtyři produkty: standardně aditivovaný benzin s oktanovým číslem 95, motorovou naftu, prémiový benzin 100 Evo Plus a prémiovou naftu Diesel Evo Plus. Samolepka "Pečeť kvality" dokazuje, že jakost paliv je pravidelně kontrolována nezávislou organizací SGS. Připravená je i technologie na výdej kapaliny do ostřikovačů, která by měla časem rozšířit nabídku této čerpací stanice. Samozřejmě, že u každého stání nechybí odpadkový koš, ubrousky, jednorázové rukavice ani kyblík s mycími prostředky na očistu skel.

Z druhé strany shopu najdou dvě stání také majitelé elektromobilů. Ti zatím mají k dispozici nabíjecí stanici MOL Plugee pouze se slabším výkonem 22 kW, které využijí spíše majitelé plug-in hybridů a zatím je jejich využití bezplatné. Jinak platba za tekutá paliva a plyn u stojanů možná není. V shopu může zákazník vedle hotovosti platit klasickými kreditními kartami nebo tankovacími kartami MOL, CCS, UTA, E100, DKV a Eurooil. Čerpací stanice má samozřejmě otevřeno nonstop.

Příliš mnoho prostoru?

Do prostorného shopu lze vstoupit hlavním vchodem od tankovacího nádvoří nebo z boku, kde si zákazníci mohou zkrátit cestu k venkovnímu posezení, které najdou za shopem nedaleko nabíjecích stojanů. Hlavní vchod lemuje nabídka balené kapaliny do ostřikovačů, baleného AdBlue a olejů. Interiér vypadá na první pohled prázdně, ale to se samozřejmě rychle změní, jakmile prodejnu zaplní zákazníci. Vytápění je zatím realizováno konvenčními metodami, ale stanice je připravena na budoucí instalaci solárních panelů na střeše shopu a zastřešení výdejních stojanů, současně s tím pumpa využívá vedle vlastní studny také dešťovou vodu pro splachování toalet a venkovní zálivku.

Útulnost a pohodu celému interiéru dodává promyšleně uspořádané osvětlení, které kombinuje nepřímá nebo bodová světla na stropě a závěsné lampy nad posezením, které se line podél bohatého prosklení. Má to však jeden nedostatek. Při slunečních dnech jsou totiž zákazníci, kteří využijí jídelního koutku vystavení v jednom směru dopoledne a v druhém odpoledne přímému slunečnímu světlu, které interiér přes velké okenní tabule nepříjemně zahřívá. I to se však brzy vyřeší pomocí speciálních fólií.

Jako v restauraci

Větší část prostoru shopu patří občerstvení, zboží (cukrovinky, automotive, víno, dárky a hračky) je soustředěno do levé části vedle vestavěných chladících skříní na nápoje. Další sortiment cukrovinek a nápojů najdou zákazníci v impulzní zóně okolo pokladen. Projektanti zachovali i samostatný ostrůvek se samoobslužnými kávovary, i když si vedle toho můžete dát také profesionálně připravenou kávu do šálku z pákového kávovaru od vyškolené obsluhy. Z dalších služeb zde zákazníci najdou například prodej mýtného nebo Sazky, samozřejmostí je bezplatné wi-fi připojení a možnost dobití přenosné elektroniky u jídelních stolků.

Čerpací stanice nabízí nejvyšší standard konceptu Fresh Corner a zákazník si zde může klidně dopřát i plnohodnotný oběd. Základ nabídky teplých i studených jídel nebo polévek je pro každý den stejný, ale šíře celého menu umožňuje, aby si zde každý něco našel. Všechna hotová jídla a polévky dodává na čerpací stanici firma Bapa podle specifických požadavků centrály MOL a obsluha je pouze ohřívá v multifunkčním zařízení Atolspeed. Na michelinskou hvězdu to samozřejmě není, nicméně kvalita jídel je překvapivě vysoká, novinkou jsou tzv. pizza wrapy, což je něco mezi italskou pizzou a panini. A pokud chcete sladkou tečku, čeká zde na vás alpský povidlový knedlík s vanilkovým krémem nebo palačinky. Nechybí ani oblíbené párky v rohlíku z rollergrillu a samozřejmě čerstvé bagety a panini.

Na této čerpací stanici najdete i nový koncept toalet, které jsou rovněž připraveny na velký nápor zákazníků. Samozřejmě nechybí oddělené prostory pro dámy, pány i invalidy, sprcha a přebalovací pult.

Závěr

Krátce po otevření možná působí trochu stroze, ale to se časem bude měnit. Vedle fólií kvůli zastínění shopu je v plánu také samostatný regál pro impulzní zboží, pro který je zde dostatečný prostor, bude také třeba zútulnit venkovní posezení slunečníky a květinami a zatím chybí i zeleň a trávníky, které celý prostor rovněž výrazně zvednou. Záleží jen na tom, jak se k tomu postaví nájemce i centrála, protože možnosti, jak uspokojit stále náročnějšího zákazníka, jsou zde skoro neomezené… Čerpací stanice MOL na dálniční odpočívce Osek nad Bečvou má do budoucna obrovský potenciál, který se zřejmě naplno projeví až po otevření posledního úseku dálnice, což by mělo být v roce 2026.

 

Fotogalerie

Petrol Magazín

Aktuální vydání2024/06 Téma číslaKonference Petrol summit 2024
Aktuální číslo

Přihlašte se k odběru novinek