Čerpací stanice roku, Orlen Bystřice u Benešova
Stále na tahu
Provoz na silnici první třídy číslo 3 z Mirošovic až
k nájezdu na dálnici D3 za Miličínem už dávno překročil
únosnou kapacitu, auta zde často stojí v dlouhých kolonách a
náprava je v nedohlednu. Dálnice D3 se za Miličínem zastavila a kdy
respektive jestli vůbec se začne stavět úsek na Prahu je zatím ve
hvězdách. Radost z toho mohou mít jen místní provozovatelé
restaurací, občerstvení a samozřejmě také čerpacích stanic. Dobrým
příkladem je čerpačka Orlen u odbočky na Bystřici u Benešova.
Od Parama k Orlence
Čerpací stanice u Bystřice zde stojí už bezmála 30 let.
V roce 1996 ji postavila společnost Paramo, která se ale
v roce 2000 stala součástí skupiny Orlen Unipetrol. Její síť
čerpacích stanic částečně převzal Papoil, bystřická pumpa se však
stala součástí sítě Benzina. V roce 2008 došlo k první
rekonstrukci, kdy se z Benziny stala Benzina Plus
s gastrokoutkem. Současná podoba čerpací stanice pochází
z roku 2020, kdy byl během tří měsíců kompletně zrekonstruován
celý interiér. Vloni ještě došlo ke změně názvu, když se
z Benziny stal Orlen a v současné době už na rekonstrukci
čekají pouze výdejní technologie včetně stojanů Gilbarco.
Nájemcem čerpací stanice je Kamila Bělohradová, která zde působí
od roku 2006. Původně měla v nájmu ještě další dvě benzinky
v pražské Kolbenově ulici a v Dobřichovicích, po roce
2020 ji však zůstala pouze bystřická pumpa. Přesto si na nedostatek
práce nemůže stěžovat. "Vést čerpací stanici je rok od roku
náročnější, úkolů přibývá a zvládnout vše včetně rodinného života
není vůbec jednoduché," říká.
Standardní nabídka
Čerpací stanice stojí na křižovatce, a proto se k ní bez
problémů dostanete jak ze směru od Tábora, tak od Benešova.
Pod zastřešením tankovacího nádvoří napojeným na shop se
skrývá trojice výdejních stojanů, která umožňuje současné tankování
pěti motoristům. Čtyři místa s kompletním sortimentem
pohonných hmot sítě Orlen (aditivovaná paliva Efecta 95 a Efecta
Diesel a prémiová paliva Verva 100 a Verva Diesel) jsou určeny pro
osobní automobily, jedno s rychlovýdejem motorové nafty
využívají nákladní automobily a kamiony. Zatím zde chybí stojan pro
výdej kapaliny AdBlue, kterou si můžete zakoupit v shopu
v plastovém kanystru.
Díky aplikaci je možné platit za pohonné hmoty přímo u stojanu,
jinak pokladny v shopu akceptují vedle hotovosti, karet Orlen
a klasických platebních karet také palivové karty Eurowag, CCS,
DKV, UTA, OMV, Eurooil a Shell. Nabídku energií doplňuje ještě
samostatně stojící plnící stojan na LPG od firmy Hunsgas, která zde
nabízí i propan-butanové láhve.
Prostorné zázemí
Zázemí má poměrně netradiční půdorys nepravidelného
pětiúhelníku, nicméně vnitřní prostor je velkoryse dimenzovaný.
Dostatečně velká je proto nejen plocha shopu a bistra ale také
zázemí pro obsluhu a sklad zboží. "Můžeme díky tomu držet solidní
zásoby a nemusíme tak často objednávat zboží," pochvaluje si Kamila
Bělohradová.
Designově povedený interiér s rafinovaným osvětlením láká
na bohatý sortiment zboží, dobře známý z ostatních červenobílých
čerpaček. Ve dvou velkých regálech a chlazené skříni najdou
zákazníci základní zboží od cukrovinek, nápojů, drogerie, hraček až
po potřeby pro motoristy. Nechybí ani částečně chlazený regál
s nabídkou vlastního zboží se značkou Stop Cafe (ledová káva,
džusy, voda a nápoje) a Verva (energetické nápoje) a regál
s vínem a dárkovými předměty. Hned u dveří stojí
v impulzní zóně regál s nápisem "Aktuální nabídka", který
láká na energetické nápoje, ledovou kávu v plechovkách, balenou
vodu a soutěž s Coca-Colou.
Součástí bistra Stop Cafe je kávový koutek se dvěma
samoobslužnými automaty Franke s platebním terminálem. Káva je
sice k mání pouze do kelímku, ale to je standard v celé
síti Orlen a většině zákazníků to nevadí. Výběr teplých nápojů je
bohatý a jejich chuť rozhodně nezklame. Na dotykovém displeji
kávovaru najdete ikony nejen pro klasické espresso či černou kávu
s mlékem či bez, ale také caffe latté, cappuccino, flat white
(dvojité espresso s napěněným mlékem), café mocha (espresso
ochucené kakaem a mlékem) nebo čokoládu a čaj. Orlen si nechává
pražit vlastní fair trade kávovou směs ze speciálně vybraných zrn a
poměrně přísně kontroluje její kvalitu. Stejně důkladně se obsluha
stará o to, aby příprava kávy probíhala podle přesně stanovených
pravidel. A pokud vám chutná, můžete si zde koupit 250 gramové
balení kávy i na doma.
Jen rychlé občerstvení
I když se v podstatě jedná o transitní čerpací stanici,
nabídka bistra neobsahuje klasické "hotovky", ale pouze čerstvé
nebo rozpékané bagety, hranolky, kuřecí stripsy a vydatnou polévku
(např. gulášovou) podávanou s pečivem. Pro mlsné jazýčky zde
mají belgické vafle, pro rychlé zahnání hladu pak oblíbené hotdogy
nebo teplou sekanou v bagetě nebo housce. Vybrat si při tom
můžete ze dvou typů rohlíků, několika druhů párků a dresingů včetně
klasické hořčice a kečupu. Platit v bistru můžete nejen
hotovostí a kartou ale také elektronickými stravenkami.
Zakoupené občerstvení lze samozřejmě vychutnat
v klimatizovaném shopu v jednom z oddělených boxů
s polstrovanými lavicemi, na barové stoličce u okna, popřípadě
venku pod slunečníky za shopem vedle udržované zahrádky, na kterou
je nájemkyně náležitě pyšná.
Sociální zařízení je k dispozici zvlášť pro dámy, pány i
invalidy s tradiční výzdobou stěn ze zelených trojlístků. Ještě je
třeba dodat, že v době naší návštěvy byly WC dokonale čisté a
voňavé. Nabídku služeb pak doplňuje možnost dobití mobilních
zařízení, bezplatné wi-fi připojení a Sazka.
Závěr
Čerpací stanice Orlen i Bystřice u Benešova má otevřeno nonstop
24 hodin denně a sedm dní v týdnu, provoz zajišťuje celkem 11
zaměstnanců, kteří se střídají ve dvanáctihodinových směnách. Přes
den pokrývají provoz čtyři, v noci stačí dva. O zákazníky se
pumpa obávat nemusí. Rušná mezinárodní silnice E55 jich denně dodá
více než dostatek a o jejich spokojenost se postará příjemný
personál a pečlivá nájemkyně. Útulné zázemí, kvalitní pohonné hmoty
a nabídka služeb by měly zaručit, že se sem při další cestě
vrátí.
Fotogalerie